ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ КЕРІВНОГО СКЛАДУ І ФАХІВЦІВ, ДІЯЛЬНІСТЬ ЯКИХ ПОВ’ЯЗАНА З ОРГАНІЗАЦІЄЮ ТА ЗДІЙСНЕННЯМ ЗАХОДІВ З ПИТАНЬ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ

Автор(и)

  • Петро Волянський
  • Юрій Ковровський
  • Віктор Михайлов

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.170985

Ключові слова:

інтерактивні освітні технології, кейс-технологія, професійна компетентність, цивільний захист, безпека життєдіяльності, надзвичайні ситуації

Анотація

У статті розглядається можливість застосування сучасних інтерактивних освітніх технологій у навчанні керівного складу і фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією та здійсненням заходів з питань цивільного захисту. Окреслено ряд професійних компетентностей фахівців відповідної сфери, розвитку яких сприяє застосування інтерактивних освітніх технологій, зокрема, кейс-технології. Описано зміст і структуру розробленого авторами комплексного навчального кейсу, а також розкрито алгоритм його проведення, в рамках реалізації програми короткострокового підвищення кваліфікації з питань цивільного захисту. Наведено дані про результати впровадження кейс-технології в освітній процес за допомогою розробленого навчально-методичного інструментарію.

Біографії авторів

Петро Волянський

доктор наук з державного управління, доцент, начальник Інституту державного управління у сфері цивільного захисту

Юрій Ковровський

кандидат психологічних наук, доцент кафедри державної служби, управління та навчання за міжнародними проектами Інституту державного управління у сфері цивільного захисту

Віктор Михайлов

кандидат наук з державного управління, професор кафедри державної служби, управління та навчання за міжнародними проектами Інституту державного управління у сфері цивільного захисту

Посилання

Pro nadzvychaini sytuatsii tekhnohennoho ta pryrodnoho kharakteru v Ukraini za period z 1997 po 2006 roky (derzhavnyi riven). Dii orhaniv upravlinnia ta syl tsyvilnoho zakhystu z likvidatsii nadzvychainykh sytuatsii (2008) [On Emergencies of Technogenic and Natural Characteristics in Ukraine for the period from 1997 to 2006 (state level). Actions of the Civil Protection and Emergency Management and Civil Protection Force]. Kyiv, no. 2, 212 р. [in Ukrainian].

Kovalova, S. M. (2014). Riznomanitni pidkhody do klasyfikatsii keisiv [Various approaches to classifying cases]. Zhytomyr Ivan Franko State University Journal ISSN 2076-6173. Zhytomyr, no. 74, pp. 20–24. [in Ukrainian].

Kodeks tsyvilnoho zakhystu Ukrainy vid 02.10.2012 r. № 5403-VI. [Code of Civil Protection of Ukraine dated 02.10.2012 № 5403-VI]. [in Ukrainian].

Artiushyna, M.V., Kotykova, O.M. & Romanova, H.M. (Eds.). (2007). Psykholoho-pedahohichni aspekty realizatsii suchasnykh metodiv navchannia u vyshchii shkoli [Psychological-pedagogical aspects of the implementation of modern teaching methods in higher education]. Kyiv, 528 p. [in Ukrainian].

Skrynnyk, Z.E. (Ed). (2012). Psykholohiia i pedahohika. Provedennia indyvidualnoho zaniattia za metodom analizu konkretnykh navchalnykh sytuatsii (case study) [Psychology and pedagogy. Conducting an individual lesson by the method of analysis of specific learning situations (case study)]. Lviv, 145 p. [in Ukrainian].

Postanova KMU vid 09.01.2014 r. № 11 Pro zatverdzhennia Polozhennia pro yedynu systemu tsyvilnoho zakhystu [Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated January 9, 2014, No. 11 On Approval of the Regulation on a Unified System of Civil Protection]. [in Ukrainian].

Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 09.10.2013 № 787 Pro zatverdzhennia Poriadku utvorennia, zavdannia ta funktsii formuvan tsyvilnoho zakhystu [Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated 09.10.2013 № 787 On Approval of the Procedure for the Formation, Tasks and Functions of Civil Protection Formations]. [in Ukrainian].

Surmin, Yu. P. (2015). Keis-metod: stanovlennia ta rozvytok v Ukraini [Case method: formation and development in Ukraine]. Journal of the National Prosecution Academy of Ukraine. Kyiv, no. 2, pp. 19–28. [in Ukrainian].

Smolyaninova, O.G. (2000). Innovatsionnye tekhnologii obucheniya studentov na osnove metoda Case Study [Innovative technologies of teaching students on the basis of the Case Study method]. Collection “Innovations in Russian education”. Moscow, pp. 103–111. [in Russian].

Urban, M. A. (2005). Ob ispolzovanii konkretnykh situatsiy (keysov) dlya organizatsii samostoyatelnoy raboty studentov v kurse “Metodika nachalnogo obucheniya matematike” [On the Use of Specific Situations (Cases) for Organizing Students’ Independent Work in the Course “Primary Education in Mathematics”]. Materialy pyatoy mezhdunarodnoy nauchno-prakticheskoy konferentsii “Samostoyatelnaya rabota i akademicheskie uspekhi. Teoriya, issledovaniya, praktika”– Proceedings of the Fifth International Scientific and Practical Conference “Independent Work and Academic Achievements. Theory, research, practice”. (pp. 126–132). Minsk. [in Russian].

Lennquist Montбn, K., Khorram-Manesh, A., Цrtenwall, P. & Lennquist. S. (2010). Experiences from a new simulation model designed both for training and evaluation of methodology in major incident response. Eur J Trauma Emerg Surg. Suppl 1; p. 111. [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті