DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.187266

ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ВИХОВАННЯ ДУХОВНО-МОРАЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙ СТУДЕНТІВ ГУМАНІТАРНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Сергій Гуров

Анотація


У статті йдеться про мету, завдання та педагогічні умови виховання духовно-моральних цінностей студентів гуманітарних спеціальностей. Автор звертає увагу на актуальність проблеми виховання духовно-моральних цінностей сучасної української молоді та надає характеристику низці специфічних особливостей нинішнього процесу виховання студентів гуманітарних спеціальностей. Дослідження спрямовано також на розкриття основних теоретичних положень щодо виховання духовно-моральних цінностей студентів-гуманітаріїв та обґрунтування ролі художньої літератури як вагомого чинника виховання зазначеного аксіологічного феномена.


Ключові слова


педагогічні умови; виховання духовно-моральних цінностей; студенти гуманітарних спеціальностей; художня література

Повний текст:

PDF

Посилання


Asmolov, A. G. (2008). Psihologija lichnosti: kulturno-istoricheskoe ponimanie razvitija cheloveka [Psychology of personality: cultural and historical understanding of human development: textbook]. Moscow, 526 p. [in Russian].

Beh, І. D. (2003). Vihovannja osobistostі: v 2 kn. Kn. 1: Osobistіsno-orієntovanij pіdhіd: teoretiko-tehnologіchnі zasadi [Education of personality: in 2 books. Book No.1: Personality-oriented approach: theoretical and technological basis]. Kyiv, 280p. [in Ukrainian].

Bondarevskaja, E. V. (1995). Vospitanie kak vozrozhdenie grazhdanina, cheloveka kultury i nravstvennosti: Osnovnye polozhenija koncepcii vospitanija v izmenjajushhihsja uslovijah [Education as the rebirth of the citizen of culture and values. The main provisions of the concepts and education in changing conditions]. Rostov-na-Donu, 32 p. [in Russian].

Grigorenko, V. G. (2003). Profesіjno-pedagogіchna motivacіja ta tehnologіja yii formuvannja : monografіja [Professional and pedagogical motivation and technology of its formation: monograph]. Odessa, 147p. [in Ukrainian].

Drobnicki, O. G. (1996). Nekotorye aspekty problemy cennostej [Some aspects of the problem of values]. The Problem of values in philosophy. Moscow; Leningrad. pp. 25–40. [in Russian].

Lipsky I. A. (2004). Tehnologicheskij potencial socialno-pedagogicheskoj dejatelnosti [Technological potential socio-pedagogical work]. Pedagogy. No. 9. pp.34–42. [in Russian].

Allport, G. (2002). Stanovlenie lichnosti. Izbrannye trudy [The formation of personality. Selected works]. Moscow, 462p. [in Russian].

Zagvyazinsky, V. I., Zakirova, A. F. & Strokova, T. A. (2008). Pedagogicheskij slovar: ucheb. posobie dlja stud. vyssh. ucheb. zavedenij [Pedagogical dictionary: training manual for students of higher educational institutions]. Moscow, 352p. [in Russian].

Roganova, N. B. (2006). Dukhovna kultura osobystosti v osvitno-vykhovnomu protsesi vyshchoi shkoly [Spiritual culture of the individual in the educational process of higher education]. Humanization of the educational process: Scientific methodological collection. Slavyansk, issue. 31, pp. 52–58. [in Ukrainian].

Roganova, M. V. (2006). Vihovnij socіokulturnij prostіr unіversitetu jak pedagogіchna problema [Educational socio-cultural space of the University as a pedagogical problem]. Bulletin of the Kyiv International University. Series: Pedagogical Sciences: Collection of scientific works. Kyiv: Kyiv International University, issue. 8. pp. 282–294. [in Ukrainian].

Sukhomlinsky, V. (1990). Kak vospitat nastojashhego cheloveka [How to educate a real person]. Moscow, 286p. [in Russian].

Shevchenko, G. P. & Jaber, H. M. (2004). Estetychne vykhovannia u vyshchykh navchalnykh zakladakh Ukrainy u suchasnyi period [Aesthetic education in higher educational institutions of Ukraine in the modern period]. Lugansk, 208 p. [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Асмолов А. Г. Психология личности: культурно-историческое понимание развития человека : учебник. 3-е изд., испр. и доп. Москва, 2007. 526 с.

Бех І. Д. Виховання особистості: у 2 кн. Київ, 2003. Кн. 1: Особистісно-орієнтований підхід: теоретико-технологічні засади. 280 с.

Бондаревская Е. В. Воспитание как возрождение гражданина, человека культуры и нравственности: Основные положения концепции воспитания в изменяющихся условиях. Ростов-на-Дону, 1995. 32 с.

Григоренко В. Г. Професійно-педагогічна мотивація та технологія її формування. Одеса, 2003. 147 с.

Дробницкий О. Г. Некоторые аспекты проблемы ценностей. Проблема ценности в философии / под ред. А. Г. Харчева. Москва; Ленинград, 1966. С. 25–40.

Липский И. А. Технологический потенциал социально-педагогической деятельности. Педагогика. 2004. № 9. С. 34–42.

Олпорт Г. Становление личности. Избранные труды; под общ. ред. П. А. Леонтьева. Москва, 2002. 462 с.

Педагогический словарь : учеб. пособие для студ. высш. учеб. Заведений / В. И. Загвязинский, А. Ф. Закирова, Т. А. Строкова и др. ; под ред. В. И. Загвязинского, А. Ф. Закировой. Москва, 2008. 352 с.

Роганова М. В. Духовна культура особистості в освітньо-виховному процесі вищої школи. Гуманізація навчально-виховного процесу : наук.-метод. зб. Слов’янськ, 2006. Вип. 31. С. 52–58.

Роганова М. В. Виховний соціокультурний простір університету як педагогічна проблема. Вісник Київського міжнародного університету. Серія : Педагогічні науки : зб. наук. пр. Київ, 2006. Вип. 8. С. 282–294.

Сухомлинский В. Как воспитать настоящего человека / В. А. Сухомлинский. Москва, 1990. 286 с.

Шевченко Г. П., Джабер Х. М. Естетичне виховання у вищих навчальних закладах України у сучасний період. Луганськ, 2004. 208 с.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)