ДЕЯКІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НА РІВНІ ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ “СВІТОВІ МОДЕЛІ ТА СТАНДАРТИ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ”

Автор(и)

  • Юлія Грач

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.191617

Ключові слова:

компетентність, компетенція, особиста компетентність, соціальна компетентність, навчальна компетентність

Анотація

У статті висвітлюються проблеми компетентнісного підходу в системі вищої освіти. Автор проводить аналіз професійних компетенцій на рівні вивчення навчальної дисципліни “Світові моделі та стандарти підготовки фахівців соціальної сфери”. Автор аналізує зміст понять “компетентності” та “компетенції”. Проводиться аналіз особистої, соціальної та навчальної компетентності у контексті Рамкової програми оновлених ключових компетентностей для навчання протягом життя. Автор проводить аналіз змісту дефініцій “компетентність” та “компетенція” у науково-практичному ракурсі. Дається характеристика поняття “науково-дослідницької компетентності”.

Біографія автора

Юлія Грач

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної роботи і соціальної педагогіки Хмельницького національного університету

Посилання

Begnyak, V.I. (2015). Systema vnutrishnoho zabezpechennia yakosti osvitnoi diialnosti : zb. normatyvnykh dokumentiv [Internal quality assurance system of educational activity: a collection of regulatory documents]. Khmelnitsky, 445 p. [in Ukrainian].

Voronkova, V.G. (2003). Suchasni shliakhy vtilennia Bolonskoi systemy u VNZ Ukrainy [Modern ways of implementation of the Bologna system in Ukrainian universities]. Proceedings of the Scientific-Practical seminar “Credit-module system of training of specialists in the context of the Bologna Declaration”. Lviv. [in Ukrainian].

Golovan, M.S. (2011). Kompetentnisnyi pidkhid yak metodolohichna osnova vyshchoi profesiinoi osvity [Competence approach as a methodological basis of higher professional education]. Psychology: Reality and Perspectives: Collection of Scientific Papers of Rivne State Humanities University. Rivne, pp.53–59. [in Ukrainian].

Xutorskoj A.V. (2003). Klyuchevye kompetentsii kak komponent lichnostno-orientirovannoy paradigmy obrazovaniya [Key competencies as a component of the personality-oriented education paradigm]. No.2. Moscow, pp. 55–61. [in Russian].

ANNEX to the Proposal for a Council Recommendation on Key Competences for Lifelong Learning (2018). Available at: https://ec.europa.eu/education/sites/education/files/annex-recommendation-key-competences-lifelong-learning.pdf. [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті