УНІВЕРСАЛІЗМ ТВОРЧОЇ ПОСТАТІ ОКСАНИ ГЕРАСИМЕНКО (З НАГОДИ ЮВІЛЕЮ МИСТКИНІ)

Автор(и)

  • Оксана Бобечко
  • Наталія Синьовська

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.174501

Ключові слова:

Оксана Герасименко, бандуристка, мисткиня, бандурне мистецтво, виконавська практика, композиторська творчість, педагогічна діяльність, універсалізм творчої постаті

Анотація

У статті розглядається багатогранна мистецька постать провідної представниці бандурного мистецтва сучасності – Оксани Герасименко. Виявлено характерні особливості творчої діяльності мисткині, що яскраво демонструють та розкривають універсалізм її творчої особистості. Особливу увагу в розвідці приділено висвітленню виконавської практики, композиторської творчості, педагогічної, науково-методичної та громадсько-просвітницької сфер діяльності О. Герасименко, які органічно співіснують та демонструють професійний універсалізм, що являється основною якісною характеристикою її мистецької особистості.

Біографії авторів

Оксана Бобечко

кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри народних музичних інструментів та вокалу Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Наталія Синьовська

студентка магістратури Інституту музичного мистецтва Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Bystrytska, O. (2004). Vykonavska ta pedahohichna diialnist Oksany Herasymenko : do istorii ukrainskoi bandurnoi pedahohiky [Performing and teaching activity of Oksana Gerasimenko: the history of Ukrainian bandura pedagogy].Scientific Herald of the National Academy of Sciences of Ukraine. P. I. Tchaikovsky. Vol. 35. Kyiv, pp. 270–276. [in Ukrainian].

Bobechko, O. (2011). Zhinochyi kvartet zi Lvova (z nahody desiatyrichchia tvorchoi diialnosti)[Women’s Quartet from Lviv (on the occasion of the decade of creative activity)]. Musical studies studios of the Institute of Arts of the Volyn National University named after Lesia Ukrainka and National Music Academy of Ukraine named after P.I. Tchaikovsky: Collection of scientific works. Lutsk. Vol. 8, pp. 25–37. [in Ukrainian].

Herasymenko, O. (2006). Stanovlennia ta rozvytok profesiinoho ansamblevoho bandurnoho vykonavstva na Lvivshchyni [Formation and development of professional ensemble bandura performance in Lviv region].Music Studies Studios. Scientific collections of the Lviv State Music Academy named after Nikolay Lysenko: Collection of articles. Vol. 11. (Ed.). A. Dushny, S. Karas, B. Pits. Vinnytsya, pp.77–86. [in Ukrainian].

Hereha, M. (2010). Poliinstrumentalizm u stylistytsi fortepiannykh kompozytsii Oksany Herasymenko [Gerega M. Polystyrene in the style of piano compositions by Oksana Gerasimenko].Youth and the market. No. 7–8(66–67). pp. 66–69.[in Ukrainian].

Dutchak, V. G. (2009). Tvorchyi portret Oksany Herasymenko: bandurne mystetstvo na perekhresti kultur ta epokh (iuvileini uzahalnennia) [Dutchak V.G. Creative portrait of Oksana Gerasimenko: Bandura art at the crossroads of cultures and epochs (jubilee generalizations)]. The Bulletin of the Precarpathian University of the Art Studies series. No.15–16. Ivano-Frankivsk. pp.136–147. [in Ukrainian].

Kyianovska, L. (2003). Folkterapiia po-ukrainskomu [Folk therapy in Ukrainian].National tribune. May 4th. part.17 (10–17). [in Ukrainian].

Kyianovska, L. (2005). Oksana Herasymenko. Tvorchyi portret [Oksana Gerasimenko. Creative portrait]. Davydov M. The history of performing on folk instruments. Ukrainian Academic School. Kyiv, pp. 279–271. [in Ukrainian].

Komenda, O. I. (2017). Postat Mykoly Leontovycha u svitli kontseptsii tvorchoho universalizmu [The figure of Nikolai Leontovich in the light of the concept of creative universalism]. Scientific herald of the P. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine. Vol. 120. pp. 225–252. [in Ukrainian].

Suprun, N. Hnat Khotkevych i tradytsii ukrainskoho universalizmu [Hnat Khotkevich and the traditions of Ukrainian universalism]. Available at: http://artanija.com/journal/kniga-03-1997 (Accessed 24. Mar.2019) [in Ukrainian].

Filts, B. (1997). Druhyi mizhnarodnyi festyval bandurnoho mystetstva u Peremyshli [The second international festival of bandura art in Przemysl]. Bandura. No. 61–62, pp. 41–49. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті