УКРАЇНСЬКІ НАРОДНІ ДУМИ В СУПРОВОДІ КОБЗИ-БАНДУРИ ЯК ДЖЕРЕЛО МУЗИЧНО-ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ПІДРОСТАЮЧОГО ПОКОЛІННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.179416Ключові слова:
кобза, бандура, бандурне мистецтво, епічний репертуар, думи, музично-естетичне вихованняАнотація
Статтю присвячено дослідженню проблеми музично-естетичного виховання підростаючого покоління на високохудожніх вокально-інструментальних зразках, якими є епічні твори, зокрема українські народні думи в супроводі кобзи-бандури. Особливу увагу в розвідці приділено процесу вивчення думового епосу школярами на уроках музичного мистецтва, а також висвітленню виконавського мистецтва кобзарів, які, незважаючи на всі заборони і переслідування, у всі часи пропагували загальнолюдські цінності та національні українські традиції.
Посилання
Bobechko, O. (2016). Specyfika formuvannya zhinochogo solnogo repertuaru v bandurnomu vykonavstvi[Specificity of the formation of women’s solo repertoire in bandura performance]. Ukrainian culture: past, present, ways of development: Collection of scientific works: scientific notes of the Rivne State Humanitarian University. Rivne, 2016. Vol. 22. pp. 103–108. [in Ukrainian].
Vavryk, O. (2006). Kobzarski shkoly v Ukrayini [Kobzar schools in Ukraine]. Ternopil, 221 p. [in Ukrainian].
Vovk, M. V. (2009). Osnovy ukrayinskoyi muzychno-instrumentalnoyi pedagogiky [Fundamentals of Ukrainian musical and instrumental pedagogy]. Teaching manual Ivano-Frankivsk: Publishing House “PLAY” CIT of the Carpathian National University named after Vasyl Stefanyk. 170 p. [in Ukrainian].
Dmytrenko, M. (2009). Ukrayinski narodni dumy yak fenomen tradycijnoyi kultury [Ukrainian folk dumas as a phenomenon of traditional culture]. Ukrainian folk dumas. In 5 t. T. 1. Duma of the early Cossack period. [arrangement: M. K. Dmitrenko, G. V. Dovzhenko (texts), S. Y. Gritsa (melodies); Foreword: M. K. Dmitrenko, S. Y. Gritsy; articles, comments, notes G. V. Dovzhenko, A. Yu. Yasenchuk, T. M. Shevchuk, A.I.Shalak, N. M. Pasyak, I. I. Kimakovich; for community edit M. K. Dmitrenko, S. Y. Gritsy; rep. edit G. A. Skrypnyk]. Kyiv, pp. 6 – 32. [in Ukrainian].
Dutchak, V. G. (2017). Osnovni tendenciyi v suchasnomu bandurnomu vykonavstvi Ukrayiny ta ukrayinskoyi diaspory [The main tendencies in the modern bandura performance of Ukraine and the Ukrainian diaspora]. Actual problems of folk-instrumental performing in Ukraine: history and modern times: Sb. Sciences. Rivne Ave. state humanity Unity, Institute of Arts; editor-compiler L.I. Gorin. Rivne, pp. 6–12. [in Ukrainian].
Myxajlychenko, O. V. (2000). Muzychno-estetychne vyxovannya ditej ta molodi v Ukrayini (druga polovyna XIX – pochatok XX st.) [Musical-aesthetic education of children and youth in Ukraine (the second half of the nineteenth and early twentieth centuries)]. Kyiv, 340 p. [in Ukrainian].
Sbitnyeva, L. M. (2016). Rozvytok systemy muzychno-estetychnogo vyxovannya ditej i molodi v Ukrayini (druga polovyna XX stolittya) [Development of the system of musical and aesthetic education of children and youth in Ukraine (the second half of the twentieth century)]. Doctor’s thesis. East-Ukrainian National University named after V. Dal. Kyiv. 360 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.