DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.191619

ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТОК ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ З ВИКОРИСТАННЯМ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Галина Стечак

Анотація


У статті визначено сутність поняття педагогічної компетентності сімейних лікарів з урахуванням особливостей їхньої професійної діяльності та запропоновано використання інноваційних технологій у контексті педагогічної підготовки медичних працівників. На думку автора, з педагогічною підготовкою сімейних лікарів у медичних закладах вищої освіти пов’язані актуальні проблеми професійної освіти та повсякденної діяльності фахівців цього профілю. Суспільна значущість роботи сімейних лікарів, складність і багатоаспектність їхніх професійних обов’язків вимагають від них не лише високого рівня професійної підготовки, фундаментальних знань теорії та практики медицини, опанування навичками, тактикою, відповідними методами і прийомами лікарської діяльності, а й передбачають володіння педагогічними знаннями, уміннями і навичками.


Ключові слова


сімейний лікар; медичний заклад вищої освіти; педагогічна компетентність; інноваційні технології

Повний текст:

PDF

Посилання


Balyakova, I. S. (2006). Formirovanie pedagogicheskoy kompetentnosti budushchego spetsialista so srednim meditsinskim obrazovaniem [The formation of pedagogical competence of a future specialist with secondary medical education]. Candidate’s thesis. Saratov, 202 p. [in Russian].

Bibik, N. M. (2008). Kompetentsii [Competences]. The encyclopedia of education. National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine; editor in chief V. H. Kremen. Kyiv, p. 409. [in Ukrainian].

Isaev, V. A. & Voroshilov, V. I. (2005). Obrazovanie vzroslykh: kompetentnostnyy podkhod: uchebno-metod. posobie [Adult education: skills approach: a teaching guide]. Russian Academy of Education, Adult Education Institute. Sankt-Peterburg, 91 p. [in Russian].

Kolisnyk-Humeniuk, Yu. I. (2013). Formuvannia profesiino-etychnoi kultury maibutnikh fakhivtsiv u protsesi humanitarnoi pidhotovky v medychnykh koledzhakh: monohrafiia [The formation of professional and ethical culture of future specialists in the process of humanitarian training in medical colleges: a monograph]. Lviv, 296 p. [in Ukrainian].

Lytvyn, A. V. (2011). Informatyzatsiia profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladiv budivelnoho profiliu : monohrafiia [The informatization of vocational-technical constructional educational establishments]. Lviv, 498 p. [in Ukrainian].

Samborskaya, Ye. P. (2003). Rol srednikh meditsinskikh rabotnikov v okhrane reproduktivnogo zdorovya naseleniya [The role of intermediate-level medical workers in the protection of the reproductive health of population]. The head nurse. No. 4. pp. 16–18. [in Russian].

Sikorskyi, P. I. (2003). Do problemy klasyfikatsii metodiv navchannia [To the problem of classification of teaching methods]. Journal of Lviv University. Series: pedagogical. Vol. 17. pp. 89–98. [in Ukrainian].

Stechak, H. M. (2016). Osnovy formuvannia pedahohichnoi kompetentnosti maibutnoho likaria simeinoi medytsyny : navch.-metod. posibnyk dlia vyklad. medychnykh VNZ [The foundations for pedagogical competence of a future family medicine doctor: a teaching guide for the university professors]. Lviv, 62 p. [in Ukrainian].

Stechak, H. M. (2016). Struktura pedahohichnoi kompetentnosti simeinoho likaria Profesiina osvita : problemy i perspektyvy [The structure of pedagogical competence of a family doctor]. Professional education: problems and prospects. Kyiv: Institute of Vocational and Technical Education National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, vol. 10, p. 38–42. [in Ukrainian].

Stratehiia rozvytku medychnoi osvity v Ukraini vyznachena [The strategy of the development of medical education in Ukraine is defined]. An electronic resource, educational portal. Available at://www.osvita.org.ua/bologna/articles/01.html. [in Ukrainian].

Pro medychni litsenziini ispyty (2016). [About medical licensing examinations]. Kyiv. Available at: http://testcentr.org.ua/index.php/menu-mle/menu-goal.html. [in Ukrainian].

Teregulova, E. N. & Nazifullin, V. L. (2005). O metodicheskikh podkhodakh povysheniya kachestva sestrinskoy pomoshchi : tez. doklada [About methodological approaches on how to improve the quality of the nursing care]. Ufa : Bashkir State Medical University, 5 p. [in Russian].

Tsutsunava, M. R. (2001). Medsestrinskoe issledovanie : navstrechu sestrinskoy praktike [Medical research: towards the nursing training]. The head nurse. No. 1., pp. 39–46.

Chen, P. G., Nunez-Smith, M., Bernheim, S. M., Berg, D., Gozu, A., Curry, L. A.(2010). Professional experiences of international medical graduates practicing primary care in the United States. Journal of General Internal Medicine. No. 25(9). pp. 947–953. [in English].

Clarke, O., Monica Lindh, E. B., Mario R. Sammut, Roger Price, Alma Eir Svavarsdottir, Brendan O’Shea (2013). Training, status and migration of General Practitioners – Family Physicians within Europe. The Journal of the Malta College of Family Doctors. No. 2. pp. 24–30. [in English].

Sammut, M. R., Lindh, M. and Rindlisbacher, B. (2008). Vocational training programs funding for general practice/family medicine in Europe. On behalf of EURACT – the European Academy of Teachers in General Practice. European Journal of General Practice. No. 14. pp. 83–88. [in English].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Балякова И. С. Формирование педагогической компетентности будущего специалиста со средним медицинским образованием : дисс. ... канд. пед. наук : 13.00.08. Саратов, 2006. 202 с.

Бібік Н. М. Компетенції. Енциклопедія освіти. АПН України ; голов. ред. В. Г. Кремень. Київ, 2008. С. 409.

Исаев В. А., Ворошилов В. И. Образование взрослых: компетентностный подход : учебно-метод. пособие / Исаев В. А.,; Рос. акад. Образования, Ин-т образования взрослых. СПб : ИОВ РАО, 2005. 91 с.

Колісник-Гуменюк Ю. І. Формування професійно-етичної культури майбутніх фахівців у процесі гуманітарної підготовки в медичних коледжах: монографія. Львів, 2013. 296 с.

Литвин А. В. Інформатизація професійно-технічних навчальних закладів будівельного профілю : монографія. Львів, 2011. 498 с.

Самборская Е. П. Роль средних медицинских работников в охране репродуктивного здоровья населения. Главная медицинская сестра. 2001. № 4. С. 16–18.

Сікорський П. І. До проблеми класифікації методів навчання. Вісник Львів. ун-ту. Cерія педагогічна. 2003. Вип. 17. С. 89–98.

Стечак Г. М. Основи формування педагогічної компетентності майбутнього лікаря сімейної медицини : навч.-метод. посібник для виклад. медичних ВНЗ. Львів, 2016. 62 с.

Стечак Г. М. Структура педагогічної компетентності сімейного лікаря. Професійна освіта : проблеми і перспективи. Київ, 2016. Вип. 10. С. 38–42.

Стратегія розвитку медичної освіти в Україні визначена. Освітній портал. URL: http://www.osvita.org.ua/bologna/articles/01.html.

Про медичні ліцензійні іспити. Київ, 2016. URL: http://testcentr.org.ua/index.php/menu-mle/menu-goal.html.

Терегулова Э. Н., Назифуллин В. Л. О методических подходах повышения качества сестринской помощи : тез. доклада. Уфа : Башкирский гос. мед. ун-т, 2005. 5 с.

Цуцунава М. Р. Медсестринское исследование : навстречу сестринской практике. Главная медицинская сестра. 2001. № 1. С. 39–46.

Chen P. G., Nunez-Smith M., Bernheim S. M., Berg D., Gozu A., Curry L. A. Professional experiences of international medical graduates practicing primary care in the United States. Journal of General Internal Medicine. 2010. No. 25(9). pp. 947–953.

Clarke, O., Monica Lindh, E. B., Mario R. Sammut, Roger Price, Alma Eir Svavarsdottir, Brendan O’Shea Training, status and migration of General Practitioners – Family Physicians within Europe. The Journal of the Malta College of Family Doctors. 2013. No. 2. P. 24–30.

Sammut, M. R., Lindh, M., Rindlisbacher, B. Funding of vocational training programmes for general practice/family medicine in Europe. On behalf of EURACT – the European Academy of Teachers in General Practice. European Journal of General Practice. 2008. No. 14. P. 83–88.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)