АНАЛІЗ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ У КОНТЕКСТІ STEM-ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.187259Ключові слова:
STEM-освіта, STEM-навчання, освітні програми, міждисциплінарність, майбутні вчителі, природничо-математичні наукиАнотація
У роботі представлено аналіз освітніх програм підготовки вчителів природничо-математичних дисциплін закладів вищої освіти. Встановлено критерії сформованості STEM-культури майбутнього вчителя і умови в яких відбувається цей процес. Сформульовані умови розвитку STEM-культури майбутнього вчителя природничо-математичних дисциплін. На основі аналізу зроблено кількісну оцінку кредитів, які забезпечують предметну підготовку по кожному з напрямів: наука, технології, інженерія, математика. Визначено дисципліни, які впливають на розвиток STEM-культури майбутніх вчителів.
Посилання
Kushnir, N., Valko, N., Osipova, N. & Bazanova, T. (2018). Experience of Foundation STEM-School. 14th International Conference ICTERI: Integration, Harmonization and Knowledge Transfer. Volume II: Workshops (3L-Person), рр. 431–446. Kyiv.[in English].
Meeth, L. R. (1978). Interdisciplinary Studies: Integration of Knowledge and Experience. Change, рр.6–9. [in English].
Valko, N. (2018). Vyznachennia STEM-kultury yak skladovoi profesiinoi kultury na osnovi analizu naukovykh doslidzhen [Determination of STEM-culture as a component of a professional culture based on the analysis of scientific research]. Collection of scientific works Pedagogical sciences, 84(2), 78–82. [in Ukrainian].
Voloshinov, S., Osadchy, V. and Osadcha, K. (2018). Suchasni tendentsii rozvytku vyshchoi osvity v Ukraini [Contemporary trends in the development of higher education in Ukraine]. Engineering and Educational Technologies, 6(4), 38–46. [in Ukrainian].
Danilian, O. & Taranenko, V. (2012). Filosofiia [Philosophy]. Textbook. 2nd edition, supplemented and redone. Kharkiv. [in Ukrainian].
Kontseptsiia NUSh [Concept of New Ukrainian School]. Available at: https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/07/konczepcziya.pdf . [in Ukrainian].
Kramarenko, T. and Pylypenko, O. (2018). Problemy pidhotovky uchytelia do vprovadzhennia elementiv STEM-navchannia matematyky [Problems of teacher training for introduction of elements of STEM-teaching of mathematics]. Physical-mathematical education (4), pp. 90–95. [in Ukrainian].
Kremen, V. (2011). Osvita v strukturi tsyvilizatsiinykh zmin [Education in the structure of civilizational changes]. Higher education of Ukraine (1), pp. 8–11. [in Ukrainian].
Morse, N., Gladun, M. & Dzyuba, S. (2018). Formuvannia kliuchovykh i predmetnykh kompetentnostei uchniv robototekhnichnymy zasobamy STEM-osvity [Formation of key and subject competences of students by robotic means of stem-education]. Information technology and teaching aids, 65(3), pp. 37–52. [in Ukrainian].
Polikhun, N., Slipukhina, I. & Chernetsky, I. (2017). STEM oriientovane navchannia yak pedahohichna problema [STEM-oriented learning as a pedagogical problem]. Pedagogical innovations: ideas, realities, perspectives (2), pp. 30–35. [in Ukrainian].
Chernetsky, I.S. & Slipukhina, I.A. (2013). Tekhnolohichna kompetentnist maibutnoho inzhenera: formuvannia i rozvytok u kompiuterno intehrovanomu laboratornomu praktykumi z fizyky [Technological competence of the future engineer: formation and development in a computer-integrated laboratory workshop in physics]. Information Technologies and Learning Tools. Vol. 38. No. 6, pp. 21–28. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.