DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.191570

ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ МОРАЛЬНОЇ КУЛЬТУРИ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Руслана Даниляк

Анотація


У статті розглянуто педагогічні умови формування моральної культури учнів початкової школи як результату морального виховання; обґрунтовано особливості цього процесу в освітньо-виховних концепціях минулого і сьогодення; визначено педагогічні умови формування моральної свідомості молодших школярів.

Ключові слова


особистісно орієнтоване виховання; моральне виховання; суб’єкт виховання; педагогічні умови; моральна свідомість; вибір

Повний текст:

PDF

Посилання


Abolina, T. (2002). Tsinnosti morali [Values of morality]. Encyclopedic Dictionary of Philosophy. Kyiv, pp.708–709. [in Ukrainian].

Baibara, T.M. & Bibik, N.M. (2004). Ya i Ukraina: pidruchnyk dlia 4 klasu [Me and Ukraine: a textbook for 4th grade]. Kyiv, 176 p. [in Ukrainian].

Vykhovannia (2005). [Education]. Philosophical Dictionary of Social Terms. Third edition, supplemented. Kharkiv, pp. 134–136. [in Ukrainian].

Dystsyplinovanist (1971). [Discipline]. Dictionary of the Ukrainian Language: in 11th v. Vol. 2. Kyiv, p.287. [in Ukrainian].

Kyrychok, V.A. (2008). Moralnist [Morality]. Encyclopaedia of education. Academy of pedagogical sciences of Ukraine; (Ed.).V.H. Kremen. Kyiv, pp. 526–527. [in Ukrainian].

Kononko, O. (2008). Vykhovannia [Education]. Encyclopedia of Education. Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine; (Ed.).V.H. Kremen. Kyiv, pp. 87–88. [in Ukrainian].

Kryterii moralnoi vykhovanosti molodshykh shkoliariv. Knyha dlia vchyteliv (1989). [Criteria for moral education of younger students. A book for teachers]. (Ed.). I. Bekh, S. Maksymenko. Kyiv, 96 p. [in Ukrainian].

Oldynhton, R. (2011). Vse liudy vrahy [All humans are enemies]. translation from English О.А. Yefimovskaya. Moscov, 640 p. [in Russian].

Pedahohichnyi poshuk (1988). [Pedagogical search]. (Ed.). I.M. Bazhenova; Translation from Russian. Kyiv, 496 p. [in Ukrainian].

Savchenko, O. (2015). Ya liubliu chytaty: navchalnyi posibnyk z pozaklasnoho chytannia dlia 4 klasu [I love to read: Extra-curricular reading tutorial for 4th grade]. Kyiv, 160 p. [in Ukrainian].

Svadkovskyi, Y.F. (1962). Nravstvennoe vospytanye detei [Moral education of children]. Moscov, 178 p. [in Russian].

Slukhnianyi, (1978). Slovnyk ukrainskoi movy: V 11 t. [Dictionary of the Ukrainian Language: in 11th v.]. Vol. 9. Kyiv, p.384. [in Ukrainian].

Chechulyn, V.L. (2014). Lohyko-semantycheskye modely v psykholohyy y ykh prylozhenye: monohrafyia [Logical and semantic models in psychology and their application: monograph]. Perm, 142 p. [in Russian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Аболіна Т. Цінності моралі. Філософський енциклопедичний словник. Київ, 2002. С. 708–709.

Байбара Т.М., Бібік Н.М. Я і Україна: підручник для 4 класу. Київ, 2004. 176 с.

Виховання. Філософський словник соціальних термінів. Видання третє, доповнене. Харків, 2005. С. 134–136.

Дисциплінованість. Словник української мови: В 11 т. Том 2. Київ, 1971. С.287.

Киричок В.А. Моральність. Енциклопедія освіти. Академія пед. наук України; головний ред. В.Г. Кремень. Київ, 2008. С.526–527.

Кононко О. Виховання. Енциклопедія освіти. Академія пед. наук України; головний ред. В.Г. Кремень. Київ, 2008. С.87–88.

Критерії моральної вихованості молодших школярів. Книга для вчителів / За ред. І. Беха, С. Максименка. Київ, 1989. 96 с.

Олдингтон Р. Все люди враги. пер. с англ.: О.А. Ефимовская. Москва, 2011. 640 с.

Педагогічний пошук / Упоряд. І.М. Баженова; Пер. з рос. Київ, 1988. 496 с.

Савченко О. Я люблю читати: навчальний посібник з позакласного читання для 4 класу. Київ, 2015. 160 с.

Свадковский И.Ф. Нравственное воспитание детей. Москва, 1962. 178 с.

Слухняний. Словник української мови: В 11 т. Том 9. Київ, 1978. С.384.

Чечулин В.Л. Логико-семантические модели в психологии и их приложение: монография. Пермь: Пермский госсударственный национальный исследовательский университет, 2014. 142 с.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)