ПІЗНАВАЛЬНИЙ, РОЗВИВАЛЬНИЙ І ВИХОВНИЙ АСПЕКТИ НАРОДНОГО МИСТЕЦТВА ЯК СКЛАДОВІ МОДЕРУВАННЯ СУЧАСНОЇ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Михайло Сидор

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.182240

Ключові слова:

народне мистецтво, сутність, функції, мистецька освіта, сучасність, освітній процес, модерування

Анотація

Розкриваються сутнісний та функціональний контексти народного мистецтва через аналіз його пізнавальних, розвивальних і виховних потенцій, їх місця і ролі у формуванні ерудованої, компетентної, різнобічно розвиненої особистості, здатної вливатися у сучасний соціум, відповідати його запитам, інтересам та нормам життя. Ставлячи предмет дослідження в ранг актуальних компонент модерування сучасної мистецької освіти, автор доводить, що рухаючись вперед, надаючи перевагу інноваційному, глобалізованому у моделюванні змісту життя, не варто нехтувати здобутками минулого, його традиціями і звичаями, оскільки без них теперішнє і майбутнє втрачає свій повноцінний сенс.

Біографія автора

Михайло Сидор

кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри культурології та мистецької освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Aheikina-Starchenko, T. (2010). Interaktyvni metody rozvytku profesiinoi kompetentnosti vchyteliv mystetskykh dystsyplin [Interactive methods for the development of professional competence of teachers of artistic disciplines]. Open lesson: development, technology, experience. No. 10, pp. 53–55. [in Ukrainian].

Aktualni pytannia mystetskoi osvity ta vykhovannia: zbirnyk nauk. prats (2013). [Topical issues of artistic education and education: a collection of scientific works]. Vol. 1 (1). Sumy: SumDPU imeni A. S. Makarenka, 214 p. [in Ukrainian].

Bekh, I. D. (1997). Dukhovni tsinnosti v rozvytku osobystosti [Spiritual values in the development of personality]. Pedagogy and psychology. No. 1, pp. 124–129. [in Ukrainian].

Didenko, L. V. & Kondrashova-Didenko, V. I. (2012). Intelekto-kreatyvni peretvorennia u vysh-osviti: vyklyky maibutnoho i vidpovidi suchasnosti [Intellect-creative transformations in higher education: the challenges of the future and the answers of the present]. Bulletin of the Taras Shevchenko National University of Kyiv. Vol. 28, pp. 44–46. [in Ukrainian].

Ohiienko, O. I. (2008). Skandynavskyi dosvid pidhotovky pedahohiv dlia systemy osvity doroslykh [Scandinavian experience of training teachers for adult education]. Bulletin of the Glukhiv State Pedagogical University. Vol. 12, pp. 147–152. [in Ukrainian].

Padalka, H. M. (2008). Pedahohika mystetstva (teoriia i metodyka vykladannia mystetskykh dystsyplin) [Pedagogy of art (theory and methodology of teaching artistic disciplines)]. Kyiv, 274 p. [in Ukrainian].

Syrota, Z. M. & Syrota, V. M. (2014). Rozvytok tvorchykh zdibnostei i universalizm obraznoho svitospryimannia [Development of creative abilities and universalism of figurative world perception]. Professional artistic education and artistic culture: Challenges of the XXI century. Materials of the International Scientific and Practical Conference (Kyiv, October 16–17, 2014). Kyiv, pp. 538–543. [in Ukrainian].

Sidletska, T. I. (2012). Stanovlennia i rozvytok mystetskoi osvity v Ukraini [Formation and development of artistic education in Ukraine]. Knowledge. Education. Education. Collection of materials of the I International Scientific and Practical Conference. (Vinnitsa, 25, September 27, 2012). Vinnytsia, pp. 112–115. [in Ukrainian].

Sopilnyk, M. (2003). Natsionalno-stylovi osoblyvosti kultur u stanovlenni maistra dekoratyvno-uzhytkovoho mystetstva [National-style features of cultures in becoming master of decorative and applied arts]. Native school. No. 9, pp. 41–43. [in Ukrainian].

Fichora, I. (1999). Narodne dekoratyvno-prykladne mystetstvo v estetychnomu vykhovanni uchniv [Folk arts and crafts in the aesthetic education of students]. Native school. No. 7–8, pp. 34–36. [in Ukrainian].

Shcholokova, O. P. (2014). Kontseptualni zasady suchasnoi mystetsko-pedahohichnoi osvity v Ukraini [Conceptual foundations of modern artistic and pedagogical education in Ukraine]. Artistic education in the dimensions of the present: problems of theory and practice. Kyiv, pp. 23–47. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті