ОСОБЛИВОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ У ПОЧАТКОВИХ ТА СЕРЕДНІХ ШКОЛАХ ПІВДЕННОЇ ЄВРОПИ

Автор(и)

  • Марія Чепіль

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.174375

Ключові слова:

екологічна освіта, курикулум, початкова школа, середня школа, Південна Європа

Анотація

У статті проаналізовано особливості реалізації екологічної освіти в початкових та середніх школах Південної Європи та з’ясовано перспективи подальших наукових розвідок у даному напрямі засобами екологічної освіти. Виявлено різноманітність способів, якими країни Південної Європи звертаються до екологічної освіти в системах початкової та середньої школи. З’ясовано, що екологічна освіта є обов’язковою областю навчальної програми в початковій та молодшій середній освіті із застосуванням різних підходів, а в ряді випадків у поєднанні з іншими підходами тощо.

Біографія автора

Марія Чепіль

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Voitovych, A. (2016). Ekolohichne vykhovannia uchniv pochatkovykh klasiv v Ukraini ta Yevropi: komparatyvnyi aspekt [Ecological education of elementary school pupils in Ukraine and Europe: a comparative aspect]. Youth & market. Drogobych, Vol. 2 (133), pp. 149–154. [in Ukrainian].

Zahorodnia, L. Nastupnist v ekolohichnii osviti doshkilnykiv i molodshykh shkoliariv: yevropeiskyi dosvid [Continuity in the ecological education of preschoolers and junior pupils: European experience.]. Available at: http://conf.kubg.edu.ua/index.php/courses/preschool/paper/viewFile/157/145 (Accessed 03 Apr. 2019) [in Ukrainian].

Lokshyna, O. (2009). Zmist shkilnoi osvity v krainakh Yevropeiskoho Soiuzu: teoriia i praktyka (druha polovyna XX – pochatok XXI st.) [Content of school education in the countries of the European Union: theory and practice (second half of the XX – beginning of the XXI century)]. Kyiv, 404 p. [in Ukrainian].

Pysanka, K. (2014). Problemy ekolohichnoi osvity ta vykhovannia v riznykh krainakh svitu [Problems of environmental education and education in different countries of the world]. The Young Scientist, 4 (07), 65–71. [in Ukrainian].

Pidlisniuk, V. (Ed.) (2005). Stalyi rozvytok suspilstva: rol osvity. Putivnyk [Sustainable development of society: the role of education. Guidebook]. Kyiv. Available at: http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/142/Stalyi% 20rozvytok %20suspilstva.pdf? sequence=1 (Accessed 15 Apr. 2019) [in Ukrainian].

Stokes, E., Edge, A., & West, A. (2001). Environmental education in the educational systems of the European Union: Synthesis Report. Commissioned by the Environment Directorate-General of the European Commission. – Centre for Educational Research London School of Economics and Political Science, 31 р. Available at: http://www.medies.net/_uploaded_files/ee_in_eu.pdf (Accessed 18 Apr. 2019) [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті