DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.171124

ПРО КОРЕКТНЕ ВИКОРИСТАННЯ ТЕРМІНОЛОГІЇ ПРИ ВИВЧЕННІ ВЕЛИЧИН У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

Владислав Сарієнко

Анотація


У статті розглядається актуальне питання з інформативного компоненту методики вивчення величин у початковій школі – коректне використання термінології. Звертається увага на проблеми визначення поняття “величина” та на наслідки термінологічних помилок, які з цього випливають. Як на спосіб виправлення цих помилок, звертається увага на чисельні дослідження вчених, які зазначають два значення поняття – загальнонаукове і предметне, та наводяться коректні формулювання означень величин, які вивчаються у початковій школі.


Ключові слова


величина; термінологія; означення; мовлення; навчальний процес; початкова школа; вимірювання; обчислення

Повний текст:

PDF

Посилання


Zatula, N. I., Zub, A. M., Kopernik, G. I. & Neshhadym, A. F. (2006). Matematyka : navchalnyi posibnyk [Mathematics: a tutorial]. Kyiv, 560 p. [in Ukrainian].

Kagan, V. F. (1963). Ocherky po geometry [Essays on geometry]. Moscow, 572 p. [in Russian].

Kolmogorov, A. N. (1971). Velychyna [Value]. Moscow, Vol. 4, p. 113. [in Russian].

Kontekstualne vyznachennya [Contextual Definition]. Available at: http://Studopedia.su/1_15837. [in Ukrainian].

Lebeg, A. (1960). Vymiryuvannya velychyn [Measurement of quantities]. Moscow, 204 p. [in Russian].

Mytnyk, O.Ya.& Sarienko, V. (2018). Velychyny: osoblyvosti rozkryttya zmistu ponyattya molodshym shkolyaram [Values: features of the disclosure of the concept of the concept of junior schoolchildren]. Elementary school teacher, No 3, pp. 18 – 22. [in Ukrainian].

Reformatskyj, A. (1968). Termyn kak chlen leksycheskoj systemy yazyka [The term is a member of the lexical language system]. Problems of Structural Linguistics. Moscow, p. 88. [in Russian].

Stojlova, L. P. (1999). Matematyka : uchebnyk dlya stud. vyssh. ucheb. zaved. [Mathematics: a textbook for students of higher educational institutions]. Moscow, 320 p. [in Russian].

Tyhonenko, A. V. (2009). Yzuchenye ponyatyya velychyny v nachalnoj shkole [Learning the concept of magnitude in elementary school]. Taganrog, 268 p. [in Russian].

Tyhonenko, A., Sarienko, V. & Chaichenko V. et al. (2018). Velychyny u pochatkovi shkoli : navch.-metod. posibnyk [The values of the cob schools: the fore-method. ambassador]. Slovyansk, 152 p. [in Ukrainian].

Urban M. A. (2009). Izuchenie massy i sistemy edinits izmereniya massy na osnove obshchey dlya gruppy osnovnykh velichin modeli [Study of the mass and the system of units of mass measurement onthe basis of the total for the group of basic values]. Primary School, No. 11, pp. 22 – 28. [in Russian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Затула Н. І., Зуб, А. М., Копернік, Г. І., Нещадим А. Ф. Математика : навчальний посібник. Київ, 2006. 560 с.

Каган В. Ф. Очерки по геометрии. Москва, 1963. 572 c.

Колмогоров А. Н. Величина. БСЭ, Т. 4. 3-е узд. Москва. 1971. C. 113.

Контекстуальне визначення. URL:http://Studopedia.su/1_15837.

Лебег А. Вимірювання величин. Москва, 1960. 204 с.

Митник О. Я., Сарієнко В. К. Величини: особливості розкриття змісту поняття молодшим школярам. Учитель початкової школи. №3. 2018. С. 18 – 22.

Реформатський А. Термин как член лексической системы языка. Проблемы структурной лингвистики. Москва, 1968. С. 88.

Стойлова Л. П. Математика : Учебник для студ. высш. учеб. завед. Москва, 1999.320 с.

Тихоненко А. В. Изучение понятия величины в начальной школе.Таганрог, 2009. 268 с.

Тихоненко А. В., Сарієнко В. К. Величини у початковій школі : навч.-метод. посібник /за заг. ред. В. К. Сарієнка. Слов’янськ. 152 с.

Урбан М. А. Изучение массы и системы единиц измерения массы на основе общей для группы основных величин модели. Начальная школа. № 11. 2009. С. 22 – 28.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)