КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ТА ЇХ ВПЛИВ НА ФОРМУВАННЯ СВІТОГЛЯДНИХ ОРІЄНТИРІВ СУЧАСНОЇ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.171186Ключові слова:
майбутні вчителі природничих спеціальностей, гуманістичні ціннісні орієнтири, ключові компетентностіАнотація
У статті висвітлено пріоритетні компетентності майбутніх вчителів природничих спеціальностей та їх вплив на формування світоглядних орієнтирів сучасної студентської молоді. Акцентується увага на змісті ключових фахових компетентностей першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів підготовки студентів природничих спеціальностей. Підкреслено, що формування гуманістичних цінностей є важливим процесом становлення майбутніх учителів, як професіоналів.
Посилання
Bekh, I. D. (2012). Osobystist u prostori dukhovnoho rozvytku : navch. posib [Personality in the space of spiritual development: teach. manual]. Kyiv, 256 p. [in Ukrainian].
Bibik, N. M. (2004). Kompetentnisnyi pidkhid: refleksyvnyi analiz zastosuvannia [Competency Approach: Reflexive Application Analysis]. Competency Approach in Modern Education: World Experience and Ukrainian Prospects: Library for Educational Policy. Kyiv, pp.47–52. [in Ukrainian].
Borysenko, N. M. (2014). Pedahohichni umovy formuvannia pryrodoznavchoi kompetentnosti maibutnoho vykhovatelia doshkilnoho zakladu [Pedagogical conditions for the formation of natural science competence of the future teacher of a preschool institution]. Collection of scientific works Kherson State University. Pedagogical sciences. Issue 65, pp. 279–285. [in Ukrainian].
Kuchynska, I. O. (2002). Vykhovannia dukhovnykh tsinnostei ditei i molodi u tvorchii spadshchyni Ivana Ohiienka [Education of spiritual values of children and youth in the creative heritage of Ivan Ogienko]. Kamianets-Podilsky, 104 p. [in Ukrainian].
Liba, O. (2018). Kompetentnisnyi pidkhid yak kontseptualna osnova pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly [Competency approach as a conceptual basis for the preparation of future teachers of elementary school]. Youth and market. No. 2 (157), pp.28–33. [in Ukrainian].
Lynnyk, Yu. (2013). Struktura ta sposoby otsinky rivnia rozvytku profesiinoi kompetentnosti vchyteliv pryrodnychykh spetsialnostei [Structure and methods of estimation of the level of development of professional competence of teachers of natural sciences]. Humanitarian Bulletin of the State Higher Educational Institution “Pereyaslav-Khmelnytsky State Pedagogical University named after G. S. Skovoroda”. Pedagogy. Psychology. Philosophy. No. 28 (2),pp. 170–177. [in Ukrainian].
Osvitno-profesiina prohrama “Biolohiia” z dodatkovoiu predmetnoiu spetsialnistiu “Heohrafiia” pershoho (bakalavrskoho) rivnia vyshchoi osvity za spetsialnistiu 014 Serednia osvita (Biolohiia ta zdorovia liudyny) [Educational-professional program “Biology” with an additional subject specialty “Geography” of the first (Bachelor) level of higher education in the specialty 014 Secondary education (Biology and human health)]. Kamianets-Podilsky National University named after I. Ogienko. Kamianets-Podilsky. 2018. 29 p. [in Ukrainian].
Osvitno-profesiina prohrama “Biolohiia” druhoho (mahisterskoho) rivnia vyshchoi osvity za spetsialnistiu 014 Serednia osvita (Biolohiia ta zdorovia liudyny) [Educational and professional program “Biology” of the second (master’s) level of higher education in the specialty 014 Secondary education (Biology and human health)]. Kamianets-Podilsky National University named after I. Ogienko, Kamianets-Podilsky. 2018. 17 p. [in Ukrainian].
Osvitno-profesiina prohrama “Heohrafiia” pershoho (bakalavrskoho) rivnia vyshchoi osvity za spetsialnistiu 014 Serednia osvita (Heohrafiia) z dodatkovoiu predmetnoiu spetsialnistiu “Biolohiia” [Educational and professional program “Geography” of the first (Bachelor) level of higher education in the specialty 014 Secondary education (Geography) with an additional subject specialization “Biology”]. Kamianets-Podilsky National University named after I. Ogienko. Kamianets-Podilsky. 2018. 19 p. [in Ukrainian].
Osvitno-profesiina prohrama “Heohrafiia” druhoho (mahisterskoho) rivnia vyshchoi osvity za spetsialnistiu 014 Serednia osvita (Heohrafiia) [Educational-professional program “Geography” of the second (master’s) level of higher education in the specialty 014 Secondary education (Geography). Kamianets-Podilsky National University named after I. Ogienko. Kamianets-Podilsky. 2018. 13 p. [in Ukrainian].
Osvitno-profesiina prohrama “Ekolohiia” pershoho (bakalavrskoho) rivnia vyshchoi osvity za spetsialnistiu 101 Ekolohiia [Educational and professional program “Ecology” of the first (Bachelor) level of higher education in the specialty 101 Ecology]. Kamianets-Podilsky National University named after I. Ogienko, Kamianets-Podilsky. 2018. 19 p. [in Ukrainian].
Osvitno-profesiina prohrama “Ekolohiia” druhoho (mahisterskoho) rivnia vyshchoi osvity za spetsialnistiu 101 Ekolohiia [Educational-professional program “Ecology” of the second (master’s) level of higher education by specialty 101 Ecology]. Kamianets-Podilsky National University named after I. Ogienko. Kamianets-Podilsky. 2018. 15 p. [in Ukrainian].
Pometun, O. (2005). Formuvannia hromadianskoi kompetentnosti : pohliad z pozytsii suchasnoi pedahohichnoi nauky [Formation of civic competence: a view from the standpoint of modern pedagogical science]. Bulletin of School Exchange Programs. No. 23, pp. 18–20. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.