КОНЦЕПЦІЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАСЕЛЕННЯ ЗАКЛАДАМИ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я ТА МЕДИЧНИМИ СПЕЦІАЛІСТАМИ ЯК ОСНОВНА ПЕРЕДУМОВА РЕАЛІЗАЦІЇ ПРІОРИТЕТНОГО РОЗВИТКУ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Камілла Магрламова

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.191565

Ключові слова:

удосконалення, професійна підготовка, майбутні лікарі, вітчизняна система, медична освіта

Анотація

Вітчизняна система охорони здоров’я нині перебуває в пошуку шляхів виходу з кризової ситуації та побудови нової моделі, наближеної до європейських стандартів. Такий процес обов’язково потребує зміни парадигми базової середньої та вищої медичної освіти. Саме тому, в умовах стрімкого розвитку інноваційних технологій та доказової медицини, впровадження в практику роботи закладів охорони здоров’я нових методів лікування і діагностики захворювань, новітніх інформаційних і сучасних медичних технологій, на часі гостро стоять питання реформування системи медичної освіти. Необхідність реформування вищої медичної освіти в Україні вимагає вивчення зарубіжного досвіду професійної підготовки майбутніх лікарів у провідних навчальних закладах світу. Значний інтерес щодо досліджуваного питання становить досвід Великої Британії, де підготовка майбутніх лікарів здійснюється відповідно до європейських стандартів та спрямована на формування професійної еліти суспільства.

В межах реформи вищої медичної освіти як невід’ємної частини розвитку національної освіти та системи охорони здоров’я України відбулася модернізація усіх її складових. Запроваджено Галузеві державні стандарти вищої медичної освіти, модернізовано зміст навчання на всіх етапах та за кваліфікаційними вимогами медичних спеціальностей, які визнаються не тільки в Україні, а й у країнах Європейського Союзу.

Біографія автора

Камілла Магрламова

доктор педагогічних наук, доцент кафедри мовної підготовки Дніпропетровської медичної академії МОЗ України

Посилання

Akimova, O. V. (2010). Teoretyko-metodychni zasady formuvannia tvorchoho myslennia maibutnoho vchytelia v umovakh universytetskoi osvity [Theoretical and methodological principles of forming the creative thinking of the future teacher in the conditions of university education]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Ternopil, 41 p. [in Ukrainian].

Vardanyan, Yu. V. (1999). Stroenie i razvitie professionalnoy kompetentnosti spetsialista s vysshim obrazovaniem (na materiale podgotovki pedagoga i psikhologa) [The structure and development of professional competence of a specialist with higher education (based on the training of a teacher and psychologist)]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Moscov, 40 p.[in Russian].

Kaspina, V. A. (1970). O metodakh vospitaniya i ikh klassifikatsii [About methods of education and their classification]. Soviet pedagogy.No. 1, pp. 84–94.[in Russian].

Kolisnyk-Humeniuk, Yu. I. (2013). Formuvannia profesiino-etychnoi kultury maibu-tnikh fakhivtsiv u medychnykh koledzhakh : monohrafiia [Formation of professional and ethical culture of future specialists in medical colleges: monograph]. Lviv, 296 p.[in Ukrainian].

Kulbashna, Ya.A. (2013). Pryntsyp bezperervnosti osvity u formuvanni profesiinoi kompetentnosti maibutnikh stomatolohiv [The principle of continuity of education in the formation of professional competence of future dentists]. Continuing Professional Education: Theory and Practice.Vol. 3–4, pp. 85–89.[in Ukrainian].

Kulbashna, Ya.A. (2013). Samostiina robota u formuvanni profesiinoi kompetentnosti maibutnikh stomatolohiv [Independent work in shaping the professional competence of future dentists]. The pedagogical process: theory and practice.Vol. 2, pp. 111–118. [in Ukrainian].

Kulbashna, Ya.A. (2013). Formuvannia naukovo-doslidnoi kompetentnosti u maibutnikh stomatolohiv [Formation of research competence in future dentists]. The pedagogical process: theory and practice.Vol. 3, pp. 109–116. [in Ukrainian].

Kulbashna, Ya.A. (2014). Profesiina maisternist vykladacha yak osnova formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh stomatolohiv [The professional skill of the teacher as a basis for forming the professional competence of future dentists]. Continuing Professional Education: Theory and Practice. Vol. 1–2, pp. 48–55.[in Ukrainian].

Losieva, N.M. (2004). Samorealizatsiia vykladacha: teoretychnyi aspekt : monohrafiia [Teacher’s self-realization: theoretical aspect: monograph]. Donetsk, 387 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті