ПРОФОРІЄНТАЦІЙНА РОБОТА В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ЯК ОСНОВА СОЦІАЛІЗАЦІЇ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

  • Олександр Шпак
  • Світлана Булавенко
  • Наталія Примаченко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.191567

Ключові слова:

профорієнтація, учні, заклади загальної середньої освіти, соціалізація, економічна освіта

Анотація

У статті розкриті особливості здійснення та організації профорієнтаційної роботи в закладах загальної середньої освіти. Авторами обґрунтовується необхідність свідомого вибору професії ще в шкільні роки. Акцентується увага на економічній освіті як складовій профорієнтації. Описуються зміст, напрямки та структура профорієнтаційної роботи. Докладно розглядаються два підходи до профорієнтаційної роботи у закладах загальної середньої освіти та їх вплив на соціалізацію учнів.

Біографії авторів

Олександр Шпак

доктор педагогічних наук, професор Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова

Світлана Булавенко

кандидат педагогічних наук, докторант Інституту проблем виховання НАПН України

Наталія Примаченко

кандидат педагогічних наук Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка

Посилання

Bekh, I. & Tymenko, M.P. (1999). Profesiina spriamovanist zmistu navchalno-trudovoi diialnosti shkoliariv [Professional orientation of the content of educational and labor activity of students]. Scientific notes of Ternopil State Pedagogical University. Series: Pedagogy.No. 5, pp. 15 – 21.[in Ukrainian].

Volodina, Ye. Novye podkhody k provedeniyu proforientatsionnoy raboty [New approaches to career guidance]. Available at: 296 http://yppk.ru/index.php?option=com_content&view=article&id=156:2013-03-27 [in Russian].

Gurova, R. (2000). Sovremennaya molodezh: sotsialnye tsennosti i nravstvennye orientatsii [Modern youth: social values and moral orientations]. Pedagogy. No.10. pp. 32 – 38. [in Russian].

Zinchenko, V. & Yantsur, M.S. (1998). Teoriia i praktyka rozbudovy systemy profesiinoi oriientatsii v suchasnykh umovakh [Theory and practice of developing a vocational guidance system in modern conditions]. Updating the content and methods of educational psychology and vocational guidance.Vol.4, pp.4–15. [in Ukrainian].

Kanishevska, L. V. (2011).Vykhovannia sotsialnoi zrilosti starshoklasnykiv zahalnoosvitnikh shkil-internativ u pozaurochnii diialnosti : monohrafiia [Education of social maturity of high school students of boarding schools in extra-curricular activities: monograph]. Kyiv, 368 p. [in Ukrainian].

Melnyk, O. & Romanchuk, V.P. (2001). Osnovy vyboru profesii: Eksperymentalna prohrama ta zbirnyk praktychnykh zavdan [The basics of choosing a profession: An experimental program and a collection of practical tasks]. Kyiv, 98 p. [in Ukrainian].

Serebryakov, A., Altukhov, V., Ivanova, O. & Orlova, Ye. (2008). Innovatsionnye psikhodiagnosticheskie tekhnologii kak sistemnyy element organizatsii proforientatsionnoy raboty [Innovative psychodiagnostic technologies as a system element of the organization of career guidance]. Testing and Development Center Humanitarian technologists.Available at: http://teletesting.ru/modules/articles/index.php?op=viewarticle&artid=8 [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті