ФОРТЕПІАННА СПАДЩИНА ФЕДОРА НАДЕНЕНКА ТА ЇЇ ВИКОРИСТАННЯ В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

Автор(и)

  • Наталія Ек

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.168659

Ключові слова:

Федір Надененко, фортепіанна музика, цикл, мініатюра, образність, музичне виховання, музичні образи, педагогічний репертуар

Анотація

У статті розкриваються характерні риси діяльності знаного українського композитора Федора Надененка як продовжувача традицій визначних представників культурно-мистецької школи України.

Ф. Надененко – музикант, віртуозний піаніст, глибокий теоретик, досвідчений музичний редактор, композитор, який володів великою професійною технікою і високою музичною культурою. Він багато творив, плідно працював у театрі опери та балету, в філармонії, на радіо, редагував твори класиків і сучасних композиторів. Заслуговує на увагу його робота з редагування 20-томного видання творів класика української музики М. Лисенка і великої частини творів сучасних українських композиторів.

Подається музично-естетичний аналіз фортепіанної спадщини композитора, а також проблеми її творчого використання в процесі музичного виховання молоді.

Біографія автора

Наталія Ек

старший викладач кафедри музикознавства та фортепіано Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Antropova, T. (2014). Kyivski uchni Boleslava Yavorskoho: spetsyfika stanovlennia kompozytorskykh indyvidualnostei Pylypa Kozytskoho ta Mykhaila Verykivskoho (na prykladi analizu kamernykh tvoriv 10 – 20-kh rokiv KhKh st.) [Kyiv students of Boleslaw Yavorsky: specificity of formation of composing personalities of Pylyp Kozytsky and Mykhailo Verykivsky (the example of analysis of Chamber works of the 10 – 20s of XX century.)]. Scientific journal of the P. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine. Kyiv, Vol. 112, pp. 96 – 123. [in Ukrainian].

Bakh, Y.-S. (1930). Tryholosni inventsii [Trigolosnм inventions]. (Ed.).F. Buzoni. Kyiv, 39 p. [in Ukrainian].

Haran, K. (2013). Fortepianna siuita u tvorchosti ukrainskykh kompozytoriv: vytoky zhanru, muzychna dramaturhiia, obrazna semantyka (na prykladi tsyklu O. Yakovchuka “starovynni tantsi” dlia fortepiano z baletu “Pryhody u Smarahdovomu misti”) [Piano suite in the works of Ukrainian composers: the origins of the genre, a musical drama, shaped semantics (the example of the cycle of O.Yakovchuk “dances” for piano from Ballet “Adventures in the Emerald City”)]. A problem of cultural studies: A journal of scientific works, vol. 29. Kyiv, pp. 176–179. [in Ukrainian].

Klyn, V. (1980). Ukrainska radianska fortepianna muzyka (1917-1977) [Ukrainian Soviet piano music (1917-1977)]. Kyiv, pp. 234–271. [in Ukrainian].

Klin, V. (1985). O muzyike [On the music]. Kyiv, 351 p. [in Russian].

Lahutych, M. (1978). Zvukov volshebstvo poznav... [Sounds magic after getting to know…]. Kursk truth, 9 July. [in Russian].

Lahutych, M. (2001). Kompozytor Nadenenko [Composer Nadenenko]. Lgovsk Stories, pp. 210–214. [in Russian].

Malyshev, Yu. Solospivy [Solo singing]. Available at: https:// www.ursr.org/charli/books/solo/html/77.html [in Ukrainian].

Moisieieva, M. Svoboda tvorchosti i tvorchist brantsiv [Freedom of creativity and the creativity of the captives]. Available at: http://eprints.zu.edu.ua/13330/1/Moiseeva.pdf [in Ukrainian].

Mukha, A. Natsionalna Spilka Kompozytoriv Ukrainy (istoryko-analitychnyi narys) [National Union of Composers (historical-analytical essay)]. Available at: http://www.composersukraine.org/index.php?id=115 [in Ukrainian].

Nadenenko, F. (1963). Dvi piesy dlia fortepiano z tsyklu “Haidamaky” za poemoiu T. Shevchenka [Two pieces for piano from “Haydamaky” based on the poem by T. Shevchenko]. Kyiv, 8 p. [in Ukrainian].

Nadenenko, F. (1961). Akvareli: 10 pies dlia fortepiano [Watercolors: 10 pieces for piano]. Kyiv, 28 p. [in Ukrainian].

Revenko, N. (2014). Evoliutsiia zhanru siuity u fortepiannii tvorchosti ukrainskykh kompozytoriv [The evolution of the genre, suite in piano creation of Ukrainian composers]. Proceedings of the tenth International Scientific and Practical Conference “Basic aspects of scientific activity – 2014”, vol. 13: Philological sciences. Music and life, Przemyśl: Science and studies, pp. 67–71. [in Ukrainian].

Tatarskaia, Y. (2002). Rodom iz Lhova k 100-letyiu yzvestnoho kompozytora F. N. Nadenenko [By birth from Lgov the text: to the 100- anniversary of well-known composer F. N. Nadenenko]. City news, 23 February, p. 7. [in Russian].

Tatarskaia, Y. (2005). Rodom yz Lhova: kompozytor F. N. Nadenenko [By birth from Lgov: composer F. N. Nadenenko]. Kursk truth, p. 3. [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті