ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ ІНШОМОВНОЇ ГРАМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТОСТІ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ФІЛОЛОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.171003Ключові слова:
граматична компетентність, студенти філологічних спеціальностей, вивчення іноземної мови, методи, підходиАнотація
У статті зроблено спробу обґрунтувати думку, що граматична компетентність забезпечує систематичне знання студентами лексичних, морфологічних, синтаксичних, фонетичних і правописних аспектів мови для побудови значущих і послідовних висловлювань; володіння граматичними поняттями, а також засобами вираження граматичних категорій; уміння та навички адекватно використовувати граматичні явища в мовленнєвій діяльності в різних комунікаційних ситуаціях для вирішення мовленнєво-психічних задач. Наголошено на важливості підвищення обізнаності вчителів щодо різноманітності методів і підходів у процесі підготовки студентів філологічних спеціальностей з іноземної мови. Основні підходи свідомо-комунікативного методу були запропоновані як важливий компонент розвитку граматичної компетентності. Встановлено, що особливості професійної мовної освіти у вищій освіті включають наявність певних часових обмежень; групова робота, а не індивідуальна робота; вік студентів; неможливість безпосередньо занурити всіх студентів у мовне середовище у процесі вивчення іноземної мови. Це передбачає необхідність розробки нових методів навчання, зокрема, методів формування інземної граматичної компетентності з використанням елементів загальноприйнятих та альтернативних методів навчання.
Посилання
Vovk, O. I. (2008). Suchasna stratehiia formuvannia anhlomovnoi hramatychnoi kompetentsii u studentiv-filolohiv [The modern strategy of formation of English grammar competence for students-philologists]. Psychological-pedagogical problems of rural school. No. 27, pp. 5–10. [in Ukrainian].
Stechenko, T. O. (2004). Formuvannia profesiino oriientovanoi anhlomovnoi hramatychnoi kompetentsii maibutnikh filolohiv [Formation of professionally oriented English grammar competence of future philologists]. Kyiv, 200 p. [in Ukrainian].
Tryhub, I. P. (2014). Formuvannia hramatychnoi kompetentsii u studentiv VNZ u protsesi vyvchennia anhliiskoi movy [Formation of grammatical competence of students of university in the process of learning English]. Scientific Herald of the International Humanitarian University. Series: Philology. No.10, pp.74–77. [in Ukrainian].
Gerngross, G. & Puchta, Н. (1992). Creative Grammar Practice. Getting learners to use both sides of the brain. Longman Group UK Limited, 133 p. [in English].
Harmer, J. (2001). How to Teach English. An introduction to the practice of English language teaching. Pearson-Longman, 198 p. [in English].
Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching. Fourth Edition. Pearson-Longman, 448 p. [in English].
Hirsh, A. D. (1998). The Dictionary of Cultural Literacy: What Every American Needs to Know. Boston, 619 p. [in English].
Spratt, M., Pulverness A. & Williams, W. (2011). The TKT Course Modules 1, 2 and 3 Second edition (book). Cambridge : Cambridge University Press, 256 p. [in English].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.