АКСІОЦЕНТРИЗМ, ПАЙДОЦЕНТРИЗМ ТА СУЧАСНИЙ ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.170962Ключові слова:
педагогіка, аксіоцентризм, пайдоцентризм, антипедагогіка, боулінг, викладачАнотація
Розглянуто дві різні парадигми в освіті: аксіоцентризм і пайдоцентризм. Вихідним положенням аксіоцентризму є трансцендентно-спільнотні цінності. У пайдоцентризмі метою навчання і виховання є самореалізація, тобто повний розвиток усіх задатків особистості. Виділено антипедагогіку як крайній вид пайдоцентризму і нову ситуацію, пов’язану з переходом від педагогічного примусу до свободи. Зроблено висновок, що серед можливих причин поширення булінгу в освітніх закладах може бути пропаганда пайдоцентризму в педагогіці.
Посилання
Kotłowski, K. (1996). Autorytet nauczyciela [The authority of the teacher]. Pedagogical encyclopedia. Warszawa, pp. 30 – 40.[in Polish].
Schoenebeck, H. (2007). Antypedagogika [Antipedagogy]. To be and support instead of education. Warszawa, 288 p.[in Polish].
Schoenebeck, H. (1994). Antypedagogika w dialogu [Antipedagogy in a dialogue]. Kraków, 103 p.[in Polish].
Śliwerski, B. (2003). Antypedagogika [Antipedagogy]. Pedagogical encyclopedia of the 21st century. (Ed.). T. Pilch. Warszawa, 432 p.[in Polish].
Sośnicki, K. (1996). Esencjalizm i progresywizm pedagogiczny [Pedagogical essensialism and progressivism]. Pedagogical encyclopedia. Warshawa, pp. 195–207.[in Polish].
Wolnniewicz, B. (1998). Filozofia i wartości [Philosophy and Values]. Warszawa, 335 p. [in Polish].
Zubelewicz, J. (2003). Dwie filozofie edukacji: aksjocentryzm i pajdocentryzm [Two philosophies of education: axiocentrism and paidocentrism]. Warszawa, 169 p.[in Polish].
Zubelewicz, J. (2002). Filozofia wychowania [The philosophy of education]. Warszawa, 85 p.[in Polish].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.