КОНЦЕПТУАЛЬНІ ОСНОВИ ІНТЕГРАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ СУЧАСНОЇ СІЛЬСЬКОЇ МАЛОЧИСЕЛЬНОЇ ШКОЛИ УКРАЇНИ НА ОСНОВІ ТРАДИЦІЙ ДІЯЛЬНОСТІ МАЛОКОМПЛЕКТНИХ ШКІЛ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ – ПОЧАТКУ ХХІ СТ.

Автор(и)

  • Любов Прокопів

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.174454

Ключові слова:

малокомплектна (малочисельна школа), підходи, концепції, освітній простір

Анотація

У статті наголошується, про важливість збереження малої школи. Автором аналізуються концептуальні підходи до самого тлумачення поняття малочисельна школа.

Серед її особливостей визначено: нечисленність, різноманітність типів, інтегрованість, близькість до природнього оточення, постійну співпрацю з громадою, багатофункціональність діяльності учителя та ін. Стверджується, що освітній процес у малокомплектній школі повинен бути побудований на основі компетентнісного підходу.

Біографія автора

Любов Прокопів

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки імені Богдана Ступарика ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”

Посилання

Bida, O. & Kartel, M. (2004). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv do orhanizatsii samostiinoi roboty v silskii malokomplektnii shkoli pry vykladanni dystsyplin pryrodnychoho spriamuvannia [Preparation of future teachers for organization of independent work in rural small-school school with the teaching of natural sciences disciplines]. Preparation of teacher to introduction of new technologies of studies at little complete initial school: Proceedings of the Ukrainian research and practice conference. Uman, p. 48. [in Ukrainian].

Honcharenko, S. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv, 376 p. [in Ukrainian].

Entsyklopediia osvity (2008). [Encyclopedia of Education]. Kyiv, 1040 p. [in Ukrainian].

Meleshko, V. (2015). Modeliuvannia osvitnoho okruhu u silskii mistsevosti na zasadakh mizhshkilnoi vzaiemodii [Modeling of the educational district in the countryside on the basis of intercultural cooperation].Ukrainian educational Jornal. no.2, pp. 79 – 91. [in Ukrainian].

Onyshkiv, Z. (2016). Pochatkova shkola silskoi mistsevosti: sutnist poniattia [Primary school in rural areas: the essence of the concept]. Young scientist. no.12, pp.480–484. [in Ukrainian].

Pedagogicheskaya entsiklopediya (1965). [Pedagogical Encyclopedia]. Vol. 2. (Ed.). I. Kairov. Moscov, 911 p. [in Russian].

Pedahohycheskyi slovar (1960). [Pedagogical Dictionary]. Vol. 1. (Ed.). I.Kairov. Moscov. 774 p. [in Russian].

Pobirchenko, N. (2005). Malokomplektna shkola: suchasnyi vymir [Small school: modern dimensi]. Rural School of Ukraine. no. 1(109). pp. 3–6 [in Ukrainian].

Prysiazhniuk, L. (2009). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv do orhanilzatsii kolektyvnykh form roboty uchniv silskykh pochatkovykh shkil [Training of future primary school teachers to organize collective forms of work for rural primary school pupils]. Candidate’s thesis. Кyiv, 24 p. [in Ukrainian].

Pro zahalnu seredniu osvitu: Zakon Ukrainy vid 13.05.1999 №651 – XIV [About general secondary education: Law of Ukraine]. Available at: http:// zakon2.rada .gov.ua [in Ukrainian].

Savchenko, O. (1997). Dydaktyka pochatkovoi osvity [Didactics of elementary education]. Kyiv, 389 p. [in Ukrainian].

Riahynskyi, S. (1991). Selskaya shkola [Rural school]. Moscov, 180 p. [in Russian].

Strezykozyn, V. (1992). Urok v selskoy malokomplektnoy shkole [Lesson in a rural small-school]. Moscov, 141 p. [in Russian].

Shubak, H. (2017). Protses navchannia v malokomplektnykh shkolakh – vazhlyva prykmeta systemy osvity Ukrainy [The process of training in small schools is an important feature of the education system of Ukraine]. Yoth & market, Vol. (150). pp.139 – 145. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті