ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНЕ НАВЧАННЯ ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ ПРИ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ ГВАРДІЇ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Вячеслав Мельник
  • Людмила Алфімова

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.182361

Ключові слова:

професійно-орієнтоване навчання, майбутній офіцер, вища математика, компетентність, методичні підходи, міжпредметні зв’язки, здобувачі вищої освіти

Анотація

Визначено необхідним впроваджувати нові методичні підходи до реалізації професійно орієнтованого навчання математики у виші на основі поєднання фундаментальності й професійної спрямованості. Проведено аналіз стану математичної підготовки майбутніх офіцерів і виявлені недоліки існуючої практики викладання; вивчена і проаналізована концепція професійно орієнтованого навчання математики у військовому виші; обґрунтовано необхідність пошуку нових методичних підходів до викладу змісту професійно орієнтованих математичних курсів з метою вдосконалення математичної освіти у військовому виші.

Проаналізовано, які елементи наукового математичного знання є професійно важливі для майбутніх офіцерів, але раніше не входили до навчальних програм, та можливість їх введення до курсу математики у військовому виші. На основі цього аналізу розроблені рекомендації для внесення змін до навчальних програм і тематичних планів.

Біографії авторів

Вячеслав Мельник

старший викладач кафедри фундаментальних дисциплін Національної академії Національної гвардії України

Людмила Алфімова

кандидат хімічних наук, доцент, завідувач кафедри фундаментальних дисциплін Національної академії Національної гвардії України

Посилання

Vergasov, V. M. (1989). Aktivizatsiya poznavatelnoy deyatelnosti studentov v vysshey shkole [Activization of students’ cognitive activity in higher school]. Vol. 2, Kyiv, 215 p. [in Russian].

Herasymchuk, V. S (2011). Profesiino spriamovane vykladannia matematyky ta metody yoho realizatsii [Professionally directed teaching of mathematics and methods of its realization]. Proceedings of the fourth scientific-methodical conference “Teaching mathematics at a technical university”. Donetsk National Technical University, Donetsk. [in Ukrainian].

Hryzun, L. E. (2008). Dydaktychni osnovy proektuvannia modulnoi struktury navchalnoi dystsypliny : monohrafiia [Didactic Fundamentals of Designing a Modular Structure of a Educational Discipline: Monograph]. H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. Kharkiv, 302 p. [in Ukrainian].

Motorina, V. H. (2001). Tekhnolohii navchannia matematyky v suchasnii shkoli: monohrafiia [Technologies of teaching mathematics in modern school]. Kharkiv, 262 p. [in Ukrainian].

Petruk, V. A. 92009). Model formuvannia fakhovoi kompetentnosti v maibutnikh vypusknykiv tekhnichnykh VNZ u protsesi dvostupenevoho navchannia [The model of formation of professional competence in future graduates of technical universities in the process of two-level training]. E-journal “Pedagogical science: history, theory, practice, trends of development”, vol. 3. 2009. [in Ukrainian].

Semenikhina, O. V. (2010). Do problem orhanizatsii navchalnoho protsesu u vyshchykh navchalnykh zakladakh [About problems of organization of educational process in higher educational establishments.]. Scientific journal. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. Sumy, Vol. 2 (4), pp. 247–252. [in Ukrainian].

Semenikhina, O. V. (2017). Modeliuvannia protsesu formuvannia predmetnoi kompetentnosti vchytelia matematyky na zasadakh kompetentnisnoho pidkhodu [Modeling the process of forming the subject competence of a mathematics teacher on the basis of a competent approach]. Humanization of the educational process: a collection of scientific works. Kharkiv, pp. 112–125. [in Ukrainian].

Semenikhina, O. V. (2014). Pro reformuvannia vyshchoi pedahohichnoi osvity v haluzi matematyky [About the reforming of higher pedagogical education in the field of mathematics]. Scientific journal. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. Sumy. Vol. 5 (39), pp. 347–353. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті