ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЯК КЛЮЧОВОЇ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.179415Ключові слова:
культура, інкультурація, культурна компетентність як ключова, урок української мови, заклади загальної середньої освітиАнотація
Порушено проблему культури як визначального складника “індексу людського розвитку” й показника успішності країни, збереження культурної ідентичності української нації в умовах глобалізації світу; акцентовано життєву необхідність формування у здобувачів освіти культурної компетентності як ключової; окреслено зміст розвитку культурної компетентності та умови ефективного формування.
Посилання
Batsevych, F. (2009). Duhovna synerhetyka ridnoi movy: linhvofilosofski narysy [Spiritual synergetics of the native language: linguistic and philosophical essays]. Kyiv, 192 p. [in Ukrainian].
Bychko, A.K., Bychko, B.I., Bondar, N.O. & Hnatenko, P.I. (1992). Teoriia ta istoriia svitovoi i vitchyznianoi kultury: Kurs lektsii [Theory and history of world and national culture: A course of lectures]. Kyiv, 392 p. [in Ukrainian].
Bondarenko, N.V. & Kosianchuk, S.V. (2018). Sotsialnyi aspekt formuvannia ukrainskomovnoi kompetentnosti starshoklasnykiv [The social aspect of forming of the Ukrainian-language competence in the upper secondary school pupils]. Humanitarian Bulletin of the Yuriy Kondratyuk National Technical University. Poltava. Vol. 3. pp. 99–113. [in Ukrainian].
Bondarenko, N.V. & Yarmoliuk, A.V. (2002). Kontseptsiia pidruchnyka ukrainskoi movy dlia shkil z rosiiskoiu movoiu navchannia [Concept of the Ukrainian language textbook for schools with Russian language learning]. Dyvoslovo. No.4. pp. 66–71. [in Ukrainian].
Van Khe. (2019). Kultura harmonii [Culture of harmony]. Kyiv, 209 p. [in Ukrainian].
Hrushevytskaia, T.H., Popov, V.D. & Sadokhyn, A.P. (2003). Osnovy mezhkulturnoi kommunykatsyy [Basics of intercultural communication]. (Ed.). A.P. Sadokhyn. Moscov. [in Russian].
Ivanyshyn, V. & Radevych-Vynnytskyi Ya. (1994). Mova i natsiia [Language and nation]. Drohobych, 218 p. [in Ukrainian].
Lotman, Yu.M. (2001). Semyosfera [Semiosphere]. Sankt-Peterburh. [in Russian].
Nekrasova, M. (1995). Professor Yuryi Shanyn: “Yntellyhentnykh liudei ne mozhet y ne dolzhno byt mnoho” [Professor Yuri Shanin: “There cannot and should not be many intelligent people”]. Kyiv statements. 1995. 11 Feb. p. 12. [in Russian].
Saievych, I.H. (2008). Kliuchovi kontsepty kultury: kryterii vyokremlennia [Keyconcepts of culture: selection criteria]. Materialy mizhnarodnoi naukovoi konferentsii, 10–12 zhovt. 2013 r. – Proceedings of the International Scientific Conference, October 10-12. 2013. Kyiv, Zaporizhzhia. 255 p. [in Ukrainian].
Svidzynskyi, A.V. (2009). Synerhetychna kontseptsiia kultury [Synergetic concept of culture]. Lutsk, 696 p. [in Ukrainian].
Selivanova, O.O. (2008). Suchasna linhvistyka: napriamy ta problemy [Modern linguistics: directions and problems]. Poltava, 712 p. [in Ukrainian].
Sepyr, E. (1993). Yzbrannye trudy po yazykoznanyiu y kulturolohyy [Selected Works on linguistic and cultural Studies]. (Ed.). A. E. Kybryk. Moscov, 656 p. [in Russian].
Tyshchenko, O.V. (2000). Obriadova semantyka u slovianskomu movnomu prostori [Ritual semantics in the Slavic language space]. Kyiv, 236 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.