DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.169737

ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ І ТЕХНОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ СУДНОВОДІЇВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Олександр Даниленко

Анотація


У статті представлено обґрунтування педагогічних умов і характеристику технології формування готовності майбутніх судноводіїв до професійної діяльності. З’ясовано, що формування готовності майбутніх судноводіїв до професійної діяльності в умовах неперервної освіти доцільно проектувати у чотири етапи (перший – початковий, другий – поглибленої підготовки, третій – інтеграції теоретичної і практичної підготовки, четвертий – професійного становлення). На кожному етапі необхідно забезпечити реалізацію певних педагогічних умов, а також впровадити педагогічні умови, які мають наскрізний вплив, тобто передбачають реалізацію впродовж усіх чотирьох етапів.


Ключові слова


майбутні судноводії; педагогічні умови; готовність до професійної діяльності; навігація і управління морськими суднами; технологія; вищі морські навчальні заклади

Повний текст:

PDF

Посилання


Voloshynov, S. A. (2012). Alhorytmichnapidhotovka maibutnikh sudnovodiiv z systemoiu vizualnoi pidtrymky v umovakh informatsiinokomunikatsiinoho pedahohichnoho seredovyshcha [Algorithmic training of future navigators with a visual support system in the information and communication pedagogical environment]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kherson, 20 р.[in Ukrainian].

Herhanov, L. D. (2016). Teoretychni imetodychni zasady profesiinoi pidhotovky kvalifikovanykh robitnykiv morskoho transportu na vyrobnytstvi [Theoretical and methodical bases for professional on-the-job training of qualified sea transport workers]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Kyiv, 485 р.[in Ukrainian].

Dulia, A. (2015). Pidhotovka maibutnoho fakhivtsia morskoi haluzi u konteksti kompetentnisnoho pidkhodu, Liudynoznavchi studii [Training the future marine specialist in the context of a competence approach]. Issue 31, pp. 146– 155. [in Ukrainian].

Diahyleva, O. (2014). Pidhotovka naukovopedahohichnykh pratsivnykiv VNZ morskoho profiliu v konteksti rozvytku naukovo-doslidnytskoho seredovyshcha [Training of scientific and pedagogical staff of maritime universities in the context of the development of the research environment]. Volodymyr Vynnychenko Central Ukrainian State Pedagogical University “Academic Commentaries. Series: Pedagogical Sciences”. 2014, Vol. 131, pp. 94–98.[in Ukrainian].

Yegorova, S. M. (2014). Osoblivostivprovadzhennya zasad kompetentnisnogo pidhodu u vishu profesiynu osvitu fahivciv morskogo transport [Features of introduction of the principles of competence approach in higher professional education of specialists in maritime transport]. Available at: http://www.sworld.com.ua/konfer35/ 664.pdf [in Ukrainian].

Mezhdunarodnaya konventsiya o podgotovke idiplomirovanii moryakov i nesenii vakhty 1978 g., izmenennaya konferentsiey 1995 g. [International convention on the preparation and certification of seafarers and watchkeeping, 1978, amended by the 1995 conference]. 1996, St.Petersburg. [in Russian].

Osadchuk, D. (2016). Kompetentnisnyi pidkhidu pidhotovtsi maibutnikh ofitseriv morskoho torhovelnoho flotu do roboty v ekstremalnykh sytuatsiiakh [Competence Approach in the Training of the Intended Merchant Marine Officers to the Work in the Extreme Situations]. Pedagogical Discourse, Issue 21, pp. 133–136. [in Ukrainian].

Sliusarenko, N. V. & Zadorozhnia, O. I. (2018). Rozvytok informatsiinykh tekhnolohii v systemi morskoi osvity Ukrainy: istoriia ta sohodennia [Development of information technologies in the maritime education system of Ukraine: history and present]. Modern information technologies and innovative teaching methods in the training of specialists: methodology, theory, experience, problems. Kyiv-Vinnytsia, Vol. 50, pp. 368–373. [in Ukrainian].

Tkachenko, K. (2012). Doslidzhennia problemsystemy pidhotovky fakhivtsiv vodnoho ta morskoho transportu [Study of problems of the system of training of specialists of water and sea transport]. Economic analysis. Vol. 10, part. 2,pp. 71–75. [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Волошинов С. А. Алгоритмічна підготовка майбутніх судноводіїв з системою візуальної підтримки в умовах інформаційно-комунікаційного педагогічного середовища: автореф. дис. канд. пед. наук : 13.00.04. Херсонський держ. ун-т. Херсон, 2012. 20 с.

Герганов Л. Д. Теоретичні і методичні засади професійної підготовки кваліфікованих робітників морського транспорту на виробництві: дис. … докт. пед. наук: 13.00.04. Київ, 2016. 485 с.

Дуля А. Підготовка майбутнього фахівця морської галузі у контексті компетентнісного підходу. Людинознавчі студії. Сер.: Педагогіка. Дрогобич, 2015. Вип. 31. С. 146–155.

Дягилева О. Підготовка науково-педагогічних працівників ВНЗ морського профілю в контексті розвитку науково-дослідницького середовища. Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Сер. : Педагогічні науки. 2014, вип. 131. С. 94–98.

Єгорова С. М. Особливості впровадження засад компетентнісного підходу у вищу професійну освіту фахівців морського транспорту. URL: http://www.sworld.com.ua/konfer35/664.pdf.

Международная конвенция о подготовке и дипломировании моряков и несении вахты 1978 г., измененная конференцией 1995 г. Санкт-Петербург, 1996. 551 с.

Осадчук Д. Компетентнісний підхід у підготовці майбутніх офіцерів морського торговельного флоту до роботи в екстремальних ситуаціях. Педагогічний дискурс. Хмельницький, 2016. Вип. 21. С.133–136.

Слюсаренко Н. В., Задорожня О. І. Розвиток інформаційних технологій в системі морської освіти України: історія та сьогодення. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. Київ–Вінниця, 2018. Вип. 50, с. 368–373.

Ткаченко К. Дослідження проблем системи підготовки фахівців водного та морського транспорту. Економічний аналіз. Київ, 2012, вип. 10, ч 2. С. 71–75.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)