ОСВІТНЬО-ВИХОВНИЙ ТА ЕСТЕТИЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ УКРАЇНСЬКОЇ НАРОДНОЇ ПЕДАГОГІКИ

Автор(и)

  • Неля Сірант

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.168662

Ключові слова:

народна педагогіка, освітньо-виховний потенціал, естетичне виховання, освітня практика, сім’я, етнопедагогіка

Анотація

У статті здійснено спробу дослідити проблему освітньо-виховного та естетичного потенціалу української народної педагогіки. Доведено, що естетичне виховання є одним із засобів формування гармонійно-розвиненої особистості, важливою умовою виховання її високої культури, моральності, розширення світогляду. Ґрунтовний аналіз численних наукових праць дозволив нам розглянути народну педагогіку як складову колективної творчості, що уособлює життя народу, відображає його ідеали, світогляд, уявлення про людину, сім’ю, виховання молодого покоління. Аналіз наукових праць з проблеми дослідження уможливив виокремлення специфічних особливостей народної педагогіки. Встановлено, що серед усього розмаїття засобів народної педагогіки особливе значення для системи естетичного виховання дітей в умовах сім’ї має народний фольклор, декоративно-ужиткове мистецтво і народна іграшка.

Біографія автора

Неля Сірант

асистент кафедри початкової та дошкільної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка

Посилання

Bespalova, N. N. (2002). Realizatsiya vospitatelnogo potentsiala narodnoy pedagogiki v doshkolnykh obrazovatelnykh uchrezhdeniyakh [Realization of the educational potential of national pedagogy in preschool educational institutions]. Candidate’s thesis. Barnaul, 173 p. [in Russian].

Vyshnevskyi, O. (1996). Suchasne ukrainske vykhovannia : Pedahohichni narysy [Modern Ukrainian Education: Pedagogical Sketches]. Lviv, 236 p. [in Ukrainian].

Lysenko, N. V., Shorobura, I. M. & Pisotska, L. S. et al. (2014). Dytiachyi sadok – shkola: aktualni problemy nastupnosti [Kindergarten – School: topical issues of continuity]. (Ed.). N. Lysenko. Kyiv, 472 p. [in Ukrainian].

Doroshenko, O. A. (1993). Vykhovni zasady ukrainskoi etnopedahohiky ta yikh vykorystannia v suchasnii shkoli [Educational principles of Ukrainian ethnopedagogy and their use in modern school]. Traditions of Ukrainian ethnopedagogy and their use in educational work at school: Proceedings of the collection conferences. Kyiv, pp. 19–21. [in Ukrainian].

Dukhnovych, O.V. (2003). Narodna pedahohiia [Folk pedagogy]. Selected Works. (Ed.). D. M. Fedak. Uzhhorod, 566 p. [in Ukrainian].

Yevtukh, V. B., Marushkevych, A. A., Demianenko, N. M. & Chepak, V.V. (2003). Etnopedahohika : navch. posib. [Ethnopedagogy: teach. manual.]. Kyiv, part. I. 320 p. [in Ukrainian].

Kuz, V. H., Rudenko Yu. D. & Hubko, O. T. (1995). Ukrainska kozatska pedahohika i dukhovnist [Ukrainian Cossack Pedagogy and Spirituality]. Uman, 220 p. [in Ukrainian].

Kuzminskyi, A. (2003). Narodna pedahohika [Folk Pedagogy]. World experience. Kyiv, 280 p. [in Ukrainian].

Lysenko, N. V. & Lappo, V. V. (2001). Etnopedahohika : navch.-metod. posib. [Ethnopedagogy: teaching method. manual]. Ivano-Frankivsk, 350 p. [in Ukrainian].

Rohalska, N. V. (2007). Rozvytok nadban ukrainskoi doshkilnoi etnopedahohiky ta yikh vykorystannia v suchasnomu doshkilnomu zakladi [Development of Ukrainian pre-school ethnopedagogic achievements and their use in modern preschool institutions]. Candidate’s thesis. Kyiv, 192 p. [in Ukrainian].

Stelmakhovych, M. H. (1998). Vykhovnyi potentsial ukrainskoi rodyny [Educational potential of the Ukrainian family]. Teacher, No. 6, pp. 52–55. [in Ukrainian].

Strashnyi, V. I. (2004). Vykhovannia uchniv pochatkovykh klasiv zahalnoosvitnoi shkoly na rodynnykh tradytsiiakh ukrainskoho narodu [Primary school pupils’ education in the family traditions of the Ukrainian people].Candidate’s thesis. Kyiv, 196 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті