DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.176051

ОРГАНІЗАЦІЯ АДАПТИВНОГО ІНКЛЮЗИВНОГО ПРОСТОРУ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Наталя Шемигон

Анотація


У статті розглянуто питання організації адаптивного інклюзивного простору у закладах вищої освіти України, розкрито поняття “освітній простір”, “інклюзивний освітній простір”. Проаналізовано та визначено компоненти адаптивного інклюзивного простору, що забезпечують адаптацію студентів з особливими потребами до умов навчання у закладі вищої освіти, та їх реалізацію у вітчизняній системі вищої школи. Досліджено ефективність адаптивних можливостей інклюзивного освітнього простору, що перебуває в залежності від взаємодії та наповненості компонентів, що входять до його складу.


Ключові слова


інклюзивний освітній простір; компоненти; адаптивність; безбар’єрність; індивідуалізація; варіативність

Повний текст:

PDF

Посилання


Grygorov, G.A. (2013). Metodologichni pidxody do doslidzhennya osvitnogo prostoru [Methodological approaches to the study of educational space]. Grani, no.9(101), pp. 101–113. [in Ukrainian].

Davydenko, H.V. (2015). Inkliuziia u vyshchykh navchalnykh zakladakh Yevropeiskoho Soiuzu [Inkluziyuyu at higher educational institutions of the European Union]. Vinnytsia, p.314. [in Ukrainian].

Entsyklopediia dlia fakhivtsiv sotsialnoi sfery (2012). [Encyclopedia for professionals in the social sphere]. (Ed.).I.D.Zvierieva, Kyiv,Simferopol. [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy Pro vyshchu osvitu vid 01.07.2014№1556-VII [Law of Ukraine on Higher Education 01.07.2014№1556-VII]. [in Ukrainian].

Kasiarum, N. (2013).Osvitnii prostir : stanovlennia poniattia [Educational space: the formation of the concept]. The origins of pedagogical skill. vol.12. pp.107–113. [in Ukrainian].

Potapiuk, L.M. (2008). Osoblyvosti reabilitatsii osib z vadamy zoru [Features of rehabilitation of visually impaired people]. Scientific journal NPU named after Mykhaylo Drahomanov. Series 19. (Correctional Pedagogy). Vol. 19. pp. 60–69. [in Ukrainian].

Tsymbalaru, A.D. (2016). Osvitnii prostir: sutnist, struktura, mekhanizmy stvorennia [Educational space: essence, structure, mechanisms of creation]. Ukrainian Pedagogical Journal. No. 1, pp.41–50. [in Ukrainian].

Chaikovskyi, M.Ye. (2017). Inkliuzyvnyi osvitnii prostir yak seredovyshche sotsialno-pedahohichnoi roboty z moloddiu z invalidnistiu [Inclusive educational space as a medium of social and pedagogical work with youth with disabilities]. A collection of scientific works of the Khmelnytskiy Institute of Social Technologies of the University of Ukraine. No.19. Khmelnytskyi, pp.76–80. [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Григоров Г.А. Методологічні підходи до дослідження освітнього простору. Грані. №9(101). 2013. С.101–113.

Давиденко Г.В. Інклюзія у вищих навчальних закладах Європейського Союзу. Вінниця, 2015. 314 с.

Енциклопедія для фахівців соціальної сфери / за заг.ред.проф. І.Д.Звєрєвої. Київ,Сімферополь, 2012. 536 с.

Закон України Про вищу освіту від 01.07.2014№1556-VII. URL: https://zakon.gov.ua/go/1556-18/

Касярум Н. Освітній простір : становлення поняття. Витоки педагогічної майстерності. Вип.12. 2013. С.107–113.

Потапюк Л.М. Особливості реабілітації осіб з вадами зору. Науковий часопис НПУ імені М.Драгоманова. Серія 19. (Корекційна педагогіка). Вип.12. 2008. С.60–69.

Цимбалару А.Д. Освітній простір: сутність, структура, механізми створення. Український педагогічний журнал. Київ,№1.2016. С.41–50.

Чайковський М.Є. Інклюзивний освітній простір як середовище соціально-педагогічної роботи з молоддю з інвалідністю. Зб. наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету “Україна”.№19. Хмельницький, 2017. С.76–80.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)