ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ КОГНІТИВНО-ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ ЗДІБНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ-ФІЛОЛОГІВ

Автор(и)

  • Олена Бабенко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.187039

Ключові слова:

мислення, інтеріоризація, екстеріоризація, когнітивний розвиток, академічні здібності студентів-філологів

Анотація

У статті розглянуто проблематику формування когнітивно-інтелектуальних здібностей студентів-філологів. Проаналізовано та узагальнено основні підходи, форми когнітивного розвитку індивіда, особливості когнітивного проектування. Описано три форми когнітивного розвитку: культурно-історичну, навчально-діяльнісну та психолого-практичну. Мова є, в першу чергу, засобом спілкування, але вона є і знаряддям інтелекту. Будучи комунікативною діяльністю, спілкування, що засноване на розумінні та передачі думок і переживань, передбачає акт мислення (когнітивної діяльності). У цьому сенсі цілісний та оптимально організований процес підготовки студентів-філологів має здійснюватися на основі когнітивно-діяльнісного підходу.

Біографія автора

Олена Бабенко

кандидат філологічних наук, доцент кафедри романо-германських мов і перекладу Національного університету біоресурсів і природокористування України

Посилання

Akopova, M. A. (2015). Razvitiye kognitivnykh komponentov akademicheskikh sposobnostey studentov pedagogicheskikh spetsialnostey [Development of cognitive components of academic abilities of students of pedagogical spesialites]. Modern Research of Social Problems, No.8 (52), pp.268–275. [in Russian].

Babenko, O. V. (2019). Internalization of Ukrainian national values through the Taras Shevchenko museum in Toronto. Fenomen Tarasa Shevchenka: linhvistychnyi i istorichnyi i sotsiofilosofskyi aspekty (do 205-richchia vid dnia narodzhennia): zb. materialiv mizhnarodnoi nauk.-prakt. konf. – The Phenomenon of Taras Shevchenko: the linguistic and historical and socio-philosophical aspects (to the 205th Birthday): Collection of Proceedings of the International Scientific and Practical Confernce. Kyiv, 12-13 March 2019 r. pp. 188–189. [in Ukrainian].

Babenko, O. V. (2018). Henezys poniattia “interioryzatsiia” v psykholoho-pedahohichnii nautsi [Genesis of the concept of “internalizations” in psychological and pedagogical science]. Current problems of pedagogy, psychology and professional education. Vol.2 (1), pp.23–28. [in Ukrainian].

Goncharov, V. S. (2004). Sootnosheniye form kognitivnogo razvitiya i tipov ego proyektirovaniya [Correlation of forms of cognitive development and types of its projection]. Psychological sciences and education, No. 2, pp. 11–19. [in Russian].

Goncharov, V. S. (2005). Psikhologiya proyektirovaniya kognitivnogo razvitiya: monografiya. [Projection Psychology of Cognitive Development: Monograph. Kurgan:]. Kurgan: Publishing House of Kurgan State University, 235 p. [in Russian].

Koul, M.(1995). Kulturnyye mekhanizmy razvitiya [Cultural mechanisms of development]. Psychology issues, No. 3, pp.5–20. [in Russian].

Ozerov, V. P. & Soloveva, O. V. (1999). Diagnostika i formirovaniye poznavatelnykh sposobnostey uchashchikhsya: ucheb. Posobiye [Diagnostics and the formation of students’ cognitive abilities of students: textbook]. Stavropol, 112 p. [in Russian].

Romanova, M. A. (2008). Razvitiye poznavatelnykh sposobnostey v kontekste kognitivnoy psikhologii [The development of cognitive abilities in the context of cognitive psychology]. Psihology №2 (55), pp. 63 –70. [in Russian].

Solso, R. L. (2002). Kognitivnaya psikhologiya [Cognitive psychology]. Moscow,600 p. [in Russian].

Chaika, V. & Petrova, N. (2014). Intelektualna kultura vchytelia yak faktor innovatsii u pedahohichnii diialnosti: monohrafiia [The intellectual culture of a teacher as a factor in innovation in pedagogical activity: a monograph]. Ternopil, 308 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті