ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ ІНШОМОВНОЇ ГРАМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТОСТІ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ФІЛОЛОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Автор(и)

  • Ольга Магдюк

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.171003

Ключові слова:

граматична компетентність, студенти філологічних спеціальностей, вивчення іноземної мови, методи, підходи

Анотація

У статті зроблено спробу обґрунтувати думку, що граматична компетентність забезпечує систематичне знання студентами лексичних, морфологічних, синтаксичних, фонетичних і правописних аспектів мови для побудови значущих і послідовних висловлювань; володіння граматичними поняттями, а також засобами вираження граматичних категорій; уміння та навички адекватно використовувати граматичні явища в мовленнєвій діяльності в різних комунікаційних ситуаціях для вирішення мовленнєво-психічних задач. Наголошено на важливості підвищення обізнаності вчителів щодо різноманітності методів і підходів у процесі підготовки студентів філологічних спеціальностей з іноземної мови. Основні підходи свідомо-комунікативного методу були запропоновані як важливий компонент розвитку граматичної компетентності. Встановлено, що особливості професійної мовної освіти у вищій освіті включають наявність певних часових обмежень; групова робота, а не індивідуальна робота; вік студентів; неможливість безпосередньо занурити всіх студентів у мовне середовище у процесі вивчення іноземної мови. Це передбачає необхідність розробки нових методів навчання, зокрема, методів формування інземної граматичної компетентності з використанням елементів загальноприйнятих та альтернативних методів навчання.

Біографія автора

Ольга Магдюк

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри практики іноземної мови та методики викладання Хмельницького національного університету

Посилання

Vovk, O. I. (2008). Suchasna stratehiia formuvannia anhlomovnoi hramatychnoi kompetentsii u studentiv-filolohiv [The modern strategy of formation of English grammar competence for students-philologists]. Psychological-pedagogical problems of rural school. No. 27, pp. 5–10. [in Ukrainian].

Stechenko, T. O. (2004). Formuvannia profesiino oriientovanoi anhlomovnoi hramatychnoi kompetentsii maibutnikh filolohiv [Formation of professionally oriented English grammar competence of future philologists]. Kyiv, 200 p. [in Ukrainian].

Tryhub, I. P. (2014). Formuvannia hramatychnoi kompetentsii u studentiv VNZ u protsesi vyvchennia anhliiskoi movy [Formation of grammatical competence of students of university in the process of learning English]. Scientific Herald of the International Humanitarian University. Series: Philology. No.10, pp.74–77. [in Ukrainian].

Gerngross, G. & Puchta, Н. (1992). Creative Grammar Practice. Getting learners to use both sides of the brain. Longman Group UK Limited, 133 p. [in English].

Harmer, J. (2001). How to Teach English. An introduction to the practice of English language teaching. Pearson-Longman, 198 p. [in English].

Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching. Fourth Edition. Pearson-Longman, 448 p. [in English].

Hirsh, A. D. (1998). The Dictionary of Cultural Literacy: What Every American Needs to Know. Boston, 619 p. [in English].

Spratt, M., Pulverness A. & Williams, W. (2011). The TKT Course Modules 1, 2 and 3 Second edition (book). Cambridge : Cambridge University Press, 256 p. [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті