ВПЛИВ ПРЕДСТАВНИКІВ КЛАСИЧНОЇ ФІЛОСОФІЇ НА ПЕДАГОГІЧНІ МЕТОДИ АЛЕНА
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.168614Ключові слова:
принцип природи, працездатність, метод “інтерв’ю”, мораль, активний підхідАнотація
У статті розглянуто основні педагогічні погляди, які розділяє Ален (Еміль-Огюст Шартьє) з французьким філософом Ж.-Ж. Руссо та нідерландським філософом Б. Спінозою. Визначено основні паралелі в педагогічних концепцій французьких вчених, такі як ідея свободи мислення і судження та виховання працездатності під час навчання. З’ясовано, що при вивченні методів морального виховання, Ален звертався до робіт Б. Спінози. Виявлено, що обидва вчених виказували думку, що освіта базується на загальній цілі – пошуку істини людського буття. Встановлено, що процес пізнання допомагає впоратися з афектами та сприяє самодовдосконаленню.
Посилання
Alain Histoire de mes pensées. Paris: NRF Gallimard, 1950. 310 p.
Alain Propos sur l’éducation. Available at: http://classiques.uqac.ca/classiques/Alain/propos_sur_education/propos_sur_education.pdf. (accessed: 16 Dec. 2018).
Alain Spinoza. Available at: http://spinozaetnous.org/wiki/Spinoza_par_Alain/La_m%C3%A9thode_r%C3%A9flexive (accessed: 28 Mar. 2018).
Bravo, E. S. Alain Spinoza. Available at: https://auladefilosofia.net/2008/08/06/alain-spinoza/ (accessed: 01 May. 2019).
De Sacy, S. Hommage à Alain. Available at: http://alinalia.free.fr/spip.php?article124 (accessed: 01 Jan. 2019).
Lacroix, R. Alain et Rousseau. Available at: http://alinalia.free.fr/spip.php?article275 (accessed: 05 Feb.2019).
Maurois, A. Un grand professeur: Alain. Available at: http://alinalia.free.fr/IMG/pdf/TemMaurois1952.pdf (accessed: 15 Nov.2018).
Belan, E.A. (2012). Ontologicheskiye osnovaniya aktivnosti cheloveka v filosofii B. Spinozy [Ontological foundations of human activity in B. Spinoza’s philosophy].“Personality, family and society:questions about pedagogy and psychology”. Proceedings of the XII International Scientific and Practical Conference. Part 2. Novosibirsk. Available at: https://sibac.info/conf/pedagog/xii/26419 (accessed: 27 Mar. 2018). [in Russian].
Veselova, E. K. (2011). Ucheniye Spinozy kak metodologicheskaya osnova psikhologii dukhovno-nravstvennogo razvitiya lichnosti [Spinoza’s teaching as a methodological basis for the psychology of a person’s spiritual and moral development]. Bulletin of Saint-Petersburg State University. “Psychology”. Vol. 5. No.2. pp. 19–33. Available at: http://lengu.ru/pages/herald/vestnik/psychology.php (accessed: 27 Mar. 2018). [in Russian].
Istoriya pedagogiki: kurs lektsiy. Uchebnoye posobiye [The history of pedagogy: a course of lectures. Tutorial]. Kyiv, 2004. 171 p. Available at: https://banauka.ru/67.html (accessed: 02 Mar. 2019). [in Russian].
Pedagogicheskaya kontseptsiya Zhan-Zhaka Russo [Jean-Jacques Rousseau’s pedagogical concept]. (1712-1778). Available at: http://maxbooks.ru/pedogog/pg109.htm (accessed: 02 Mar.2019). [in Russian].
Russo, Zh.-Zh. Emil ili o vospitanii [Emile, or On Education]. Available at: https://iknigi.net/avtor-zhan-zhak-russo/108144-emil-ili-o-vospitanii-zhan-zhak-russo/read/page-1.html (accessed: 22 Mar.2019). [in Russian].
Spinoza, B. (1999). Sochineniya: v 2 t. [Works: 2 vol.]. St.Petersburg, 489 p. [in Russian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.