ПСИХОЛОГІЧНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ДО ПУБЛІЧНИХ ВИСТУПІВ

Автор(и)

  • Ліна Котова
  • Тетяна Юник

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.174457

Ключові слова:

майбутні вчителі музичного мистецтва, публічні виступи, нервова система, методи, сценічне хвилювання

Анотація

У статті розглянуто вплив індивідуальних особливостей виконавців на результативність діяльності перед публікою. Вказано на залежність виступів від темпераменту, інтроверсії(екстраверсії), належності до репресорів (приховувачів) та міри емоційного збудження. Запропоновано методи психологічної підготовки майбутніх вчителів музичного мистецтва до прилюдної гри: встановлення початково-вихідної мотивації, запам’ятовування оптимальних психофізіологічних станів виконавських апаратів, визначення провідних об’єктів уваги.

Біографії авторів

Ліна Котова

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інструментального виконавства та музичного мистецтва естради Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького

Тетяна Юник

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри кіно-телемистецтва Київського національного університету культури і мистецтв

Посилання

Abolin, L. M. (1990). Emotsionalnaya ustoychivost v napryazhennoy deyatelnosti, ee psikhologicheskiye mekhanizmy i puti povysheniya [Emotional stability in intense activity, its psychological mechanisms and ways to increase]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Мoscov, 43 p. [in Russian].

Bochkarev, L. L. (1974). Psikhologicheskiye aspekty formirovaniya gotovnosti muzykantov-ispolniteley k publichnomu vystupleniyu [Psychological aspects of the formation of the willingness of musicians to perform publicly]. Candidate’s thesis. Мoscov, 176 p. [in Russian].

Gotsdiner, A. L. (1991 – 1992). Podgotovka uchashchikhsya k kontsertnym vystupleniyam [Preparing students for concert performances]. Methodological notes on music education. Мoscov, pp.182-192.[in Russian].

Kotova,L .M. (2016). Vplyv emotsiohennykh umov na nadiinist vykonannia muzychnykh tvoriv maibutnimy vchyteliamy mystetstva [The influence of the conditions to the hope of the performing the musical compositions of the future teachers]. “Youth and market”. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych,Vol.5(136), pp.93–98. [in Ukrainian].

Luchinina, O.A. & Vinokurova, Ye.S. (2008). Prakticheskaya psikhologiya dlya muzykantov [Practical psychology for musicians]. 144p. [in Russian].

Rozhdestvenskaya, V.I. (1980). Individualnyye razlichiya rabotosposobnosti [Individual performance differences]. Мoscov, 152 p. [in Russian].

Tsagarelli, Yu. A. (1989). Psikhologiya muzykalno-ispolnitelskoy deyatelnosti [The psychology of musical performance]. Doctor’s thesis. Kazan, 425 p. [in Russian].

Shcherbatykh, Yu. V. (2000). Ekzamenatsionnyy stress (diagnostika, techeniye i korrektsiya) [Exam stress (diagnosis, course and correction)]. Voronezh, 168 p. [in Russian].

Yunyk, D.H. (2009). Vykonavska nadiinist muzykantiv: zmist, struktura i metodyka formuvannia [Performing of musicians reliability: content, structure and method of formation]. Kyiv, 340 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті