DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.168661

ПРОФЕСІЙНА КУЛЬТУРА КОНЦЕРТМЕЙСТЕРА ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ

Юлія Харченко

Анотація


У статті проаналізовано окремі теоретичні та практичні питання професійної культури концертмейстера закладу вищої освіти, визначаються підходи щодо актуальних проблем її становлення у процесі фахової діяльності. Досліджується зміст чотирьох-компонентної моделі професійної культури концертмейстера. Визначено сукупність цінностей, оволодіння якими створює підґрунтя для становлення професійної культури концертмейстера. Охарактеризовано чинники професійної культури концертмейстера закладу вищої освіти.

Ключові слова


культура; професійна культура концертмейстера; професійна діяльність концертмейстера; компоненти професійної культури концертмейстера

Повний текст:

PDF

Посилання


Balashova, O. S. (2005). Kontsertmeisterka kompetentnist – neodminna umova profesiinoho stanovlennia vchytelia muzyky [Accompanist’s competence – an indispensable condition for the professional formation of a music teacher]. Teacher training in the context of the European educational space: Collection of scientific works, edited by M. V. Levkovsky. Kyiv-Zhytomyr, pp. 113–120. [in Ukrainian].

Barabanshchykov, A. V. (1981). Problemy pedahohycheskoi kultury prepodavatelei vuzov [Problems of pedagogical culture of university lecturers]. Soviet pedagogy. 7. [in Russian].

Dushnyi, A. (2008). Metodyka aktyvizatsii tvorchoi diialnosti maibutnikh uchyteliv muzyky u protsesi muzychno-instrumentalnoi pidhotovky [Method of activating the creative activity of future music teachers in the process of musical and instrumental training]. Educational and methodical manual. Drohobych, 120 p. [in Ukrainian].

Ysaev, Y. F. (2004). Professyonalno-pedahohycheskaia kultura prepodavatelia [Professional and pedagogical culture of a teacher]. Moscow, 208 p. [in Russian].

Luhovyi, V. I. (2010). Formuvannia tsinnisnoi kompetentnosti naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv – vazhlyva umova yikh uspishnoi diialnosti v suchasnii vyshchii shkoli [Formation of the value competence of scientific and pedagogical workers – an important condition for their successful activity in the modern high school]. Institute of innovative technologies of the content of education Ministry of Education of Ukraine. Kiyv, 63 (1), pp. 3–9. [in Ukrainian].

Mazur, N. (2007). Zmist profesiinoi kultury vykladacha vyshchoi shkoly [Content of the professional culture of a higher school lecturer]. Native School, 4, pp. 12–14. [in Ukrainian].

Markova, B. S. (1993). Psykholohycheskye problemы povyshenyia kvalyfykatsyy [Psychological problems of professional development]. Pedagogy, 9–10, pp. 64–67. [in Russian].

Rudnytska, O. P. (1992). Spryiniattia muzyky i pedahohichnoi kultury vchytelia [Perception of music and pedagogical culture of the teacher]. Kyiv, 96 p. [in Ukrainian].

Segeda, N. A. (2011). Instytutsionalizatsiia profesiinoho rozvytku vykladacha muzychnoho mystetstva u vitchyznianii systemi bezperervnoi pedahohichnoi osvity [Institutionalization of professional development of the teacher of musical art in the domestic system of continuous pedagogical education]. Pedagogical education: theory and practice, 8, pp. 352–358. [in Ukrainian].

Khomych, L. (1998). Rol mystetstva u profesiino-pedahohichnii pidhotovtsi vchytelia [The role of art in vocational and pedagogical teacher training]. Art and Education, 3, pp. 51–54. [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Балашова О. С. Концертмейстерька компетентність – неодмінна умова професійного становлення вчителя музики. Підготовка вчителя у контексті Європейського освітнього простору: Збірник наукових праць / за ред. проф. М. В. Левківського. Київ-Житомир, 2005. С. 113–120.

Барабанщиков А. В. Проблемы педагогической культуры преподавателей вузов. Сов. педагогика. 1981. № 7.

Душний А. Методика активізації творчої діяльності майбутніх учителів музики у процесі музично-інструментальної підготовки : навч.-метод.пос. для студ. вищих навч. закл. Дрогобич, 2008. 120 с.

Исаев И. Ф. Профессионально-педагогическая культура преподавателя. Москва, 2004. 208 с.

Луговий В. І. Формування ціннісної компетентності науково-педагогічних працівників – важлива умова їх успішної діяльності в сучасній вищій школі. Проблеми освіти : наук. зб. Ін-т іннов. технологій змісту освіти МОН України. Київ, 2010. Вип. 63, Ч. 1. С. 3–9.

Мазур Н. Зміст професійної культури викладача вищої школи. Рідна школа. 2007. № 4. С. 12–14.

Маркова Б. С. Психологические проблемы повышения квалификации. Педагогика. 1993. №9–10. С. 64–67.

Рудницька О. П. Сприйняття музики і педагогічної культури вчителя. Київ, 1992. 96 с.

Сегеда Н. А. Інституціоналізація професійного розвитку викладача музичного мистецтва у вітчизняній системі безперервної педагогічної освіти. Педагогічна освіта: теорія і практика. 2011. Вип. 8. С. 352–358.

Хомич Л. Роль мистецтва у професійно-педагогічній підготовці вчителя. Мистецтво та освіта. 1998. № 3. С. 51–54.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)