DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.179477

САМОРЕГУЛЯЦІЯ МАЙБУТНІХ ЮРИСТІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Дмитро Кузьменко

Анотація


У статті здійснено аналіз саморегуляції в процесі підготовки бакалаврів майбутніх юристів. Показано, що теоретичні узагальнення з цієї проблеми спонукають ретельніше вводити в національну систему професійної підготовки майбутніх юристів саморегуляцію в освітній процес. З’ясування особливостей цієї проблеми дає підґрунтя для зіставлення та виявлення аспектів саморегуляції (особистісної та професійної). Зазначено, що саморегуляція як педагогічна проблема є необхідною для професійного розвитку майбутніх юристів.


Ключові слова


саморегуляція; студенти; саморегуляція у освітньому процесі; майбутні юристи; заклади вищої освіти

Повний текст:

PDF

Посилання


Amosov, N. M. (1984). Regulyatsiya zhiznennykh funktsiy i kibernetika [Regulation of vital functions and cybernetics]. Kyiv, p. 116. [in Ukrainian].

Ananev, V. G. (1968). Kompleksnoe issledovanie cheloveka i psikhicheskaya diagnostika [Complex research of the person and mental diagnostics]. The issues of Psychology.No. 6. [in Russian].

Viner, N. (1966). Tvorets i robot. Obsuzhdeniya nekotorykh problem, v kotorykh kibernetika stalkivaetsya s religiey [Creator and robot. Discussion of some issues in which cybernetics faces religion]. Moscov, p. 103. [in Russian].

Ghrynjova, M. V. (1995). Znachennja samoreghuljaciji u cilisnomu navchaljno-vykhovnomu procesi [The meaning of self-regulation in a holistic educational process]. Jednistj pedaghoghiky i psykhologhiji u cilisnomu navchaljno-vykhovnomu procesi. Mat. Vseukr. nauk.-prakt. konf. – The unity of pedagogy and psychology in a holistic educational process. Proceedings of the All-Ukrainian. Research and Practice Conf. (рр. 126–128). Poltava. [in Ukrainian].

Ghrynjova, M. V. (2008). Samoreghuljacija: navchaljno-metodychnyj posibnyk [Self-regulation]. Poltava, p. 268. [in Ukrainian].

Ghrynjova, M. V. & Palazhchenko, E. F. (1997). Do pytannja pro formuvannja samoreghuljaciji navchaljnykh dij [On the question of formation of self-regulation of educational actions]. Scientific notes of the Faculty of Psychology and Education. Part. II. Poltava, рр. 30–35. [in Ukrainian].

Davydov, V. V. (1961). O psikhicheskom analize soderzhaniya deystviy [About mental analysis of the content of action]. Abstracts of the reports of the II Congress of the Society of Psychologists. Kyiv, рр. 21–23. [in Ukrainian].

Konopkin, O. A. & Zhuykov, Yu. S. (1973). Psikhologicheskie mekhanizmy regulyatsii deyatelnosti [Psychological mechanisms of regulation of activity]. (Ed.). Oshanina D. A., Konopkina O. A. Moscov, рр. 87–12. [in Russian].

Konopkin, O. A. & Stepanskiy, V. I. (1972). Samoregulyatsiya deyatelnosti v usloviyakh vremennoy neopredelennosti ispolnitelskikh signalov [Self-regulation of activity under the conditions of time uncertainty of the performance signals]. The issues of Psychology. No. 4, рр. 15–28. [in Russian].

Leytes, N. S. (1971). Umstvennye sposobnosti i vozrast [Mental abilities and age]. Moscov, p. 278. [in Russian].

Leontev, A. N. (1971). Potrebnosti, motivy i emotsii [Needs, motives and emotions]. Moscov, p. 186. [in Russian].

Markova, A. K., Orlov, A. B. & Fridman, L. M. (1983). Motivatsiya ucheniya i ee vospitanie u shkolnikov [The motivation of learning and its education in schoolchildren]. NShS obshchey i pedagogicheskoy psikhologii API SSSR. Moscov, p. 64. [in Russian].

Nacionaljna doktryna rozvytku osvity Ukrajiny u XXI stolitti (2001). [National Doctrine of Ukrainian Education Development in the XXI Century]. Kyiv, p. 16. [in Ukrainian].

Pavlov, I. P. (1951). Soobshchenie na III sezde po eksperimentalnoy fiziologii v Petrograde 2 yanvarya 1916 g. [Report at the III Congress on Experimental Physiology in Petrograd, January 2, 1916]. Moscov. Vol. 3, рр. 306–313. [in Russian].

Rubynshtejn, S. L. (1989). Osnovy obshchey psikhologii [Basics of General Psychology]. Vol. 2. Moscov, 328 p. [in Russian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Амосов Н. М. Регуляция жизненных функций и кибернетика. Київ, 1984. 116 с.

Ананьев В. Г. Комплексное исследование человека и психическая диагностика. Вопросы психологии. 1968. № 6.

Винер Н. Творец и робот. Обсуждения некоторых проблем, в которых кибернетика сталкивается с религией. Москва, 1966. 103 с.

Гриньова М. В. Значення саморегуляції у цілісному навчально-виховному процесі. Єдність педагогіки і психології у цілісному навчально-виховному процесі. Мат. Всеукр. наук.-практ. конф. Полтава, 1995. С. 126–128.

Гриньова М. В. Саморегуляція: навчально-методичний посібник. Полтава: ACML-2008. 268 с.

Гриньова М. В., Палажченко Е. Ф. До питання про формування саморегуляції навчальних дій. Наукові записки психолого-педагогічного факультету. Ч. ІІ. Полтава, 1997. С. 30–35.

Давыдов В. В. О психическом анализе содержания действий. Тезиси докладов на II съезде Общества психологов. Киев, 1961. С. 21–23.

Конопкин О. А., Жуйков Ю. С. Психологические механизмы регуляции деятельности. Под. ред. Ошанина Д. А., Конопкина О. А. Москва, 1973. С. 87–128.

Конопкин О. А., Степанский В. И. Саморегуляция деятельности в условиях временной неопределенности исполнительских сигналов. Вопросы психологии. 1972. № 4. С. 15–28.

Лейтес Н. С. Умственные способности и возраст. Москва, 1971. 278 с.

Леонтьев А. Н. Потребности, мотивы и эмоции. Москва, 1971. 186 с.

Маркова А. К., Орлов А. Б., Фридман Л. М. Мотивация учения и ее воспитание у школьников. НШС общей и педагогической психологии АПИ СССР. Москва, 1983. 64 с.

Національна доктрина розвитку освіти України у XXI столітті. Київ, 2001. 16 с.

Павлов И. П. Сообщение на III съезде по экспериментальной физиологии в Петрограде 2 января 1916 г. Полн. собр. соч. Москва, 1951. T. 3. C. 306–313.

Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии. В 2-х тт. Т. II. Москва. 1989. 328 с.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)