МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО ВАЖЛИВИХ ВИКОНАВСЬКИХ ЯКОСТЕЙ УЧНІВ ШКІЛ ЕСТЕТИЧНОГО СПРЯМУВАННЯ

Автор(и)

  • Євгенія Черняк
  • Анна Карецька

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.171034

Ключові слова:

професійно важливі виконавські якості, індивідуально-психологічні особливості, учні шкіл естетичного спрямування, виконавська діяльність

Анотація

У статті розглянуто методичні аспекти формування професійно важливих виконавських якостей в процесі підготовки учнів шкіл естетичного спрямування до умов музичної діяльності. Представлені результати констатуючого та формуючого експериментів. Визначено перспективні напрямки формування професійно важливих виконавських якостей у різних типів виконавців. Доведено, що ефективному формуванню професійно важливих виконавських якостей музиканта сприяє використання комплексу методів, адекватних певним типам виконавців.

Біографії авторів

Євгенія Черняк

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інструментального виконавства та музичного мистецтва естради Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького

Анна Карецька

студентка магістратури кафедри інструментального виконавства та музичного мистецтва естради Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького

Посилання

Bekh, I.D. (2012). Osobystist u prostori dukhovnoho rozvytku [Personality in the space of spiritual development]. Kyiv, 256 p. [in Ukrainian].

Iorkina, N.V. & Cherniak, Ye.B. (2018). Osoblyvosti proiavu hendernykh vidminnostei instrumentalistiv u protsesi muzychno-vykonavskoi diialnosti [Features of manifestation of gender differences of instrumentalists in the process of musical performance]. Pedagogical Education: Theory and Practice. Collection of scientific works. Kamenetz-Podolsk National University named after Ivan Ogienko. Kamenetz-Podolsk, 24(1-2018), pp. 63 – 68. [in Ukrainian].

Luchinina, O.S. (2013). Lichnostno-orientirovannaya muzykalnaya psikhokorrektsiya [Person-oriented musical psychocorrection]. Astrakhan, 178 p. [in Russian].

Cherniak, Ye.B. & Yorkina, N.V. (2014). Do problemy formuvannia psykholoho-vykonavskoi maisternosti v konteksti kompensatornykh mozhlyvostei osobystosti [The problem of the formation of psycho-performing skill in the context of the compensatory capabilities of the individual]. Materialy mizhnarodnoi naukovoi konferentsii “Mystetska osvita: tradytsii inovatsii” – Proceedings of the International Scientific Conference of “Art education: traditions of innovation”. (pp. 146 – 148). Melitopol. [in Ukrainian].

Cherniak, Ye.B. (2016). Metodychni aspekty formuvannia profesiino-vykonavskykh kompetentsii muzykantiv z riznymy indyvidualno-psykholohichnymy osoblyvostiamy [Methodical aspects of the formation of professional-performing competences of musicians with different individual and psychological peculiarities]. Pedagogical Education: Theory and Practice. Collection of scientific works. Kamenetz-Podolsk National University named after Ivan Ogienko. Kamenetz-Podolsk, 20(1 – 2016). pp. 163 – 168. [in Ukrainian].

Cherniak, Ye.B. & Yorkina, N.V. (2018). Formuvannia hendernoi kompetentnosti studentiv u protsesi yikh pidhotovky do umov vykonavskoi diialnosti [Formation of gender competence of students in the process of their preparation to the conditions of performance]. Alfred Nobel University Bulletin. Series: Pedagogy and Psychology. Dnepr, 2(16). pp. 102 – 109. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті