ПЕДАГОГІЧНІ ШЛЯХИ ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

  • Оксана Гевко
  • Романія Дутко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.187047

Ключові слова:

логічне мислення, логіко-математичний розвиток, обчислення, лічба, величина, вимірювання, серіація, класифікація, діти старшого дошкільного віку

Анотація

У статті на основі аналізу психолого-педагогічної літератури розкрито наукові підходи до трактування понять “логічне мислення”, “логіко-математичне мислення”. Визначено структуру логічного мислення, компонентами якої є логічні операції (порівняння, аналіз, синтез, класифікація, узагальнення та ін.). Визначено компоненти у структурі логіко-математичного розвитку особистості (високий рівень виконання логічних операцій, конструктивність, адекватність, гнучкість, економічність і самостійність мислення, характер зв’язку наочно-дійового, наочно-образного логічного мислення тощо). З’ясовано ефективні засоби логіко-математичного розвитку дітей дошкільного віку: проведення логіко-математичних занять, планування осередків (пізнавального, художньо-перетворювального, фізкультурно-оздоровчого, комунікативного та емоційно-рефлексивного), пізнавально-дослідницька діяльність, використання ігор, вправ, логіко-математичних задач, ігрових та проблемних ситуацій та завдань, театралізованої діяльності, конструювання, використання художнього слова, народної педагогіки та математики, пошуково-дослідницька діяльність дітей дошкільного віку.

Біографії авторів

Оксана Гевко

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Романія Дутко

магістр дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Bazovyi komponent doshkilnoi osvity v Ukraini (1999). [The basic component of pre-school education in Ukraine]. Preschool education, no. 1, pp. 6–19. [in Ukrainian].

Skotna, M. (2013). Matematychna osvita doshkilnykiv u Polshchi [Mathematical education of preschool children in Poland]. Youth and market, no.12(107), pp.137–142. [in Ukrainian].

Starchenko, V. (2005). Lohiko-matematychnyi aspekt doshkilnoi osvity [Logic-mathematical aspect of preschool education]. Preschool education, no. 7, pp. 22–23. [in Ukrainian].

Tatarynova, S.O. (2004). Lohiko-matematychna kompetentnist ditei starshoho doshkilnoho viku [Logical and mathematical competence of preschool children]. Actual problems of preschool and primary education in modern conditions, Kherson, pp. 59–61. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті