МЕТОДИ АКТИВІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ В СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ОФІЦЕРІВ РАКЕТНО-АРТИЛЕРІЙСЬКОГО ОЗБРОЄННЯ

Автор(и)

  • Олег Маслій

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.176098

Ключові слова:

методи активізації навчання, військовий заклад вищої освіти, офіцер служби ракетно-артилерійського озброєння, педагогічна лабораторія, організаційно-методичне забезпечення

Анотація

У статті проаналізовано комплекс методів активізації навчання, спрямованих на підтримку індивідуального розвитку майбутніх офіцерів РАО. Подано конкретні приклади практичної реалізації методів активізації за навчальними модулями професійної підготовки у ВЗВО офіцерів РАО. Виявлено, що якість підготовки курсантів РАО забезпечується при використанні таких методів активізації, як-от: проблемні лекції, лекції-візуалізації, лекції-прес-конференції, брифінги, семінари-дискусії, семінари з елементами диспуту, рольової гри, слайд-презентацій, кейс-методу і методу конкретних ситуацій тощо. Наведені складові організаційно-методичного забезпечення, потрібні для підготовки курсантів РАО до подібного роду занять.

Біографія автора

Олег Маслій

кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, заступник начальника академії з навчальної роботи, начальник навчального відділу Військової академії, м. Одеса

Посилання

Bespalko, V.P. (2002). Obrazovaniie i obucheniie s uchastiiem kompiutera (pedagogika tretiego tysiacheletiia) [Education and Teaching by Means of Computer (Pedagogy of the Third Century)]. Moscov, 352 p. [in Russian].

Vyhovska, S.V. & Zhurba, O.P. (2015). Zastosuvannia metodu problemnoi lektsii z metoiu aktyvizatsii navchalno-piznavalnoi diialnosti studentiv [Problem Lecture as a Method of Intensifying the Teaching and Learning Activities of Students]. Scientific Proceedings of Kherson State University. Pedagogical Sciences. Vol.67, pp.311–315. [in Ukrainian].

Derkach,T. & Derkach, O. (2016). Lektsiia-vizualizatsiia yak forma aktyvizatsii piznavalnoi diialnosti studentiv koledzhu [Lecture-visualization as a Form of Activating Cognitive Activity of the College Students]. Education. Schools, colleges. No. 3, 4 (41). pp. 59–62. [in Ukrainian].

Diakov, S. (2009). Obhruntuvannia system metodychnoho zabezpechennia pidhotovky maibutnikh ofitseriv inzhenernykh viisk do profesiinoi diialnosti [The Fundamentals of the Systems of Methodological Support of Training Future Engineer Officers to Their Professional Activities]. Magazine of National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine. Pedagogical Sciences. Vol 2. pp.52–57. [in Ukrainian].

Ziaziun, I.A. (1997). Krasa pedahohichnoi dii: navch.posib. dlia vchyteliv, aspirantiv, studentiv serednikh ta vyschykh navchalnykh zaklasiv [Beauty of Pedagogical Activity: Textbook for Teachers, Post-graduates, Students of Secondary and Higher Educational Institutions]. 302 p. [in Ukrainian].

Karavan, Y.V., Sanytska, A.O. & Tashak, M.S. Netradytsiini formy lektsii u vyschii shkoli [Non-Conventional Lectures in Higher School]. Available at: http://nauka.zinet.info/15/karavan.php (аccessed 23 Apr. 2019). [in Ukrainian].

Lutsyk, I. (2009). Interaktyvni seminary yak forma aktyvizatsii navchalno-piznavalnoi diialnosti studentiv vyschykh zakladiv osvity [Interactive Workshop as a Form of Activating Teaching and Learning Activities of Students of Higher Educational Institutions]. Academic Writings of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. Pedagogy. Vol. 3. pp.125–130. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NZTNPU_ped_2009_3_31 (аccessed 29 Apr. 2019). [in Ukrainian].

Butnyk, M.A., Holovan,V.H., Drozdov, M.O. & Roilian, V.O. (2015). Metodychna robota u vyschomu viiskovomu navchalnomu zakladi: navchalno-metodychnyi posibnyk [Methodological Work in Higher Military Educational Institutions: Textbook]. Odesa,198 p. [in Ukrainian].

Mokrohuz, O.P. (2009). Multymediina prezentatsiia v systemi zasobiv navchannia [Multimedia Presentation in the System of Learning Means]. Computer in School and Family. Vol. 8. pp.21–23. [in Ukrainian].

Neschadym, M.I. (2003). Viiskova osvita Ukrainy: istoriia, teoriia, metodolohiia, praktyka: monohrafiia [Military Education of Ukraine: History, Theory, Methodology, Practice: Monograph]. Kyiv, 852 p. [in Ukrainian].

Protsenko, O.B. (2015). Innovatsiini lektsii u profesiinii pidhotovtsi mahistriv [Innovational Lectures in Professional Training of Masters]. Pedagogical Process: Theory and Practice. Vol.5-6. pp.63–67. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pptp_2015_5-6_14 (аccessed 26 Apr. 2019). [in Ukrainian].

Problemna lektsiia [Problem-Oriented Lecture]. Available at: https://pidruchniki.com/10990214/pedagogika/problemna_lektsiya (аccessed 22 Apr. 2019). [in Ukrainian].

Tolok, I.V. (2013). Pidhotovka viiskovykh fakhivtsiv z vyschoiu osvitoiu: innovatsiini pidkhody [Training of Military Specialists with Higher Education: Innovative Approaches]. Pedagogical Sciences: Theory, History, Innovational Technlogies. No. 6. pp. 259–269. [in Ukrainian].

Yahupov, V.V. Netradytsiini seminarski (praktychni) zaniattia. Seminar-dyskusiia [Non-Conventional Seminar (Practical) Sessions. Seminar-Discussion]. Available at: https://eduknigi.com/ped_view.php?id=209 (аccessed 29 Apr. 2019). [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті