МЕТОДИЧНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА

Автор(и)

  • Тетяна Годованюк

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.187262

Ключові слова:

методична підготовка, майбутній учитель математики, методична компетентність

Анотація

У статті висвітлено актуальність проблеми методичної підготовки майбутніх учителів математики у вітчизняних закладах вищої освіти. Уточнено сутність понять “методична підготовка” і “методична компетентність”. Акцентовано увагу на вагомій ролі комплексного підходу у модернізації методичної підготовки майбутніх учителів математики, уточнено та доповнено його характерні ознаки. Визначено, як складову методичної компетентності, спеціальні компетентності якими повинен володіти майбутній учитель математики.

Біографія автора

Тетяна Годованюк

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри вищої математики та методики навчання математики Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Avramenko, K. B. (2002). Metodychna pidgotovka vchyteliv pochatkovyx klasiv u pedagogichnyx navchalnyx zakladax Ukrayiny (1956 - 1996 rr.) [Methodical training of elementary school teachers in pedagogical educational institutions of Ukraine (1956 - 1996)]. Extended abstract of Candidate of Pedagogical Sciences. Kyiv, 20p. [in Ukrainian].

Avramenko, K. (2019). Udoskonalennya metodychnoyi pidgotovky majbutnix pedagogichnyx pracivnykiv zasobamy interaktyvnogo navchannya na urokax anglijskoyi movy [Improvement of methodological training of future pedagogical staff by means of interactive learning in English lessons ]. “Youth and market”. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, Vol. 4 (171), pp.162 – 166. [in Ukrainian].

Bevz, V.G. (2017). Udoskonalennya navchalnogo seredovyshha pidgotovky majbutnogo vchytelya matematyky [Improving the learning environment of the future mathematics teacher]: Materialy mizhnarodnoyi naukovo-metodychnoyi konferenciyi “Problemy matematychnoyi osvity” (PMO – 2017), 26-28 October 2017 – Proceedings of the International Scientific and Methodological Conference “Problems of Mathematical Education”, Cherkasy, October 26-28, (pp.28–30).. [in Ukrainian].

Borovskih, T. A. (2008). Metodicheskaja podgotovka uchitelja v pedvuze [Methodical preparation of the teacher in a school]. “Pedagogy”. Vol. 7. pp. 59–65. [in Russian].

Konceptualni zasady rozvytku pedagogichnoyi osvity Ukrayiny ta yiyi integraciyi v yevropejskyj osvitnij prostir [Conceptual bases of development of pedagogical education of Ukraine and its integration into the European educational space]: Nakaz MON No 988 vid 31 Dec. 2004 r. Available at: https://ru.osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/3145/ (Accessed 10 Nov. 2018). [in Ukrainian].

Koncepciya Novoyi ukrayinskoyi shkoly (2016). [New Ukrainian school concept]. 134 p. [in Ukrainian].

Kuzmenko, Ye. Ministr osvity i nauky Liliya Grynevych: “Ya stverdzhuyu, shho v nas vidsutnij rivnyj dlya vsix dostup do yakisnoyi osvity” [Minister of Education and Science Lilia Grinevich: “I say that we do not have equal access to quality education for all”]. Available at: https://censor.net.ua/ua/r440800 (Accessed 12 Nov. 2018). [in Ukrainian].

Lotoczkyj ,V. A. (2007). Pro deyaki problemy formuvannya profesijnoyi kultury u majbutnix vchyteliv matematyky v suchasnyx umovax [On some problems of formation of professional culture in the future teachers of mathematics in modern conditions]. Formuvannya profesijnoyi kultury vchytelya v konteksti integraciyi Ukrayiny v Yevropejskyj osvitnij prostir: materialy regionalnogo naukovo-praktychnogo seminaru (22–23 May 2007). – The formation of teacher professional culture in the context of Ukraine’s integration into the European educational space: Proceedings from a regional scientific-practical seminar (May 22-23, 2007). (pp. 116–117). Ternopil. [in Ukrainian].

Motorina, V. G. (2001). Texnologiyi navchannya matematyky v suchasnij shkoli [Technologies of teaching mathematics in the modern school]. Hkarkiv, 262 p. [in Ukrainian].

Nacionalna strategiya rozvytku osvity v Ukrayini na period do 2021 roku [Nacionalna strategiya rozvytku osvity in Ukrayini for the period until 2021 term]. Available at: https://pon.org.ua/novyny/2446-nacionalna-strategiya-rozvitku-osviti-v-ukrayini.html (Accessed 10 Nov. 2018). [in Ukrainian].

Opachko, M.V. (2014). Kompleksnyj pidxid u formuvanni metodychnoyi majsternosti vchytelya fizyky [A comprehensive approach in forming the methodical skills of a physics teacher]. Uzhhorod University Scientific Bulletin: Series “Pedagogy, Social Work. (Ed.).I.V. Kozubovska. Uzhgorod, Vol. 30. pp. 114–117. [in Ukrainian].

Podoprygora, N.V. (2014). Koncepciya stvorennya i vprovadzhennya metodychnoyi systemy navchannya matematychnyx metodiv fizyky u pedagogichnyx universytetax [The concept of creating and implementing the methodical system of teaching mathematical methods of physics in pedagogical universities]. Proceedings. Series: Problems of Methods of Physical-Mathematical and Technological Education. Vol. 7. part. 2. pp. 207–218. [in Ukrainian].

Pro zagalnu serednyu osvitu: Zakon Ukrayiny vid 13.05.1995 r. No. 651-XIV [On General Secondary Education: Law of Ukraine of May 13, 1995 No. 651-XIV]. Data onovlennya 06.09. 2018. Available at: https://ru.osvita.ua/legislation/law/2232/ (Accessed 12 Nov. 2018). [in Ukrainian].

Stryzhak, S. V. (2005). Naukovo-metodychni osnovy profesijnoyi pidgotovky majbutnix uchyteliv pryrodnychyx dyscyplin u vyshhyx pedagogichnyx navchalnyx zakladax [Scientific and methodological bases of professional training of future teachers of natural sciences in higher pedagogical institutions]. Extended abstract of Candidate of Pedagogical Sciences. Kyiv, 22 p. [in Ukrainian].

Tarasenkova, N. & Akulenko, I. (2011). Metodychni kompetentnosti u systemi faxovoyi pidgotovky majbutnogo vchytelya matematyky [Methodical competences in the system of professional training of the future mathematics teacher]. Higher education in Ukraine. Vol. 3. pp. 53–66. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті