ОСОБЛИВОСТІ ВИЗНАЧЕННЯ ПОКАЗНИКІВ СФОРМОВАНОСТІ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ СУДНОВОДІЇВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Олександр Даниленко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.176658

Ключові слова:

майбутні судноводії, морські заклади вищої освіти, фахівці морської галузі, компетентнісний підхід, готовність до професійної діяльності, навігація і управління морськими суднами, критерії сформованості готовності

Анотація

У статті представлено характеристику показників критеріїв сформованості готовності майбутніх судноводіїв до професійної діяльності. З’ясовано, що сформованість готовності майбутніх судноводіїв до професійної діяльності можна визначити за допомогою потребнісно-мотиваційного, ціннісно-орієнтаційного, когнітивного, професійно-особистісного та практичного критеріїв. Сформованість готовності майбутніх судноводіїв до професійної діяльності може проявлятися на чотирьох рівнях: нульовому (критичному), першому (репродуктивному), другому (продуктивному) і третьому (творчому). Для вирішення наукового завдання щодо визначення показників кожного з критеріїв сформованості готовності майбутніх судноводіїв до професійної діяльності застосовано метод експертного опитування. Представлено показники кожного із визначених критеріїв.

Біографія автора

Олександр Даниленко

кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри навігації і управління судном Дунайського інституту Національного університету “Одеська морська академія”

Посилання

Barabanschikov, A. & Deryugin, N. (1995). Voenno-pedagogicheskaya diagnostika [Military pedagogical diagnostics]. Moscov, 108 р.[in Russian].

Biliavets, S. Ya. (2019). Metodychna systema formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh ofitseriv-prykordonnykiv u protsesi navchannia viiskovo-spetsialnykh dystsyplin [Methodical system of formation of professional competence to future border guard officers in the process of training in military-special disciplines]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Khmelnytskyi, 565 р. [in Ukrainian].

Biliavets, S. Ya. (2017). Kharakterystyka kryteriiv i pokaznykiv sformovanosti profesiinoi kompetentnosti maibutnikh ofitseriv-prykordonnykiv [Characteristics of criteria and indicators for the formation of professional competence to future borderguards]. Innovative solutions in modern science. No.6 (15), pp. 25–39. [in Ukrainian].

Voloshynov, S. A. (2012). Alhorytmichna pidhotovka maibutnikh sudnovodiiv z systemoiu vizualnoi pidtrymky v umovakh informatsiino-komunikatsiinoho pedahohichnoho seredovyshcha [Algorithmic training of future navigators with a visual support system in the information and communication pedagogical environment].Extended abstract of candidate’s thesis. 20 р. [in Ukrainian].

Herhanov, L. D. (2016). Teoretychni i metodychni zasady profesiinoi pidhotovky kvalifikovanykh robitnykiv morskoho transportu na vyrobnytstvi [Theoretical and methodical bases for professional on-the-job training of qualified sea transport workers]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Kyiv, 485 р.[in Ukrainian].

Demchenko, O. M. (2016). Profesiina diialnist fakhivtsiv morskoho flotu yak pedahohichna problema [Professional activities of specialists of the navy as a pedagogical problem]. Cherkasy university bulletin: pedagogical sciences. Vol.6, pp. 44–51.[in Ukrainian].

Didenko, O. V. & Misheniuk, R. M. (2014). Kryterii, pokaznyky i rivni rozvynenosti profesiinoi kompetentnosti ofitseriv upravlinnia orhanamy okhorony derzhavnoho kordonu [Criteria, indicators and levels of development of professional competence of the officers of the state border guard authorities.]. Bulletin of the National Defense University of Ukraine: Col. of Scient. Works. Kyiv, pp. 74–80.[in Ukrainian].

Dudikova, L. V. (2018). Kryterii, pokaznyky ta rivni sformovanosti profesiino-etychnoi kompetentnosti maibutnikh likariv [Criteria, indicators and levels of professional and ethical competence of future physicians]. Virtus : scientific journal. No. 20. Part 1,pp. 119–123.[in Ukrainian].

Diahyleva, O. (2014). Pidhotovka naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv VNZ morskoho profiliu v konteksti rozvytku naukovo-doslidnytskoho seredovyshcha [Training of scientific and pedagogical staff of maritime universities in the context of the development of the research environment]. Volodymyr Vynnychenko Central Ukrainian State Pedagogical University “Academic Commentaries. Series: Pedagogical Sciences”. 2014, Vol. 131, pp. 94–98.[in Ukrainian].

Pohodaieva, A. S. (2013). Analiz profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv morskoho profiliu z tochky zoru kompetentnisnoho pidkhodu [Analysis of professional training of marine specialists in terms of competence-based approach]. Problems of Modern Pedagogical Education. Series: pedagogy and psychology, Vol. 39(4), pp. 124–128.[in Ukrainian].

Tkachenko, K. (2012). Doslidzhennia problem systemy pidhotovky fakhivtsiv vodnoho ta morskoho transportu [Study of problems of the system of training of specialists of water and sea transport]. Economic analysis. Vol. 10, part 2, pp. 71–75. [in Ukrainian].

Chichikin, V. (1998). Professionalnaya gotovnost i ee izmerenie [Professional readiness and its measurement]. Man in the world of sports: New ideas, technologies, perspectives: Theses of rep. Intern. congr. Moscov. Vol. 2, pp. 491–492. [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті