ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ У МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ УМІНЬ ХХІ СТОЛІТТЯ

Автор(и)

  • Вікторія Гринько

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.171023

Ключові слова:

ключові уміння ХХІ століття, цифрові освітні технології, цифрові освітні ресурси, майбутні учителі початкової школи, успішна професійна діяльність

Анотація

У статті актуалізовано проблему підготовки майбутніх учителів початкової школи до успішного здійснення професійної діяльності в умовах інформаційного соціуму, що вимагає оволодіння уміннями працювати з великими обсягами інформаційних повідомлень, критично мислити, бути комунікабельними, ініціативними, відповідальними, креативними. Детально проаналізовано ключові уміння ХХІ століття, визначення їх ролі в підготовці майбутніх учителів та виокремлення умов, за яких можливе успішне їх формування, а також охарактеризовано можливості цифрових технологій як ефективного засобу навчання студентів закладів вищої освіти. Представлено рамкові документи Європейської комісії та законодавчі документи України, які визначають головні орієнтири професійної підготовки майбутніх учителів, серед яких визначальним є широке запровадження цифрових технологій. Охарактеризовано підходи зарубіжних і вітчизняних науковців до використання цифрових технологій у формуванні ключових умінь студентів.

Біографія автора

Вікторія Гринько

кандидат психологічних наук, доцент кафедри природничо-математичних дисциплін та інформатики в початковій освіті, ДВНЗ “Донбаський державний педагогічний університет”

Посилання

Kontseptsiia “Nova Ukrainska shkola” [Concept “New Ukrainian school”]. (2016, October 27). Available at: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/ua-sch-2016/konczepcziya.html [in Ukrainian].

Kuchakovska, H. (2018). Instrumrnty sotsialnykh servisiv u protsesi kolaboratyvnoho navchannia maibutnikh vchyteliv pochatkovoi shkoly [Tools of social services in the process of future primary school teachers’ collaborative training]. Educational Discourse, no. 3–4 (22–23), pp.234–245 [in Ukrainian].

Leshchenko, P. (2019). Organizatsiino-pedahohichni umovy zastosuvannia kompiuternykh ihor u navchalnomu protsesi serednikh navchalnykh zakladiv osvity SSHA [Organisational and pedagogical conditions of using computer games in educational process of secondary schools in the USA]. Extended abstract of Candidate’s thesis. Poltava: Poltava V. G. Korolenko National Pedagogical University [in Ukrainian].

Morze, N & Varchenko-Trotsenko, L. (2014). Formuvannia navychok efektyvnoi spivpratsi studentiv pid chas vykorystannia wiki-portalu [Developing the skills of effective cooperation of students while using Wiki-portal]. Information technologies and learning tools, no.2(40), pp.92–106. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v40i2.1015 [in Ukrainian].

Skrypka, H. (2016). Formuvannia v uchniv navychok XXI stolittia zasobamy informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii [Developing students XXI century skills by means of ICT]. Information technologies and learning tools, no.4(54), pp.99–107. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v54i4.1410 [in Ukrainian].

Tarnavska, T. (2016). Tsyfrovi tekhnolohii u navchalnii, doslidnytskii ta innovatsiinii diialnosti zakladiv vyshchoi osvity [Digital technologies in learning, research and innovative activities of higher educational institutions]. Psychological and Pedagogical Sciences, no.2, pp.110–117 [in Ukrainian].

Tymchuk, L. (2017). Teoretyko-metodychni zasady proektuvannia tsyfrovykh naratyviv u navchanni maibutnikh mahistriv osvity [Theoretical and methodological foundations of projecting the digital narratives in the training of future Masters of education]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Kyiv: Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS in Ukraine. [in Ukrainian].

Uminska, A. (2017). Formuvannia refleksyvnoi kultury maibutnoho vchytelia inozemnoi movy u protsesi profesiinoi pidhotovky [Developing future foreign language teacher’s reflective culture]. Candidate’s thesis. Zhytomyr. [in Ukrainian].

Allen, B., Caple, H., Coleman, K., & Nguyen, T. (2012). Creativity in practice: social media in higher education. Proceedings of ASCILITE – Australian Society for Computers in Learning in Tertiary Education Annual Conference 2012. (pp. 15–20). Willington: Australasian Society for Computers in Learning in Tertiary Education [in English].

Belshaw, D. (2011). What is “digital literacy”? PhD dissertation. Durham University [in English].

Binkley, M., Erstad, O., Herman, J., Raizen, S., Ripley, M., Miller-Ricci, M., Rumble, M. (2012). Defining Twenty First Learning Skills. In Griffin, P., Mc Gaw, B., Care, E. (Eds.) Assessment and Teaching of 21st Century Skills (pp. 17–66). Dordrecht: Springer. [in English].

Framework for 21st century learning. Available at: http://www.p21.org/ourwork/p21-framework [in English].

Gentry, R. (2012). Collaboration skills pre-service teachers acquire in a responsive preparation program. Journal of Instructional Pedagogies, no.8. Available at: https://www.aabri.com/manuscripts/121106.pdf [in English].

Lewin, C. & McNicol, S. (2015). Supporting the Development of 21st Century Skills through ICT. In T. Brinda, N. Reynolds, R. Romeike, & A. Schwill (Eds.). KEYCIT 2014: Key competencies in informatics and ICT (pp. 98–181). [in English].

Voogt, J., Erstad, O., Dede, C., & Mishra, P. (2013). Challenges to learning and schooling in the digital networked world of the 21st century. Journal of Computer Assisted Learning, no.29, pp.403–413. [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті