DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.171028

ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ТА САМОРЕАЛІЗАЦІЯ СТУДЕНТІВ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА

Наталія Гаврилюк

Анотація


Окреслено важливість проблеми становлення вищої аграрної освіти в Україні. Здійснено аналіз літературних джерел, в яких розкривається сутність понять “професіоналізація”, “професійна ідентифікація”, “професійний розвиток”, “професійне становлення”, “професійна компетентність”, “професійна ідентичність”, “професійне самовизначення”, “професійне навчання”. Виявлено, що професійна компетентність тлумачитися по-різному, хоча наявні певні схожості. Здійснено огляд ключових компонентів поняття “професійна компетентність”.


Ключові слова


професіоналізація; професійне становлення; професійна компетентність; професійне самовизначення; професійне навчання, аграрна освіта

Повний текст:

PDF

Посилання


Adolf, V. A. (1998). Professyonalnaia kompetentnost sovremennoho uchytelia [Professional competence of modern teacher]. Krasnoiarsk, p.286 [in Russian].

Antonova, O. Ye. & Sharlovych, Z. P. (2016). Profesiino-pedahohichna kompetentnist medychnykh sester simeinoi medytsyny: sutnist, struktura, tekhnolohiia formuvannia [Professional and pedagogical competence of medical nurses of family medicine: essence, structure, technology of formation]. Zhytomyr, p. 56. [in Ukrainian].

Artiukhova, T. Yu. Professyonalyzatsyia kak uslovye raskrytyia zhyznennoho potentsyala chelovek [Professionalization as a condition for the disclosure of the human potential of life]. Available at: sites.google.com/site/konfep/Home/2-sekcia/artuhova (Accessed 6 Apr. 2019 ). [in Russian].

Balabanova, L. V. (2011). Upravlinnia personalom [Personnel Management]. Kyiv, p.468. [in Ukrainian].

Hrishnova, O. A. (2006). Ekonomika pratsi ta sotsialno-trudovi vidnosyny [Labor Economics and Labor Relations]. Кyiv, p.559. [in Ukrainian].

Hura, O. I. (2005). Pedahohika vyshchoi shkoly: vstup do spetsialnosti [Pedagogy of higher education: introduction to specialty]. Kyiv, p. 50. [in Ukrainian].

Demchenko, S. O. (2005). Rozvytok profesiino-pedahohichnoi kompetentnosti vykladachiv spetsialnykh dystsyplin vyshchykh tekhnichnykh zakladiv osvity [Development of vocational and pedagogical competence of teachers of special disciplines of higher technical educational institutions]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kirovohrad. [in Ukrainian].

Klymov, E. A. (1996). Psykholohyia professyonalnoho samoopredelenyia [Psychology of Professional Self-Determination]. p. 512. [in Russian].

Klymov, E. A. (1983). Psykholoho-pedahohycheskye problemy professyonalnoi konsultatsyy [Psychological and Pedagogical Problems of Professional Consultation]. Moscow, p. 95. [in Russian].

Kravets, R.A. (2017). Sutnist vnutrishnoi motyvatsii piznavalnoi diialnosti maibutnikh fakhivtsiv ahrarnoi haluzi v konteksti formuvannia polikulturnoi kompetentnosti na zaniattiakh inozemnoi movy [The essence of internal motivation of cognitive activity of future specialists of the agrarian sector in the context of the formation of multicultural competence in foreign language classes]. Theoretical and didactic philology. Pereyaslav-Khmelnytskiy.pp. 64–70. [in Ukrainian].

Krychevskyi, V. Yu. (1987). Professyohramma dyrektora shkoly. Problemy povyshenyia kvalyfykatsyy rukovodytelei shkol [Professional profile of the school principal. Problems of improving the qualifications of school principals]. Moscov, p.120. [in Russian].

Kontseptsiia pedahohichnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv u systemi stupenevoi pidhotovky spetsialistiv pochatkovoi lanky osvity [The concept of pedagogical competence of future teachers in the system of step-by-step training of specialists of the initial level of education]. Available at: www.kgpa.km.ua (Accessed 6 Apr. 2019). [in Ukrainian].

Kudriavtsev, T.V. (1985). Uchebnoe posobye po kursu “Psykholohyia” [A manual for the course “Psychology”]. Psychology of vocational education and upbringing. Moscow, 108 p. [in Ukrainian].

Kuzmyna, N. V. (2001). Akmeolohycheskaia teoryia povyshenyia kachestva podhotovky spetsyalystov obrazovanyia [Akmeological theory of improving the quality of training of education specialists]. Moscow, p.144. [in Russian].

Maksymenko, S.D. Struktura ta osobystisni determinanty profesiinoi samorealizatsii subiekta [Structure and personal determinants of professional self-realization of the subject]. Available at: www.kgpa.km.ua (Accessed 6 Apr. 2019 ). [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Адольф В. А. Профессиональная компетентность современного учителя : монография. Красноярск, 1998, с.118.

Антонова, О. Є. 2016. Професійно-педагогічна компетентність медичних сестер сімейної медицини: сутність, структура, технологія формування. Житомир, 2016. С. 56.

Артюхова Т. Ю. Профессионализация как условие раскрытия жизненного потенциала человек URL: sites.google.com/site/konfep/Home/2-sekcia/artuhova (дата звернення: 06.04.2019).

Балабанова, Л. В. Управління персоналом: підручник. Київ, 2011. 468 с.

Грішнова, О. А. Економіка праці та соціально-трудові відносини. Київ: Знання, 2006. 559 с.

Гура, О. І. Педагогіка вищої школи: вступ до спеціальності: навчальний посібник. Київ: Центр навчальної літератури, 2005. С. 50.

Демченко, С. О. Розвиток професійно-педагогічної компетентності викладачів спеціальних дисциплін вищих технічних закладів освіти: автореферат дисертації кандидата педагогічних наук. Кіровоград: Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка. 2005.

Климов Е. А. Психология профессионального самоопределения, 1996. с.418–425.

Климов Е. А. Психолого-педагогические проблемы профессиональной консультации, 1983. с. 58–61

Кравець Р.А. Сутність внутрішньої мотивації пізнавальної діяльності майбутніх фахівців аграрної галузі в контексті формування полікультурної компетентності на заняттях іноземної мови. Теоретична і дидактична філологія, Переяслав-Хмельницький, 2017. Вип. 24. С. 64–70.

Кричевский В. Ю. Профессиограмма директора школы. Проблемы повышения квалификации руководителей школ. Москва : Педагогика, 1987. С.120.

Концепція педагогічної компетентності майбутніх учителів у системі ступеневої підготовки спеціалістів початкової ланки освіти. URL: http://www.kgpa.km.ua. (дата звернення: 06.04.2019).

Кудрявцев Т.В. Учебное пособие по курсу “Психология”: Психология профессионального обучения и воспитания. Москва, 1985. 108 с.

Кузьмина Н. В. Акмеологическая теория повышения качества подготовки специалистов образования. Москва, 2001. 144 с.

Максименко С.Д. Структура та особистісні детермінанти професійної самореалізації суб’єкта URL: http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/pspl/2010_8/3-19.pdf. (дата звернення: 06.04. 2019)





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)