ДЕФІНІЦІЇ ПОНЯТЬ “ОСВІТНІЙ ПРОСТІР”, “СЕРЕДОВИЩЕ”, “ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ”
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.168638Ключові слова:
освітній простір, середовище, освітнє середовищеАнотація
У статті представлено сутність понять “освітній простір”, “середовище”, “освітнє середовище”. Узагальнено результати аналізу різних наукових позицій щодо трактування смислу досліджуваних феноменів. Окреслено основні смислові відмінності цих педагогічних конструктів. Наголошено на їх багатовимірності й різноплановості. З’ясовно, що термін “освітнє середовище” є одним із ключових психолого-педагогічних понять. Простежено історичні зміни в змісті освітнього середовища, які були започатковані видатними педагогами.
Посилання
Artyukhina, A. I. (2006). Obrazovatelnaya sreda vysshego uchebnogo zavedeniya kak pedagogicheskiy fenomen : Monografiya [Educational environment of a higher educational institution as a pedagogical phenomenon : Monograph]. Volgograd, 237 p. [in Russian].
Hontarovska, N.V. (2012). Teoretychni ta metodychni zasady stvorennia osvitnoho seredovyshcha yak faktoru rozvytku osobystosti shkoliara [Theoretical and methodical principles of creating an educational environment as a factor in the development of a student’s personality]. Kyiv. [in Ukrainian].
Kovalev, G. A. (1993). Psikhicheskoe rozvitie rebenka i zhiznennaya sreda [Mental development of the child and life environment]. Moscov,130 p. [in Russian].
Kontseptsiia Novoi ukrainskoi shkoly [Concept of the New Ukrainian School]. Available at: http://ru.osvita.ua /legislation/Ser_osv/54258/ [in Ukrainian].
Kryzhko, V. V. & Mamaieva, I. O. (2005). Aksiolohichnyi potentsial derzhavnoho upravlinnia osvitoiu: navchalnyi posibnyk [Axiological potential of state education management: a manual]. Kyiv, 217 p. [in Ukrainian].
Markovych, D. Zh. (1991). Sotsialna ekolohiia [Social ecology]. [in Ukrainian].
Skibitskiy, E. G. & Artyushkin, O. V. (2007). O sootnoshenii ponyatiy “informatsionno-obrazovatelnoe prostranstvo” i “informatsionno-obrazovatelnaya sreda” [On the relationship between the concepts “an information and educational space” and “an informationand educational environment”]. Siberian Pedagogical Journal. No. 14, pp.186–196. [in Russian].
Slovar po sotsialnoy pedagogike: uchebn.posobie dlya stud. (2002). [Dictionary on social pedagogy]. (Ed.). L.V.Mardakhaev. Moscov, p. 294. [in Russian].
Savchenko, O.Ia., Vykhovnyi potentsial pochatkovoi osvity: posibnyk dlia vchyteliv i metodystiv pochatkovoho navchannia [Educational potential of elementary education: a manual for teachers and methodologists of elementary education]. Kyiv, 226 p. [in Ukrainian].
Ozhegov, S. I. & Shvedova, N. Yu. (1997). Tolkovyy slovar russkogo yazyka [Intelligent dictionary of the Russian language]. Moscov, 944 p. [in Russian].
Tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy (2008). [Interpretative dictionary of the Ukrainian language]. Kharkiv, p. 429. [in Ukrainian].
Tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy (2002). [Interpretative dictionary of the Ukrainian language]. (Ed.). V.S.Kalashnyk. Kharkiv, p. 745. [in Ukrainian].
Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian Pedagogical Dictionary]. (Ed.). S. U. Honcharenko. Publishing house “Lybid” at the Kyiv University, Kyiv, pp.10 – 375. [in Ukrainian].
Tsymbalaru, A. D. (2016). Osvitnii prostir: sutnist, struktura i mekhanizmy stvorennia [Educational space : the essence, structure and mechanisms of creation]. Ukrainian Pedagogical Journal. No.1, pp. 41–50. [in Ukrainian].
Shalaev, I. K. & Veryaev, A. A. (1998). Ot obrazovatelnykh sred k obrazovatelnomu prostranstvu: ponyatie, formirovanie, svoystva [From educational media to educational space: concept, formation, properties]. [Electronic resource]. A pedagogue, No. 4. Available at: http://www.unialtai.ru/Journal/pedagog/pedagog_4/articl_1.html. [in Russian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.