КОНЦЕПТУАЛЬНІ ОСНОВИ ІНТЕГРАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ СУЧАСНОЇ СІЛЬСЬКОЇ МАЛОЧИСЕЛЬНОЇ ШКОЛИ УКРАЇНИ НА ОСНОВІ ТРАДИЦІЙ ДІЯЛЬНОСТІ МАЛОКОМПЛЕКТНИХ ШКІЛ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ – ПОЧАТКУ ХХІ СТ.
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.174454Ключові слова:
малокомплектна (малочисельна школа), підходи, концепції, освітній простірАнотація
У статті наголошується, про важливість збереження малої школи. Автором аналізуються концептуальні підходи до самого тлумачення поняття малочисельна школа.
Серед її особливостей визначено: нечисленність, різноманітність типів, інтегрованість, близькість до природнього оточення, постійну співпрацю з громадою, багатофункціональність діяльності учителя та ін. Стверджується, що освітній процес у малокомплектній школі повинен бути побудований на основі компетентнісного підходу.
Посилання
Bida, O. & Kartel, M. (2004). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv do orhanizatsii samostiinoi roboty v silskii malokomplektnii shkoli pry vykladanni dystsyplin pryrodnychoho spriamuvannia [Preparation of future teachers for organization of independent work in rural small-school school with the teaching of natural sciences disciplines]. Preparation of teacher to introduction of new technologies of studies at little complete initial school: Proceedings of the Ukrainian research and practice conference. Uman, p. 48. [in Ukrainian].
Honcharenko, S. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv, 376 p. [in Ukrainian].
Entsyklopediia osvity (2008). [Encyclopedia of Education]. Kyiv, 1040 p. [in Ukrainian].
Meleshko, V. (2015). Modeliuvannia osvitnoho okruhu u silskii mistsevosti na zasadakh mizhshkilnoi vzaiemodii [Modeling of the educational district in the countryside on the basis of intercultural cooperation].Ukrainian educational Jornal. no.2, pp. 79 – 91. [in Ukrainian].
Onyshkiv, Z. (2016). Pochatkova shkola silskoi mistsevosti: sutnist poniattia [Primary school in rural areas: the essence of the concept]. Young scientist. no.12, pp.480–484. [in Ukrainian].
Pedagogicheskaya entsiklopediya (1965). [Pedagogical Encyclopedia]. Vol. 2. (Ed.). I. Kairov. Moscov, 911 p. [in Russian].
Pedahohycheskyi slovar (1960). [Pedagogical Dictionary]. Vol. 1. (Ed.). I.Kairov. Moscov. 774 p. [in Russian].
Pobirchenko, N. (2005). Malokomplektna shkola: suchasnyi vymir [Small school: modern dimensi]. Rural School of Ukraine. no. 1(109). pp. 3–6 [in Ukrainian].
Prysiazhniuk, L. (2009). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv do orhanilzatsii kolektyvnykh form roboty uchniv silskykh pochatkovykh shkil [Training of future primary school teachers to organize collective forms of work for rural primary school pupils]. Candidate’s thesis. Кyiv, 24 p. [in Ukrainian].
Pro zahalnu seredniu osvitu: Zakon Ukrainy vid 13.05.1999 №651 – XIV [About general secondary education: Law of Ukraine]. Available at: http:// zakon2.rada .gov.ua [in Ukrainian].
Savchenko, O. (1997). Dydaktyka pochatkovoi osvity [Didactics of elementary education]. Kyiv, 389 p. [in Ukrainian].
Riahynskyi, S. (1991). Selskaya shkola [Rural school]. Moscov, 180 p. [in Russian].
Strezykozyn, V. (1992). Urok v selskoy malokomplektnoy shkole [Lesson in a rural small-school]. Moscov, 141 p. [in Russian].
Shubak, H. (2017). Protses navchannia v malokomplektnykh shkolakh – vazhlyva prykmeta systemy osvity Ukrainy [The process of training in small schools is an important feature of the education system of Ukraine]. Yoth & market, Vol. (150). pp.139 – 145. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.