ГЕНЕЗА НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ГІМНАЗІЯХ ГАЛИЧИНИ КІНЦЯ ХІХ – ПОЧАТКУ ХХ СТ.

Автор(и)

  • Юлія Федурко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.174605

Ключові слова:

Галичина, гімназійна освіта, іноземні мови, навчання, історико-педагогічне дослідження, принцип історизму

Анотація

У статті наголошено на актуальності вивчення в сьогоденні досвіду навчання іноземних мов у гімназіях Галичини; обґрунтовано причину звернення саме до окресленого періоду; виокремлено аспекти, які потребують першочергового висвітлення для ґрунтовного пізнання зазначеного педагогічного феномена (окреслення його історико-культурного й суспільно-економічного контексту, визначення хронологічних меж і джерельної бази, виокремлення періодів, що засвідчують факт його розвитку, та їх умотивування).

Біографія автора

Юлія Федурко

аспірант кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Berest, I. R. (2014). Ohliad politychnoi sytuatsii v Skhidnii Halychyni u chasi poiavy ta roboty profspilok [Review of the political situation in Eastern Galicia in the time of the appearance and work of trade unions]. Faces. No.6 (110), pp. 150–154.[in Ukrainian].

Zahalnoievropeiski Rekomendatsii z movnoi osvity: vyvchennia, vykladannia, otsiniuvannia [European Recommendations on Language Education: Study, Teaching, Evaluation]. (Ed.). S.Iu.Nikolaieva. Kyiv, 273p.[in Ukrainian].

Zolotukhina, S.T. (2013). Osoblyvosti vykorystannia dzherelnoi bazy v istoryko-pedahohichnykh doslidzhenniakh [Features of the use of the source base in historical and pedagogical research]. Pedagogical discourse.Vol. 15, pp. 266–270. [in Ukrainian].

Koliada, N. M. (2018). Pedahohichna istoriohrafiia yak skladnyk istoryko-pedahohichnoho doslidzhennia [Pedagogical historiography as a component of historical and pedagogical research]. Scientific and pedagogical studios – Historical and pedagogical studios. No. 1, pp.59–46.[in Ukrainian].

Krevetskyi, I. & Buzek, Dr. J. (1909). Rozwуj schkуі њrednich w Galicyi w ci№gu lat ostatnich 50 (1859–1909) [Development of high school shelters in Galicia during the last 50 years (1859-1909)]. Lviv, Our school. pp. 158–163.[in Polish].

Kryshko, A. (2012). Osoblyvosti rozvytku movnoi osvity v Ukraini u ХІХ– poch. ХХ st. [The features of the development of language education in Ukraine in the XIX – beginning of the twentieth century]. Psychological-pedagogical problems of rural school. No. 42(2), pp.246–254. [in Ukrainian].

Kurliak, I. Ye. (1997). Ukrainska himnaziina osvita u Halychyni (1864–1918 rr.): monohrafiia [Ukrainian Gymnasium Education in Galicia (1864 – 1918): monograph]. Lviv, 222 p. [in Ukrainian].

Labinska, B. I. (2013). Istorychni narysy z metodyky navchannia inozemnykh mov na zakhidnoukrainskykh zemliakh (druha polovyna XIX – persha polovyna XX st.) : monohrafiia [Historical essays on the methodology of teaching foreign languages in Western Ukrainian lands (second half of XIX – first half of XX century): monograph]. Kyiv, 384 p. [in Ukrainian].

Misechko, O. Ye. (2011). Formuvannia systemy profesiinoi pidhotovky vchytelia inozemnoi movy u pedahohichnykh navchalnykh zakladakh Ukrainy (1900 – 1964 rr.) [The formation of the system of vocational training of a foreign language teacher in pedagogical educational institutions of Ukraine (1900-1964 years)]. Doctor’s thesis. Kyiv, 44 p.[in Ukrainian].

Okon, V. (1990). Vvedenie v obshchuyu didaktiku [Introduction to general didactics]. Moscov, 382 p.[in Russian].

Pakholkiv, S. (2014). Ukrainska inteligentsiia u Habsburzkii Halychyni: osvichena verstva y emansypatsiia natsii [The Ukrainian intelligentsia in the Habsburg Halychyna: the educated layers and emancipation of the nation]. From the German translated by Chrystyna Nykolyn. Lviv, 612 p.[in Ukrainian].

Справозданя Рады школьнои краєвои о станѣ шкôлъ нашого краю въ роцѣ 1874. Газета школьна. Lviv. 1875. part1, pp.7–8, 14–15.[Old-Slavic].

Stuparyk, B. M. (1994).Shkilnytstvo Halychyny (1772–1939 rr.) [School of Galicia (1772-1939)]. Ivano-Frankivsk, 143 p. [in Ukrainian].

Sukhomlynska, O. V. (2005). Istoryko-pedahohichni doslidzhennia ta yoho “okolytsi” [The historical and pedagogical research and its “neighborhood”]. Pedagogical sciences. Vol. 40. Kherson, pp.4–14. [in Ukrainian].

Ianyshyn, B. (2017). Shkilnytstvo Skhidnoi Halychyny v period mistsevoho samoupravlinnia: istoriohrafichnyi ohliad [A school of Eastern Galicia during the period of local self-government: historiographical review]. Problems of the history of Ukraine XIX – beg. of twentieth century. Vol. 27, pp. 292–315. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті