DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.173860

РЕГІОНАЛЬНІ ОСОБЛИВОСТІ УНІВЕРСИТЕТСЬКОЇ ОСВІТИ ТА ІМПЕРАТИВИ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТНЬОЇ ПОЛІТИКИ КАНАДИ

Віра Вихрущ, Юрій Козловський

Анотація


У статті охарактеризовано стратегії розвитку університетської освіти Канади на федеральному та провінційному рівнях, її реалізацію у контексті неперервної освіти. На державному рівні визначено чотири основні імперативи неперервної освіти: навчання і розвиток у період раннього дитинства; система освіти, що охоплює від початкового до рівня середньої загальноосвітньої школи; професійна освіта; навчання дорослих та розвиток умінь і навичок. На регіональному рівні на основі комплексного поєднання основних імператив із ініціативами та програмами інших міністерств й провінційного уряду університети пропонують комбіноване навчання (в аудиторії і на виробництві), додаткові програми: базової освіти дорослих, розвивальної освіти, виробничого учнівства, технічної та фахової підготовки, програми неперервної професійної освіти, підготовчі програми для вступу до університету; однорічні сертифіковані та дворічні дипломовані програми підготовки за різними напрямами, інтегровані програми із отриманням диплома коледжу та університету. Проблемою для університетської освіти є визнання та оцінювання попереднього навчання.


Ключові слова


неперервна освіта Канади; імперативи освітньої політики Канади; федеральний та регіональний рівень освітньої політики Канади; університетська освіта; конструктивне освітнє середовище

Повний текст:

PDF

Посилання


Barabash, O. V. (2013). Rozvytok neperervnoyi osvity u Kanadi [Continuing education in Canada]. Lviv, 107 р. [in Ukrainian].

Education in Canada (2018). Toronto: Council of ministres of education, Canada. 14 p. [in English].

Guba, E. (1984). The effect of definition of policy on the nature and outcomes of policy analysis. Educational leadership. No. 42(2). pp. 63–70. [in English].

Kolb, D. & Boyatzis, R. (2001). (Eds.) Sternberg, R. & Zhang, L. Experiential learning theory: previous research and new directions. Perspectives on cognitive, learning and thinking styles. New York: Routledge, 288 p. [in English].

Learn Canada 2020. Joint declaration of provincial and territorial ministers of education. CMEC, 15 April, 2008. 3 p. [in English].

Provincial / territorial reports. Directory of Universities, colleges and schools in the provinces and territories of Canada. Available at: http://www.cicic.ca. (Accessed 2 Nov. 2018) [in English].

Thematic review on adult learning. Canada. Country note. OECD, 2012. 56 p. [in English].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Барабаш О. В. Розвиток неперервної освіти у Канаді. Львів, 2013. 107 с.

Education in Canada. Toronto: Council of ministres of education, Canada, 2018. 14 p.

Guba E. The effect of definition of policy on the nature and outcomes of policy analysis. Educational leadership. 1984. № 42(2). P. 63–70.

Kolb D., Boyatzis R. Experiential learning theory: previous research and new directions. Perspectives on cognitive, learning and thinking styles / [R. Sternberg, L. Zhang (eds.)]. New York: Routledge, 2001. 288 p.

Learn Canada 2020. Joint declaration of provincial and territorial ministers of education. CMEC, 15 April, 2008. 3 p.

Provincial / territorial reports. Directory of Universities, colleges and schools in the provinces and territories of Canada. URL: http://www.cicic.ca. (Accessed 2 Nov. 2018).

Thematic review on adult learning. Canada. Country note. OECD, 2012. 56 p.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)