ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ У ВІТЧИЗНЯНИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Оксана Мойко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.171122

Ключові слова:

професійна діяльність, вчитель інформатики, професійна компетентність, навчальний процес, інформаційні технології, засоби навчання, професійна підготовка

Анотація

У статті розглянуто і проаналізовано особливості професійної підготовки вчителів інформатики в українських вишах. Охарактеризовано вимоги до особистості викладача як сучасного фахівця в галузі освіти. Обґрунтовано необхідність урізноманітнення педагогічних технологій, а також навчальних засобів фахової підготовки викладача інформатики, що сприятимуть удосконаленню його професійної компетентності відповідно до постійно зростаючих вимог сучасного інформаційного суспільства.

Біографія автора

Оксана Мойко

кандидат педагогічних наук, викладач кафедри математики, інформатики та методики їх викладання в початковій школі Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Zhaldak, M. I. (2006). Model systemy sotsialno-profesiinykh kompetentnostei vchytelia informatyky [Model of the system of social and professional competences of the teacher of informatics]. Scientific Journal of the National Academy of Sciences of Ukraine. MP Drahomanov. Series number 2. Computer-based learning systems, no.7 (14), 185 p. [in Ukrainian].

Kontseptualni zasady rozvytku pedahohichnoi osvity Ukrainy ta yii intehratsii v yevropeiskyi osvitnii prostir [Conceptual basis of the development of Ukrainian pedagogical education and its integration into the European educational space]. (n.d.) mon.gov.ua. Available at: http://www.mon.gov.ua/main.php?query=education/higher. [in Ukrainian].

Kryvonos, O. M. (2014). Formuvannia informatsiino-komunikatsiinykh kompetentnostei maibutnikh uchyteliv informatyky v protsesi navchannia prohramuvannia [Formation of information and communication competences of future teachers of informatics in the process of programming of programming]. Candidate’s thesis. Kyiv, 286 p. [in Ukrainian].

Moiko, O.S. (2013). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv informatyky yak problema suchasnoi vyshchoi osvity [Formation of professional competence of future teachers of informatics as a problem of modern higher education]. Scientific journal of NPU named after M.P. Drahomanov Series 5: Pedagogical Sciences: Realities and Prospects, vol.42, pp. 196–202, [in Ukrainian].

Osadcha, K.P. (2010). Zasoby formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv informatyky [Means of formation of professional competence of future IT teachers]. Information technologies and teaching aids.Vol.3(17). Available at: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/viewFile/240/226. [in Ukrainian].

Pavlova, N. & Batyshkina, Yu. (2011). Profesiino-pedahohichna pidhotovka maibutnoho vchytelia informatyky do fakhovoi diialnosti [Professional-pedagogical preparation of the future teacher of informatics for professional activity]. Collection of scientific works of Uman State Pedagogical University named after Pavlo Tychyna, part 3, pp. 217–224, [in Ukrainian].

Ramskyi, Yu.S. (2007). Pro rol matematyky i deiaki tendentsii rozvytku matematychnoi osvity v informatsiinomu suspilstvi [On the role of mathematics and some trends in the development of mathematical education in the information society]. Mathematics at school, no.7, pp. 36–40. [in Ukrainian].

Sikora, Ya. B. (2008). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv informatyky u kursi “Metodyky navchannia informatyky” [Formation of professional competence of future teachers of informatics in the course “Methods of teaching computer science”]. Abstracts of the International Scientific and Practical Conference “Theoretical and Methodological Principles for the Training of Pedagogical Personnel in the Field of the Ethnic Region”, (pp. 73–74). Uzhgorod. [in Ukrainian].

Sliepkan, Z. I. (2005). Naukovi zasady pedahohichnoho protsesu u vyshchii shkoli [Scientific principles of pedagogical process in high school]. High school, 239 p. [in Ukrainian].

Kharkivska, A. A. (2014). Analiz shliakhiv udoskonalennia zmistu profesiinoi pidhotovky maibutnoho vchytelia informatyky [An analysis of ways to improve the content of the training of the future teacher of informatics]. Actual problems of public administration, pedagogy and psychology. Vol. 1, pp.172–174. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apdyptp_2014_1_63. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті