ВИКОРИСТАННЯ ДОСВІДУ ПОЛЬСЬКИХ НАУКОВЦІВ У МОНІТОРИНГОВОМУ ДОСЛІДЖЕННІ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ШКОЛІ

Автор(и)

  • Лариса Сливка

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.179343

Ключові слова:

здоров’я, здоров’язбереження, здоров’язбережувальна діяльність, промоція здоров’я, майбутні учителі, моніторингове дослідження, підготовка вчителів, Республіка Польща, початкова освіта

Анотація

У статті висвітлено авторський досвід творчого використання надбань польських вчених у змістовому наповненні моніторингового дослідження самооцінки студентів третього курсу і магістрів спеціальності “Початкова освіта” ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника” (ПНУ) у контексті їхньої готовності до реалізації здоров’язбережувальної діяльності у школі. Питання розробленої анкети підбиралися таким чином, щоб виявити мотиваційно-ціннісний, когнітивний та процесуальний компоненти готовності майбутніх учителів початкових класів до промоції здоров’я і формування здорового способу життя учнів. З’ясовано, що, на відміну від третьокурсників, у магістрів знання щодо методологічних і професійно-теоретичних аспектів здоров’язбереження дітей та молоді сформовано у систему. Щодо вмінь проектувати виховні заходи здоров’язбережувальної тематики, то 68% опитаних магістрів значно більше студентів оцінили свій рівень як високий, серед третьокурсників таких виявилося 34%. “Достатньо” і “низько” оцінили свої практичні навички відповідно 30% і 2% магістрів та 38% і 28% студентів третього курсу.

Біографія автора

Лариса Сливка

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки початкової освіти ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”

Посилання

Slyvka, L. (2014). Ekologiya dytynstva [Ecology of childhood]. Ivano-Frankivsk, 164 p. [in Ukrainian].

Slyvka, L. (2014). Deiaki aspekty teorii ta metodyky pidgotovky majbutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv do zdoroviazberigaiuchoi diialnosti [Some Aspects of Theory and Methodology of Preparing Future Primary School Teachers for Health-Saving Activities]. Problems of preparing a modern teacher: collection of sciences work of the Uman State Pedagogical Univercity named after Pavlo Tychyna. No. 10/2, pp. 80‒86. [in Ukrainian].

Slyvka, L.V (2016). Zdoroviazberezhuvalna pedagogika [Healthcare-saving pedagogy]. Ivano-Frankivsk, 200 p. [in Ukrainian].

Slyvka, L. (2017). Realizaciia zdoroviazberezhuvalnoi osvity u pochatkovykh shkolakh Respubliki Polshcha [Implementation of health-saving education]. Youth and market. No. 9(152), pp. 119‒123. [in Ukrainian].

Slyvka, L. (2017). Refleksyvno-ocinochnyi skladnyk pidgotovky maibutnich uchyteliv do promocii zdorovia: polskii dosvid [Reflective and evaluation component of training future teachers for health promotion: Polish experience]. Pedagogical Education: Theory and Practice. Psychology. Pedagogy: collection of sciences work. (Ed.) Ognejuk V.O., Horuga L.L. etc. No. 28, pp. 66‒72. [in Ukrainian].

Klimas, N. & Laudanska-Kzheminska, I. (2015). Pshygotovania studentuv vykhovania fizychnego do provadzenia zaiench z zakresu edukacii zdrovotnei ‒ teoria a zhechyvistoshch [Preparations of physical education students to conduct classes in the field of health education ‒ theory and reality]. Quality in sport. No. 2(1). pp. 43‒52. [in Polish].

Kosinska, E. & Rębialkovska, М. (2002). Pshygotovanie do realizacii edukacii zdrovotnei v autoocenie nauchychieli nauchania pochontkovego [Preparation for the implementation of health education in the self-assessment of teachers teaches the initial]. Teacher in health education (edited by V. Vrona-Volny, B. Makovska, B. Iavien). Krakuv, pp. 229‒233. [in Polish].

Slyvka, L. (2016). The problem of healthkeeping of children and youth in Polish educatonal thought at the XV ‒ beginning of XX century. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University. No. 2-3, pp. 68–72. doi: 10.15330/jpnu.3.2-3.pp.68–72.[in English].

Vilk, B. (2006). Opinie studentuv Akademii Vychovania Fizychnego i Sportu v Gdansku o svoim pshygotovaniu do realizacii programu edukacii prozdrovotnei v shkole [Opinions of students of the Academy of Physical Education and Sport in Gdansk about their preparation for the implementation of the pro-health education program at school]. Yearbooks state institution of hygiene. No.57(Suplement), pp. 43–46. [in Polish].

Vrona-Volny, V. (2008). Rola nauchychiela vykhovania fizychnego v promovaniu zdrovia v shrodovisku shkolnym [The role of the physical education teacher in promoting health in the school environment]. Physical and health culture of modern man. Theoretical foundations and practical implications / sub. edited by Arkadiush Kazmierhak, Anna Mashorek-Shymala and Ewelina Debovska. Ludz, pp. 71–75. [in Polish].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті