ФОРМУВАННЯ РИТОРИЧНОЇ КУЛЬТУРИ УЧНЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ЗАСОБАМИ ПАРЕМІОЛОГІЇ: КОНЦЕПТУАЛЬНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • Анна Огар
  • Марія Кріль

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.187045

Ключові слова:

пареміологія, паремія, прислів’я, приказки, риторика, риторична культура, концептуальний смисл

Анотація

У статті йдеться про паремії як засіб формування риторичної культури учня початкової школи. З’ясовано, що велика група прислів’їв і приказок містить рекомендації щодо правил спілкування, які упродовж віків виробляв наш народ. Насамперед національний фольклор засуджує розмови, не підкріплені діями; надмірну балакучість; неправдиві і жорстокі слова. Натомість позитивно оцінює виважену правдиву мову.

Біографії авторів

Анна Огар

кандидат філологічних наук, старший викладач кафедри філологічних дисциплін та методики їх викладання у початковій школі Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Марія Кріль

магістр факультету початкової та мистецької освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Bondarenko, H. L. (2006). Formuvannya rytorychnoyi kultury molodshoho shkolyara zasobamy narodnoho zolotoslova [Formation of rhetorical culture of the junior schoolboy by means of folk gold-digger]. Psychological and pedagogical problems of rural school. No. 8. Available at: http://library.udpu.org.ua/library_files/psuh_pedagog_probl_silsk_shkolu/8/visnuk_15.pdf (accessed 10 July 2019). [in Ukrainian].

Koloyiz, Zh. V., Malyuha, N. M. & Sharmanova, N. M. (2014). Ukrayinska paremiolohiya [Ukrainian paremology]. Kryvyi Rih, 349 p. [in Ukrainian].

Matsko, L. (2009). Ukrayinska mova v osvitnomu prostori: navchalnyy posibnyk dlya studentiv-filolohiv ostitno-kvalifikatsiynoho rivnya “Mahistr” [Ukrainian language in the educational space: a textbook for students-philologists of the master’s degree-qualification level]. Kyiv, 607 p. [in Ukrainian].

Pazyak, M. M. (Eds.). (1990). Pryslivia ta prykazky : Lyudyna. Rodynne zhyttya. Rysy kharakteru [Proverbs and sayings: Man. Family life. Character traits]. Kyiv, 528 p. [in Ukrainian].

Sahach, H. (2000). Rytoryka [Rhetoric]. Kyiv, 567 p. [in Ukrainian].

Ukrayinska mova. Navchalna prohrama dlya zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv 1–4 klasy [Ukrainian language. Curriculum for Comprehensive Schools 1-4]. Available at: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoli (accessed 14 July 2019). [in Ukrainian].

Usatyy, A. V. (2016). Formuvannya rytorychnoyi kultury maybutnoho vchytelya-slovesnykarafiya [Formation of rhetorical culture of the future teacher-dictionary]. Pedagogical rhetoric: history, theory, practice: monograph. O. A. Kucheruk (Ed.). Kyiv, 258 p. [in Ukrainian].

Khort, M. K. (2011). Vyvchennya malykh folklornykh zhanriv u pochatkoviy shkoli [Tudy of small folklore genres in elementary school]. Guidelines for teaching the Ukrainian language for students of specialty 6.010102 – Primary education. Pryluky, 99 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті