ГЕНЕЗА НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ГІМНАЗІЯХ ГАЛИЧИНИ КІНЦЯ ХІХ – ПОЧАТКУ ХХ СТ.
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.174605Ключові слова:
Галичина, гімназійна освіта, іноземні мови, навчання, історико-педагогічне дослідження, принцип історизмуАнотація
У статті наголошено на актуальності вивчення в сьогоденні досвіду навчання іноземних мов у гімназіях Галичини; обґрунтовано причину звернення саме до окресленого періоду; виокремлено аспекти, які потребують першочергового висвітлення для ґрунтовного пізнання зазначеного педагогічного феномена (окреслення його історико-культурного й суспільно-економічного контексту, визначення хронологічних меж і джерельної бази, виокремлення періодів, що засвідчують факт його розвитку, та їх умотивування).
Посилання
Berest, I. R. (2014). Ohliad politychnoi sytuatsii v Skhidnii Halychyni u chasi poiavy ta roboty profspilok [Review of the political situation in Eastern Galicia in the time of the appearance and work of trade unions]. Faces. No.6 (110), pp. 150–154.[in Ukrainian].
Zahalnoievropeiski Rekomendatsii z movnoi osvity: vyvchennia, vykladannia, otsiniuvannia [European Recommendations on Language Education: Study, Teaching, Evaluation]. (Ed.). S.Iu.Nikolaieva. Kyiv, 273p.[in Ukrainian].
Zolotukhina, S.T. (2013). Osoblyvosti vykorystannia dzherelnoi bazy v istoryko-pedahohichnykh doslidzhenniakh [Features of the use of the source base in historical and pedagogical research]. Pedagogical discourse.Vol. 15, pp. 266–270. [in Ukrainian].
Koliada, N. M. (2018). Pedahohichna istoriohrafiia yak skladnyk istoryko-pedahohichnoho doslidzhennia [Pedagogical historiography as a component of historical and pedagogical research]. Scientific and pedagogical studios – Historical and pedagogical studios. No. 1, pp.59–46.[in Ukrainian].
Krevetskyi, I. & Buzek, Dr. J. (1909). Rozwуj schkуі њrednich w Galicyi w ci№gu lat ostatnich 50 (1859–1909) [Development of high school shelters in Galicia during the last 50 years (1859-1909)]. Lviv, Our school. pp. 158–163.[in Polish].
Kryshko, A. (2012). Osoblyvosti rozvytku movnoi osvity v Ukraini u ХІХ– poch. ХХ st. [The features of the development of language education in Ukraine in the XIX – beginning of the twentieth century]. Psychological-pedagogical problems of rural school. No. 42(2), pp.246–254. [in Ukrainian].
Kurliak, I. Ye. (1997). Ukrainska himnaziina osvita u Halychyni (1864–1918 rr.): monohrafiia [Ukrainian Gymnasium Education in Galicia (1864 – 1918): monograph]. Lviv, 222 p. [in Ukrainian].
Labinska, B. I. (2013). Istorychni narysy z metodyky navchannia inozemnykh mov na zakhidnoukrainskykh zemliakh (druha polovyna XIX – persha polovyna XX st.) : monohrafiia [Historical essays on the methodology of teaching foreign languages in Western Ukrainian lands (second half of XIX – first half of XX century): monograph]. Kyiv, 384 p. [in Ukrainian].
Misechko, O. Ye. (2011). Formuvannia systemy profesiinoi pidhotovky vchytelia inozemnoi movy u pedahohichnykh navchalnykh zakladakh Ukrainy (1900 – 1964 rr.) [The formation of the system of vocational training of a foreign language teacher in pedagogical educational institutions of Ukraine (1900-1964 years)]. Doctor’s thesis. Kyiv, 44 p.[in Ukrainian].
Okon, V. (1990). Vvedenie v obshchuyu didaktiku [Introduction to general didactics]. Moscov, 382 p.[in Russian].
Pakholkiv, S. (2014). Ukrainska inteligentsiia u Habsburzkii Halychyni: osvichena verstva y emansypatsiia natsii [The Ukrainian intelligentsia in the Habsburg Halychyna: the educated layers and emancipation of the nation]. From the German translated by Chrystyna Nykolyn. Lviv, 612 p.[in Ukrainian].
Справозданя Рады школьнои краєвои о станѣ шкôлъ нашого краю въ роцѣ 1874. Газета школьна. Lviv. 1875. part1, pp.7–8, 14–15.[Old-Slavic].
Stuparyk, B. M. (1994).Shkilnytstvo Halychyny (1772–1939 rr.) [School of Galicia (1772-1939)]. Ivano-Frankivsk, 143 p. [in Ukrainian].
Sukhomlynska, O. V. (2005). Istoryko-pedahohichni doslidzhennia ta yoho “okolytsi” [The historical and pedagogical research and its “neighborhood”]. Pedagogical sciences. Vol. 40. Kherson, pp.4–14. [in Ukrainian].
Ianyshyn, B. (2017). Shkilnytstvo Skhidnoi Halychyny v period mistsevoho samoupravlinnia: istoriohrafichnyi ohliad [A school of Eastern Galicia during the period of local self-government: historiographical review]. Problems of the history of Ukraine XIX – beg. of twentieth century. Vol. 27, pp. 292–315. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.