МЕТОДОЛОГІЧНІ ТА СОЦІОКУЛЬТУРНІ АСПЕКТИ СТАНОВЛЕННЯ ПЕДАГОГІКИ ЯК САМОСТІЙНОЇ НАУКИ НА ПРИКЛАДІ ЛЬВІВСЬКОГО АКАДЕМІЧНОГО СЕРЕДОВИЩА КІНЦЯ XIX – ПОЧАТКУ XX СТ.

Автор(и)

  • Теодор Лещак

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.187037

Ключові слова:

Львівський університет, львівське академічне середовище, науково-педагогічні дослідження

Анотація

У статті прослідковано і узагальнено еволюцію львівської академічної педагогіки на шляху від сфери філософського знання до самостійної наукової дисципліни. Проаналізовано внутрішні суперечності та ряд зовнішніх чинників, що впливали на напрямки та інтенсивність наукових пошуків львівських учених упродовж ХІХ і першої третини ХХ ст. З’ясовано магістральні тенденції, особливості методологічного, кадрового та змістового наповнення науково-педагогічних досліджень викладачами Львівського університету у вказаний період часу.

Біографія автора

Теодор Лещак

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої освіти Львівського національного університету імені Івана Франка

Посилання

Karamanov, O. V. (2004). Rozvytok reformatorskykh idei osvity i vykhovannia u Skhidnii Halychyni v pershii tretyni ХХ stolittya [The development of reformist ideas of education and upbringing in Eastern Galicia in the first third of the XX-th century]. Ivano-Frankivsk, 20 p. [in Ukrainian].

Majorek, Cz. (1996). Oblicza historiografii oświatowo-pedagogicznej w Galicji. Galicja i jej dziedzictwo [Faces of educational and pedagogical historiography in Galicia. Galicia and its heritage]. Volume 8. Educational thought in Galicia. Rzeszów, pp.11–20. [in Polish].

Meissner, A. (1995). Wkład Galicji w rozwój nauk pedagogicznych. Galicja i jej dziedzictwo [Galicia’s contribution to the development of pedagogical sciences. Galicia and its heritage]. Volume 3. Science and education. Rzeszów, pp. 79–97. [in Polish].

Szmyd, K. (2003). Tworcy nauk o wychowaniu w srodowisku akademickim Lwowa (1860–1939) [The creators of education about education in the academic community of Lviv (1860–1939)]. Rzeszow, 530 p. [in Polish].

Szulakiewicz, W. (2000). Historia oświaty i wychowania w Polsce (1918–1939): studium historiograficzne [History of education in Poland (1918–1939): a historiographic study]. Toruń, 284 p. [in Polish].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті