ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТОК ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ З ВИКОРИСТАННЯМ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.191619Ключові слова:
сімейний лікар, медичний заклад вищої освіти, педагогічна компетентність, інноваційні технологіїАнотація
У статті визначено сутність поняття педагогічної компетентності сімейних лікарів з урахуванням особливостей їхньої професійної діяльності та запропоновано використання інноваційних технологій у контексті педагогічної підготовки медичних працівників. На думку автора, з педагогічною підготовкою сімейних лікарів у медичних закладах вищої освіти пов’язані актуальні проблеми професійної освіти та повсякденної діяльності фахівців цього профілю. Суспільна значущість роботи сімейних лікарів, складність і багатоаспектність їхніх професійних обов’язків вимагають від них не лише високого рівня професійної підготовки, фундаментальних знань теорії та практики медицини, опанування навичками, тактикою, відповідними методами і прийомами лікарської діяльності, а й передбачають володіння педагогічними знаннями, уміннями і навичками.
Посилання
Balyakova, I. S. (2006). Formirovanie pedagogicheskoy kompetentnosti budushchego spetsialista so srednim meditsinskim obrazovaniem [The formation of pedagogical competence of a future specialist with secondary medical education]. Candidate’s thesis. Saratov, 202 p. [in Russian].
Bibik, N. M. (2008). Kompetentsii [Competences]. The encyclopedia of education. National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine; editor in chief V. H. Kremen. Kyiv, p. 409. [in Ukrainian].
Isaev, V. A. & Voroshilov, V. I. (2005). Obrazovanie vzroslykh: kompetentnostnyy podkhod: uchebno-metod. posobie [Adult education: skills approach: a teaching guide]. Russian Academy of Education, Adult Education Institute. Sankt-Peterburg, 91 p. [in Russian].
Kolisnyk-Humeniuk, Yu. I. (2013). Formuvannia profesiino-etychnoi kultury maibutnikh fakhivtsiv u protsesi humanitarnoi pidhotovky v medychnykh koledzhakh: monohrafiia [The formation of professional and ethical culture of future specialists in the process of humanitarian training in medical colleges: a monograph]. Lviv, 296 p. [in Ukrainian].
Lytvyn, A. V. (2011). Informatyzatsiia profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladiv budivelnoho profiliu : monohrafiia [The informatization of vocational-technical constructional educational establishments]. Lviv, 498 p. [in Ukrainian].
Samborskaya, Ye. P. (2003). Rol srednikh meditsinskikh rabotnikov v okhrane reproduktivnogo zdorovya naseleniya [The role of intermediate-level medical workers in the protection of the reproductive health of population]. The head nurse. No. 4. pp. 16–18. [in Russian].
Sikorskyi, P. I. (2003). Do problemy klasyfikatsii metodiv navchannia [To the problem of classification of teaching methods]. Journal of Lviv University. Series: pedagogical. Vol. 17. pp. 89–98. [in Ukrainian].
Stechak, H. M. (2016). Osnovy formuvannia pedahohichnoi kompetentnosti maibutnoho likaria simeinoi medytsyny : navch.-metod. posibnyk dlia vyklad. medychnykh VNZ [The foundations for pedagogical competence of a future family medicine doctor: a teaching guide for the university professors]. Lviv, 62 p. [in Ukrainian].
Stechak, H. M. (2016). Struktura pedahohichnoi kompetentnosti simeinoho likaria Profesiina osvita : problemy i perspektyvy [The structure of pedagogical competence of a family doctor]. Professional education: problems and prospects. Kyiv: Institute of Vocational and Technical Education National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, vol. 10, p. 38–42. [in Ukrainian].
Stratehiia rozvytku medychnoi osvity v Ukraini vyznachena [The strategy of the development of medical education in Ukraine is defined]. An electronic resource, educational portal. Available at://www.osvita.org.ua/bologna/articles/01.html. [in Ukrainian].
Pro medychni litsenziini ispyty (2016). [About medical licensing examinations]. Kyiv. Available at: http://testcentr.org.ua/index.php/menu-mle/menu-goal.html. [in Ukrainian].
Teregulova, E. N. & Nazifullin, V. L. (2005). O metodicheskikh podkhodakh povysheniya kachestva sestrinskoy pomoshchi : tez. doklada [About methodological approaches on how to improve the quality of the nursing care]. Ufa : Bashkir State Medical University, 5 p. [in Russian].
Tsutsunava, M. R. (2001). Medsestrinskoe issledovanie : navstrechu sestrinskoy praktike [Medical research: towards the nursing training]. The head nurse. No. 1., pp. 39–46.
Chen, P. G., Nunez-Smith, M., Bernheim, S. M., Berg, D., Gozu, A., Curry, L. A.(2010). Professional experiences of international medical graduates practicing primary care in the United States. Journal of General Internal Medicine. No. 25(9). pp. 947–953. [in English].
Clarke, O., Monica Lindh, E. B., Mario R. Sammut, Roger Price, Alma Eir Svavarsdottir, Brendan O’Shea (2013). Training, status and migration of General Practitioners – Family Physicians within Europe. The Journal of the Malta College of Family Doctors. No. 2. pp. 24–30. [in English].
Sammut, M. R., Lindh, M. and Rindlisbacher, B. (2008). Vocational training programs funding for general practice/family medicine in Europe. On behalf of EURACT – the European Academy of Teachers in General Practice. European Journal of General Practice. No. 14. pp. 83–88. [in English].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.