ФОРТЕПІАННА МУЗИКА ДЛЯ ДІТЕЙ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ МУЗИЧНО-ЕСТЕТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПІДЛІТКІВ

Автор(и)

  • Ляо Бінь

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.179483

Ключові слова:

фортепіанна музика для дітей, класична музика, народні традиції, підлітки, сприйняття

Анотація

У статті розглянуто особливості фортепіанної музики для дітей та її можливості у формуванні музично-естетичної компетентності підлітків. Визначається двозначність поняття “фортепіанна музика для дітей” – як твори для дітей і твори про дітей, між якими не має чіткої грані. Представлено генезу становлення жанру, починаючи від Ф. Куперена, І.С. Баха і закінчуючи музикою ХХІ століття, коли композитори в дитячу фортепіанну музику вводили незвичні засоби музичної виразності, елементи сонористики, алеаторики. Жанровий склад дитячої фортепіанної музики представлений групою: простих жанрів (пісня, танець, марш); лірико-епічних (поема, балада); поліфонічних (інвенція, фуга, прелюдія й фуга, токата, пассакалія); циклічних (сюїта, варіації, сонатини). Отже, історико-культурні витоки, народно-пісенна основа, новаторська музична мова, що визначають самобутність фортепіанної музики для дітей обох країн може стати основою для формування у підлітків музично-естетичної компетентності.

Біографія автора

Ляо Бінь

аспірант Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, м. Київ

Посилання

Van Chendo (2017). Fortepianna muzyka dlia ditei i pro ditei u tvorchosti kompozytoriv Yevropy ta Kytaiu [Piano Music for Children and Children in the Works of Composers in Europe and China]. Extended abstract of candidate’s thesis. Odesa. 6 p. [in Ukrainian].

Kyianovska, L. (2000). Stylova evolyutsiia halytskoyi muzychnoyi kultury ХІХ-ХХ st. [Stylistic evolution of the Galician musical culture of the 19th and 20th centuries]. Ternopil, 340 p. [in Ukrainian].

Mozghalova, N.H. (2014). Vykhovni mozhlyvosti fortepiannoi muzyky dlia ditei [Educational opportunities for piano music for children]. A collection of scientific works of Zaporizhzhya State Pedagogical University. Vol.17 (2–2014), pp.294–298. Zaporizhzhia. [in Ukrainian].

Nyzhankivskyi, N. (1935). Fortepiianovi tvory dlia molodi [Fortepian works for youth]. Lviv. p.12. [in Ukrainian].

Rudnytska, O.P.(1998). Muzyka i kultura osobystosti : problemy suchasnoi pedahohichnoi osvity: navchalnyi posibnyk [Music and culture of personality: problems of modern pedagogical education: a textbook]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv,248 p. [in Ukrainian].

Khuan Chzhulin (2009). Shliakhy rozvytku dytiachoi fortepiannoi muzyky v Kytai [Ways of Children’s Piano Music Development in China]. Kharkiv, 20 p. [in Ukrainian].

Iuziuk, Z. (2012). Estetyko-psykholohichni zasady fortepiannoi tvorchosti dlia ditei ukrainskykh pianistiv-pedahohiv XXI stolittia [Aesthetic-psychological principles of piano creativity for children of Ukrainian pianists-teachers of the twentieth century]. Extended abstract of candidate’s thesis. Extended abstract of candidate’s thesis. Lviv, 16 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті