ІДЕЇ КУЛЬТУРНО-ІСТОРИЧНОГО ПІДХОДУ Л. С. ВИГОТСЬКОГО В ПРОЦЕСІ ІНТЕРІОРИЗАЦІЇ ГУМАНІТАРНО-ФАХОВИХ ЗНАНЬ СТУДЕНТАМИ-ФІЛОЛОГАМИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.179341Ключові слова:
культурно-історичний підхід, інтеріоризація, інтеріоризація гуманітарно-фахових знань, студенти-філологи, спільна діяльність викладача і студентівАнотація
У статті розглянуто ідеї культурно-історичного підходу Л.С. Виготського в процесі інтеріоризації гуманітарно-фахових знань студентами-філологами в їхній проекції на освітній простір вишу. Три лінії оволодіння культурою, виокремлeні Л.С. Виготським, ми співвідносимо з модулями навчального плану професійної підготовки студентів-філологів, у межах яких перетворення форм спільної діяльності викладача і студентів стане запорукою успішності випускників та їхньої конкурентоспроможності на сучасному ринку праці.
Посилання
Babenko, O. V. (2019). Internalization of Ukrainian national values through the Taras Shevchenko museum in Toronto. Fenomen Tarasa Shevchenka: linhvistychnyi i istorichnyi i sotsiofilosofskyi aspekty (do 205-richchia vid dnia narodzhennia): zb. materialiv mizhnarodnoi nauk.-prakt. konf. – The Phenomenon of Taras Shevchenko: Linguistic and Historical and Socio-Philosophical Aspects (to the 205th Birthday): A Collection of Proceedings of the International Scientific-Practical. Conf Kyiv, the 12-13 March 2019. (pp.188–189). Kyiv. [in Ukrainian].
Babenko, O. V. (2018). Henezys poniattia “interioryzatsiia” v psykholoho-pedahohichnii nautsi. Aktualni problemy pedahohiky, psykholohii ta profesiinoi osvity [Genesis of the concept of “internalizations” in psychological and pedagogical science]. Current problems of pedagogy, psychology and professional education. Vol.2 (1), pp.23–28. [in Ukrainian].
Vygotskiy, L. S. (1986). Sobr. soch.: v 6 t. T. 6: Orudiye i znak v razvitii rebenka. Nauchnoye nasledstvo [Collected works.: in 6 v. Volume. 6: A tool and a sign in the development of a child]. (Ed. M.G. Yaroshevsky. Moscow, 400 p. [in Russian].
Kondratyev, M. Yu. & Ilin, V. A. (2007). Azbuka sotsialnogo psikhologa-praktika: Spravochno-entsiklopedicheskoye izdaniye [Alphabet of a Social Psychologist-Practice: Reference Encyclopedic]. Moscow, 464 p. [in Russian].
Obukhov, A. S. (2017). Modernizatsiya pedagogicheskogo obrazovaniya na osnove idey kulturno-istoricheskoy psikhologii L. S. Vygotskogo [Modernization of pedagogical education based on the ideas of cultural-historical psychology of L. S. Vygotsky]. Problems of modern education. No. 4. pp. 41–60. [in Russian].
Obukhova, L.F. (1995). Detskaya psikhologiya: teorii. Fakty. Problemy [Child psychology: theory, facts, problems.]. Moscow. Available at: http://psylib.org.ua/books/obuhl01/txt06.htm. [in Russian].
Malykhin, O. V. & Babenko, O .V. (2018). Issues of the concept “internalization” in the context of theoretical studies. Stratehii interioryzatsii zmistu profesiinoi pidhotovky maibutnikh filolohiv: teoriia i praktyka [Strategy of internalization of the contents of the professional training of future philologists: theory and practice]. Monograph. (Ed.). prof. O. V. Malikhin. Part 2. Kyiv, pp.141–155. [in Ukrainian].
Sinyagovska, І. Yu. (2015). Problema іnterіorizatsіi znan u psikhologo-pedagogіchnіy nautsі [The problem of internalization of knowledge in psychological and pedagogical science]. Pedagogy of higher and secondary schools. Vol. 45, pp. 292–298. [in Ukrainian].
Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk (2002). [Philosophical Encyclopedic Dictionary]. V. (Ed.).I. Shynkaruk et al.; Kyiv, p.253. [in Ukrainian].
Babenko, O. V. (2018). Strategies of internalization in the process of teaching linguistic studies. Zbiуr artykuіуw naukowych [“Science, Research, development. Pedagogy”]. No.11, Warszawa: Diamond trading tour, pp.25–28.[in English].
Lantolf, J. P. (2008). Sociocultural theory and the teaching of second languages. London: Equinox Publishing.[in English].
Shabani, K. (2016). Applications of Vygotsky’s sociocultural approach for teachers’ professional development. Cogent Education, 3(1). [in English].
Walqui, A. (2006). Scaffolding instruction for English language learners: A conceptual framework. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 9, pp.159–180. [in English].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.