DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.168665
ДИКЦІЯ ЯК ОСОБЛИВА СКЛАДОВА РОБОТИ НАД ПОСТАНОВКОЮ ГОЛОСУ В СТУДЕНТІВ
Анотація
Наведено огляд методичних вказівок та порад видатних співаків-педагогів, які акцентують на проблемі чіткої та виразної дикції під час співу. Розглянуто найбільш показові труднощі з дикцією, що зустрічаються в студентів під час навчального процесу. Описано особливості психологічної установки для подолання проблем, пов’язаних з артикуляційним апаратом. Запропоновано низку скоромовок під час занять з постановки голосу, взятих з власного педагогічного досвіду і безпосередньо перевірених автором у вокально-педагогічній та концертній практиці.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Antonyuk, V.H. (2007). Vokalna pedahohika [Vocal pedagogy]. Kyiv, 174 p. [in Ukrainian].
Bazylykut, B. (2001). Orfoepiya v spivi [Orthophiopia in singing]. Lviv, 135 p. [in Ukrainian].
Holovashchenko, M. (1989). Ukrayinska italiyka Solomiya Krushelnytska [Ukrainian Italian Solomia Krushelnytska]. Music, no. 1, pp. 15–17. [in Ukrainian].
Holovashchenko, M. (2004). Oleksandr Myshuha – korol tenoriv [Oleksandr Myshuha – king of tenors]. Kyiv, 610 p. [in Ukrainian].
Zhyshkovych, M.A. (2012). Osvitno-pedahohichni aspekty rozvytku vokalnoho mystetstva Lvova (druha polovyna 19 – persha polovyna 20 st.) [Educational and pedagogical aspects of the development of vocal art in Lviv (second half of 19th – the first half of the 20th century)]. Lviv, 256 p. [in Ukrainian].
Znamenska, O.V. (1959). Kultura movy u spivi [Culture of language in singing]. Kyiv, 158 p. [in Ukrainian].
Krasovska, L.O. (2007). Rol dyktsiyi u vokalnomu vykonavstvi [The role of diction in vocal performances]. Kharkiv, No. 2, pp. 74–81. [in Ukrainian].
Morozov, V.P. (1967). Tayny vokalnoy rechi [Secrets of vocal speech]. Leningrad, 204 p. [in Russian].
Nazarenko, Y.K. (1968). Іskusstvo penіya [The art of singing]. Moscow, 530 p. [in Russian].
Sarkisyan, A.V. (1962). O nekotorykh voprosakh vokalnogo iskusstva [About some issues of vocal art]. Questions of vocal pedagogy. Moscow, Vol. 1, pp. 9–29. [in Russian].
Turyanskyy, P. (2012). Slovo – osnova vyraznosti u vokalnomu vykonavstvi [The word is the basis of expressiveness in vocal performances]. Youth and market, No. 1 (84), Drohobych, pp. 103–105. [in Ukrainian].
Caruso, E. (1973). How to sing. Brooklyn, NY: The Opera Box, 61 p. [in English].
Пристатейна бібліографія ГОСТ
Антонюк В.Г. Вокальна педагогіка. Київ, 2007. 174 с.
Базиликут Б. Орфоепія в співі. Львів, 2001. 135 с.
Головащенко М. Українська італійка Соломія Крушельницька. Музика. 1989. № 1. С. 15 – 17.
Головащенко М. Олександр Мишуга – король тенорів. Київ, 2004. 610 с.
Жишкович М.А. Освітньо-педагогічні аспекти розвитку вокального мистецтва Львова (друга половина 19 – перша половина 20 ст.). Львів, 2012. 256 с.
Знаменська О. В. Культура мови у співі. Київ, 1959. 158 с.
Красовська Л.О. Роль дикції у вокальному виконавстві. Вісник ХДАДМ. Харків, 2007. № 2. С. 74 – 81.
Морозов В.П. Тайны вокальной речи. Ленінград, 1967. 204 с.
Назаренко И.К. Искусство пения. Москва, 1968. 530 с.
Саркисян А.В. О некоторых вопросах вокального искусства. Вопросы вокальной педагогики. Москва, 1962. Вып. 1. С. 9–29.
Турянський П. Слово – основа виразності у вокальному виконавстві. Молодь і ринок. № 1 (84). Дрогобич, 2012. С. 103 – 105.
Caruso, E. How to sing. Brooklyn, NY: The Opera Box, 1973. 61 p.
ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)