ПРАКТИКО-ОРІЄНТОВАНЕ НАВЧАННЯ ПРЕДМЕТІВ ПРИРОДНИЧОГО ЦИКЛУ ЯК ШЛЯХ ФОРМУВАННЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ САМОСТІЙНОСТІ ПІДЛІТКІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.171181Ключові слова:
пізнавальна самостійність, предмети природничого циклу, школярі, інформаційно-комунікаційні технологіїАнотація
У статті порушено проблему пошуку шляхів формування пізнавальної самостійності в учнів 7 – 9 класів при вивченні предметів природничого циклу. Виділено фактори, урахування яких є необхідним для формування пізнавальної самостійності школярів. Доведено доцільність переорієнтації предметів природничого циклу в напрямку їх практикоорієнтованості, здійснено спробу розкрити способи забезпечення практичної зорієнтованості процесу навчання цих предметів як шляху формування пізнавальної самостійності школярів.
Дослідження шляхів формування й розвитку пізнавальної самостійності учнів є актуальним завданням і потребує подальших розвідок з урахуванням інтенсивного розвитку й використання інформаційно-комунікаційних технологій, які надають унікальні можливості для самостійного навчання.
Посилання
Bondarenko, L.I. (2013). Realizatsiia pryntsypu praktychnoi spriamovanosti na urokakh khimii v umovakh dyferentsiiovanoho navchannia [Implementation of the principle of practical orientation in the lessons of chemistry in conditions of differentiated learning]. Taurian Journal of Education. Kherson. No. 4, pp. 122 – 128. [in Ukrainian].
Kak sdelat rekomendatsii i rezultaty poiska bolee tochnymi [How to make recommendations and search results more accurate]. Available at: https://support.google.com/youtube/answer/6342839?hl=ru (Accessed 12.Feb.2019).[in Russian].
Hlobin, O.I., Burda, M.I., Vasylieva, D.V., Voloshena, V.V., Vashulenko, O.P., Matsko, N.D. & Khmara, T.M. (2015). Kompetentnisno-oriientovana metodyka navchannia matematyky v osnovnii shkoli: metod. posibnyk [Competency-oriented methodology for teaching mathematics in primary school]. Kyiv, 245p. [in Ukrainian].
Hranovska, T.Ia. (2018). Osoblyvosti predmetiv tsyklu tochnykh ta pryrodnychykh nauk yak faktoriv formuvannia piznavalnoi samostiinosti v uchniv [Features of the subjects of the cycle exact and natural sciences as factors for formation of cognitive independence of pupils]. Pedagogy of the formation of a creative person in higher and secondary schools. Zaporizhzhia. No. 60, pp. 72 –75. [in Ukrainian].
Ksenofontova, L.S. (2014). Ispolzovanie videomateriala na urokakh fiziki [Use of video material in physics lessons]. [Electronic resource]. Moscov. Available at: https://nsportal.ru/shkola/fizika/library/2014/12/04/ispolzovanie-videomateriala-na-urokakh-fiziki [in Russian].
Pavelkiv, R.V. (2015). Vikova psykholohiia: pidruch. Vyd. 2-e, ster. [Age psychology]. Kyiv, 469 p. [in Ukrainian].
Piznavalnyi rozvytok u pidlitkovomu vitsi [Cognitive development in adolescence]. [Electronic resource]. Electronic library of Knyazev. Available at: http://www.ebk.net.ua/Book/synopsis/psyhologiya/part2/021.htm [in Ukrainian].
Pustovoytov, V.N. (2002). Razvitie poznavatelnoy samostoyatelnosti uchashchikhsya starshikh klassov na urokakh matematiki i informatiki [Development of cognitive independence of students of senior classes in mathematics and computer science lessons]. Bryansk, 120p. [in Russian].
Khimiia. 7-9 klasy. Prohrama dlia zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv (onovlena) (2017). [Chemistry. 7-9 classes. Program for general educational establishments]. (Ed.).Velychko L.P., Dubovyk O.A., Kotliar Z.V. (et al). MON Ukrainy vid 07.06.2017 no. 804. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.