DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.179482

НАУКОВІ ПІДХОДИ ТА ДИДАКТИЧНІ ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ ВОКАЛЬНО-ДЖАЗОВОЇ КУЛЬТУРИ ПІДЛІТКІВ НА ЗАНЯТТЯХ З ЕСТРАДНОГО СПІВУ

Анастасія Шевченко

Анотація


У статті представлено комплекс наукових підходів та дидактичних принципів, які покладено у теоретичну основу авторської методики формування вокально-джазової культури підлітків на заняттях з естрадного співу.

Зокрема, окреслено роль системно-структурного, особистісно-розвивального, діяльнісного, компетентнісного, культурологічного підходів до організації відповідно спрямованих занять з естрадного співу.

Визначено провідні дидактичні принципи формування вокально-джазової культури підлітків (систематичності, наочності, урахування вікових та індивідуальних особливостей, єдності художньо-емоційного і технічного, комплексного розвитку вокально-джазової культури) та можливості їх реалізації на заняттях з естрадного співу.


Ключові слова


вокально-джазова культура підлітків; методика формування; наукові підходи; дидактичні принципи; заняття з естрадного співу

Повний текст:

PDF

Посилання


Antoniuk, V. H. (1999). Formuvannia indyvidualnoho vykonavskoho styliu: kulturno-antropolohichnyi aspekt [Formation of individual performance style: cultural and anthropological aspect]. Kyiv, 24 p. [in Ukrainian].

Antoniuk, V. H. (2007). Vokalna pedahohika (solnyi spiv) : pidruchnyk [Vocal pedagogy (solo singing): a textbook]. Kyiv, 2007.174 p.[in Ukrainian].

Hrebeniuk, N. Ye. (1999). Vokalno-vykonavska tvorchist: psykholohopedahohichnyi ta mystetstvoznavchyi aspekty [Vocal performance: Psychological and pedagogical aspects]. Kyiv, 269 p. [in Ukrainian].

Drozhzhyna, N. V. (2010). Teoretyko-metodolohichni zasady estradno-dzhazovoho spivu [Theoretical and methodological foundations of pop jazz singing]. Kharkiv, 142 p. [in Ukrainian].

Kemfeld, В. (1994). Jazz Stjle. New Grove Dictionarj’ of Jazz. NY, 200 p.[in English].

Kollier Dzh.(1984). Stanovlenie dzhaza: Slovar spetsialnykh terminov [The Making of Jazz: A Glossary of Special Terms]. Translate V.Ozerova. Moscov, 258 p.[in Russian].

Konen, V. (1994).Tretiy plast. Novye massovye zhanry v muzyke XX veka [The third layer. New mass genres in XX century music]. Moscov, 160 p.[in Russian].

Ozerov, V. (1989). Estetika: slovar [Aesthetics: Dictionary]. Moscov, 260 p.[in Russian].

Strokova, O. V. (2002). “Dzhaz v kontekste massovogo iskusstva: k probleme klassifikatsii i tipologii iskusstva” [“Jazz in the context of mass art: to the problem of classification and typology of art”]. Candidate’s thesis. Moscov, pp. 64–81.[in Russian].

Feyertag, V. B. (1991). Muzykalnyy entsiklopedicheskiy slovar [Musical Encyclopedic Dictionary]. Moscov, 305 p.[in Russian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Антонюк В. Г. Формування індивідуального виконавського стилю: культурно-антропологічний аспект. Київ, 1999. 24 с.

Антонюк В. Г. Вокальна педагогіка (сольний спів): підручник. Київ, 2007.174 с.

Гребенюк Н. Є. Вокально-виконавська творчість: психологопедагогічний та мистецтвознавчий аспекти. Київ, 1999. 269 с.

Дрожжина Н. В. Теоретико-методологічні засади естрадно-джазового співу. Харків, 2010. 142 с.

Kemfeld В. Jazz Stjle. New Grove Dictionarj’ of Jazz. NY, 1994. 200 p.

Коллиер Дж. Становление джаза: Словарь специальных терминов. Пер. В.Озерова. Москва, 1984. 258 с.

Конен В. Третий пласт. Новые массовые жанры в музыке XX века. Москва, 1994. 160 с.

Озеров В. Эстетика: Словарь. Москва, 1989. 260 с.

Строкова О. В. “Джаз в контексте массового искусства: к проблеме классификации и типологии искусства”: дис... канд. искусств.: 17.00.09. Москва, 2002. С. 64–81.

Фейертаг В. Б. Музыкальный энциклопедический словар. Москва, 1991. 305 с.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)