DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.186277

ДІЯЛЬНІСТЬ БРУНО БЕТТЕЛЬХАЙМА І ПОПУЛЯРИЗАЦІЯ ПСИХОАНАЛІЗУ В ОСВІТНІЙ ПРАКТИЦІ

Євген Нелін

Анотація


У статті розкривається життєвий і творчий шлях Б. Беттельхайма, який був послідовником З. Фрейда і розвивав ідеї психоаналізу в освіті. Досліджено особливості роботи Ортогенічної школи-клініки імені Соні Шенкман, яка діяла при Чиказькому університеті. Встановлено, що школа-клініка була закладом інтернатного типу, в якому щороку навчалися 50 дітей, які мали різні психічні розлади. Головна ідея школи полягала у створенні безпечного освітнього середовища для соціалізації аутичних дітей.


Ключові слова


Б. Беттельхайм; психоаналітична педагогіка; дитина; інклюзивна освіта; виховання; психоаналіз; освітній процес

Повний текст:

PDF

Посилання


Bettelheim, B. (1998). Lyibim li ya … (Dialog s materyu) [Dialogues with Mothers]. Sankt-Peterburg 277 p. [in Russian].

Bettelheim, B. (2013). Pustaya krepost. Detskiy autizm i rozhdeniye Ya [The Empty Fortress: Infantile Autism and the Birth of the Self]. Moskva. Akademicheskiy proyekt. Fond “Mir”. 480 p. [in Russian].

Obraztsova,L. V. & Tarasova, O. A. (2016). Ortogenicheskaya shkola Bruno Bettelheima (1903–1990) [Orthogenic school of Bruno Bettelheim (1903–1990)]. Pedagogy. Vol. 9. pp. 95–104. [in Russian].

Orlova, A. P. (2016). Istoriya pedagogiki: etyudy o znamenitykh shkolakh (pervaya polovina XX veka) [The history of pedagogy: studies of famous schools (first half of the twentieth century)]. Vitebsk. VGU imeni P. M. Masherova. 52 p. [in Russian].

Cherkasova, O. V. (2005). Gumanisticheskiye shkoly XX veka [Humanistic schools of the twentieth century]. Samara, 231 p. [in Russian].

Bettelheim, B. (1990). Themen meines Lebens, Essays über Psychoanalyse, Kindererziehung und das judische Schiksal [Topics of my life, essays on psychoanalysis, parenting and the fate of Jews]. Stuttgart. [in German].

Grossman, R. (1990). Solving the puzzle that was Bruno Bettelheim. Available at: https://www.chicagotribune.com/news/ct-xpm-1990-11-11-9004030282-story.html [in English].

Krumenacker F.-J. (1998). Bruno Bettelheim: Grundpositionen seiner Theorie und Praxis [Bruno Bettelheim: basic principles of his theory and practice]. München, UTB. [in German].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Беттельгейм Б. Любим ли я… (Диалог с матерью). Санкт-Петербург, 1998. 277 с.

Беттельхейм Б. Пустая крепость. Детский аутизм и рождение Я. Москва. Академический проект. Фонд “Мир”. 2013. 480 с.

Образцова Л. В., Тарасова О. А. Ортогеническая школа Бруно Беттельхайма (1903–1990). Педагогика. 2016. № 9. С. 95–104.

Орлова А. П. История педагогики: этюды о знаменитых школах (первая половина ХХ века). Витебск. ВГУ имени П. М. Машерова. 2016. 52 с.

Черкасова О. В. Гуманистические школы ХХ века. Самара, 2005. 231 с.

Bettelheim B. Themen meines Lebens, Essays über Psychoanalyse, Kindererziehung und das judische Schiksal. Stuttgart, 1990.

Grossman R. Solving the puzzle that was Bruno Bettelheim. URL: https://www.chicagotribune.com/news/ct-xpm-1990-11-11-9004030282-story.html

Krumenacker F.-J. Bruno Bettelheim: Grundpositionen seiner Theorie und Praxis. München, UTB, 1998.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)