СТРУКТУРА ТА ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ САМООСВІТНЬОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.182235Ключові слова:
самоосвіта, самоосвітня компетентність, етапи, компоненти, педагогічні умовиАнотація
У статті розглянуто проблеми формування самоосвітньої компетентності майбутніх фахівців. Висвітлено різні підходи до визначення поняття “самоосвіта” та виділено етапи самоосвіти. З’ясовано сутність поняття “самоосвітня компетентність”. Виділено компоненти самоосвітньої компетентності: мотиваційний, організаційний, процесуальний, контрольно-рефлексивний. Виділено етапи формування самоосвітньої компетенції. Проаналізовано різні підходи до виділення педагогічних умов, що сприяють ефективному формуванню самоосвітньої компетентності.
Посилання
Bukhlova, N. V. (2008). Sutnisnyi zmist poniattia “Samoosvitnia kompetentnist” [Essential content of the concept “Self-education competence”]. Scientific Treasury of Education of Donetsk Region. No. 1. p. 4. [in Ukrainian].
Vovk, B. I. (2016). Pedahohichni umovy formuvannia samoosvitnoi kompetentnosti maibutnikh vykladachiv praktychnoho navchannia PTNZ [Pedagogical conditions of forming self-educational competence of intending technical schools engineer-teachers practical training]. Bulletin of Cherkasy University. Cherkasy. No. 18. pp. 24–31. [in Ukrainian].
Herasymova, O. I. (2014). Samoosvitnia kompetentnist studentiv yak skladova profesiinoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia pochatkovoi shkoly. Visnyk psykholohii i pedahohiky [Self-educational competence of students as a component of the professional competence of the future teacher of elementary school]. Herald of Psychology and Pedagogy. Pedagogical Institute of the Boris Grinchenko University of Kyiv, Institute of Human Rights. Kyiv. Vol.16. Available at: http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/7413/1/Sytnyk_O_VPP_16_14_FLMD_PI.pdf [in Ukrainian].
Zimnyaya, I. A. (2006). Kompetentnostnyiy podhod. Kakovo ego mesto v sisteme sovremennyih podhodov k problemam obrazovaniya? (teoretiko-metodologicheskiy aspekt) [Competence approach. What is its place in the system of modern approaches to the problems of education? (theoretical and methodological aspect)]. Higher education today. No. 4. pp. 20–27. [in Russian].
Kovalenko, N. V. (2008). Henezys poniattia samoosvitnia kompetentnist uchniv [Genesis of the concept of self-educational competence of students]. Pedagogical sciences: collection of scientific works. Sumy: Sumy State Pedagogical University named after A.S. Makarenko.Part 2. pp. 67–76. [in Ukrainian].
Marina, M. & Tadeush, O. (2015). Sutnist ta struktura samoosvitnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv fizyky i matematyky [The degree and structure of self-educational competence of future teachers of physics and mathematics]. Scientific notes Kirovograd State Pedagogical University. Series: Pedagogical Sciences. Kirovograd. Vol. 141, Part 1. pp. 130–132. Available at: https://www.cuspu.edu.ua/ua/3-mizhnarodna-internet-konferentsiia-2015/sektsiia-5/3609-sutnist-ta-struktura-samoosvitnoyi-kompetentnosti-maybutnikh-uchyteliv-fizyky-i-matematyky [in Ukrainian]
Mosia, I. (2013). Pedahohichni umovy formuvannia samoosvitnoi kompetentnosti maibutnikh kvalifikovanykh robitnykiv [Pedagogical conditions for the formation of self-educational competence of future skilled workers]. Humanitarian Bulletin of the State Higher Educational Institution “Pereyaslav-Khmelnytsky State Pedagogical University named after G.S. Skovoroda”. Pedagogy. Psychology. Philosophy. Vol 28(1). pp. 204-209. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gvpdpu_2013_28_1_41 [in Ukrainian]
Osypenko, S. M. (2018). Zmist ta struktura samoosvitnoi kompetentnosti uchniv zakladiv profesiino-tekhnichnoi osvity [The content and structure of self-educational competence of students of vocational education institutions]. ScienceRise. Pedagogical Education. No. 5. pp. 18–22. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/texcped_2018_5_6 [in Ukrainian].
Perkatyy, R. (2016). Sutnist, zmist ta struktura samoosvitnoi kompetentnosti maibutnikh ofitseriv natsionalnoi politsii [Сontent and structure of self-educational competence of officers of the National Police]. Collection of scientific works of the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine. Series: Pedagogical Sciences. No. 4. pp. 183–193. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpnadpcpn_2016_4_19 [in Ukrainian].
Pryshupa, Y. Y. (2016). Formuvannia samoosvitnoi kompetentnosti maibutnikh inzheneriv-budivelnykiv u protsesi profesiinoi pidhotovky [The formation of self-educational competence of future civil-engineers in the process of professional education]. Candidate’s thesis. National aviation university. Kyiv, 227 p. [in Ukrainian].
Suslonova, S. A. (2007). Razvitie samoobrazovatelnoy deyatelnosti studentov na osnove formirovaniya informatsionnoy kompetentsii spetsialista XXI veka [The development of self-education activities of students based on the formation of the information competence of the specialist of the XXI century]. Language and intercultural competence: a collection of articles on the Proceedings of the International Scientific-Practical Conference. 28-29.03.2007. Petrozavodsk. pp. 176–180. [in Russian].
Shcholok, O. B. (2007). Kompetentnist samoosvity yak pedahohichna problema [Competence of self-education as a pedagogical problem]. Proceedings s of the IV International Scientific and Practical Conference. 3-5 october 200. Part 3. Lugansk, pp. 167–175. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.