ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ: ТЕОРЕТИКО-ПРАКТИЧНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • Ванда Вишківська
  • Олександра Шикиринська

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.191711

Ключові слова:

реформування освіти, особистісно-орієнтований підхід, діяльнісний підхід, компетентнісний підхід, Концепція НУШ, мультимодальна грамотність, інформаційні технології, метод проектів

Анотація

У статті висвітлено особливості науково-методичного забезпечення процесу реформування загальної середньої освіти через призму ідей Нової української школи. Наголошено на необхідності розвитку мультимодальної грамотності, впровадження інформаційних технологій, організації роботи над творчими проектами як засобами розвитку ключових компетенцій сучасних школярів. Акцентовано на актуальності переосмислення ролі вчителя в організації освітнього процесу та удосконаленні системи підготовки педагогічних кадрів.

Біографії авторів

Ванда Вишківська

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та історії педагогіки Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова

Олександра Шикиринська

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського

Посилання

Vyshkivska, V.B. & Kushniruk, S.A. (2018). Do problemy formuvannia profesiinoi kompetentnosti vchytelia Novoi ukrainskoi shkoly [On the Problem of Forming the Professional Competence of the New Ukrainian School Teacher]. Scientific journal: due to scientific works “Pedagogical sciences, realities and perspectives.Vol. 64, pp. 44–48.[in Ukrainian].

Gendina, N.I. (2009). Informatsionnaya gramotnost v kontekste drugikh vidov gramotnosti: daidzhest zarubezhnogo opyta [Information literacy in the context of other types of literacy: a digest of foreign experience]. School library. No. 9-10. pp. 28–39. [in Russian].

Hych, H.M. (2019). Uchni Novoi ukrainskoi shkoly yak nosii “novoi hramotnosti” i subiekty osvitnoho protsesu [Students of the New Ukrainian School as carriers of “new literacy” and subjects of the educational process]. Arts and education.No.1 (91). pp.12 –14.[in Ukrainian].

Hych, H. M. (2016). “Klipove myslennia” ditei ta pidlitkiv yak fenomen suchasnoho navchalnoho protsessu [“[Clip-thinking of children and adolescents as a phenomenon of the modern educational process]. September. 2014. № 3–4. Pp. 14–19; Clip-thinking of young people: an enemy or a friend? Scientific works of the BSU Petro Mohyla: scientific method. view. issue. 257. Vol. 269. Pedagogy. Black Sea Petro Mohyla State University. 2014. No. 3–4. pp. 14–19; Mykolaiv, pp. 38–42.[in Ukrainian].

Kolesnikova, I. A. (2013). Novaya gramotnost i novaya negramotnost dvadtsat pervogo stoletiya[New literacy and new illiteracy of the twenty-first century]. Continuing Education: XXI Century.Vol.2. DOI: 10.15393/j5.art.2013.2091 [in Russian].

Kontseptsiia Novoi ukrainskoi shkoly: Kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly [New Ukrainian School Concept: Conceptual Principles of Secondary School Reform]. Ministry of Science and Education of Ukraine.Kyiv, 2016. 34 p.[in Ukrainian].

Liashenko, O.I. (2018). Problemy modernizatsii zmistu osvity v umovakh reformuvannia ukrainskoi shkoly [Problems of Modernizing the Content of Education in the Conditions of Reforming the Ukrainian School]. Pedagogy and psychology.No.4, pp. 5–11.[in Ukrainian].

Medyntseva, I. P. Kompetentnisnyi pidkhid v osviti [Competent approach in education]. Pedahohichna maisternist: materialy II Mizhnar. nauch. konf. (m.Moskva, hruden 2012 roku) – Teaching Skills: Proceedings of the II Intern. scientific Conf. (Moscow, December 2012). [in Ukrainian].

Savenkov, A.I. (2012). Metodika uchebnogo issledovaniya i proektirovaniya v praktike nachalnogo obucheniya [The methodology of educational research and design in the practice of primary education]. Elementary School.No. 9. pp.54–61. [in Russian].

Selevko, G. K. (2006). Entsiklopediya obrazovatelnykh tekhnologiy: v 2 t. Seriya “Entsiklopediya obrazovatelnykh tekhnologiy” [Encyclopedia of educational technologies: in 2 volumes. Series “Encyclopedia of educational technologies”]. Moscov, Vol. 1. 535 p.[in Russian].

Frumin, I. D. Dobryakova, M. S. Barannikov, K. A. & Remorenko, I. M. (2018). Universalnye kompetentnosti i novaya gramotnost: chemu uchit segodnya dlya uspekha zavtra. Predvaritelnye vyvody mezhdunarodnogo doklada o tendentsiyakh transformatsii shkolnogo obrazovaniya [Universal competencies and new literacy: what to teach today for tomorrow’s success. Preliminary conclusions of the international report on school educational transformation trends]. Moscov, 28 p. Modern education analytic. No. 2 (19).[in Russian].

Fedorov, A.V. (2007). Razvitie mediakompetentnosti i kriticheskogo myshleniya studentov pedagogicheskogo vuza [The development of media competence and critical thinking of students of a Pedagogical University]. Moscov, 606 p. [in Russian].

Shykyrynska, O.V., Vyshkivska, V.B. & Aleksandrovych, T.V. (2019). Mentalni karty u rozvytku matematychnoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia pochatkovoi shkoly [Mental maps in the development of mathematical competence of a future elementary school teacher]. Aktualni problemy formuvannia tvorchoi osobystosti pedahoha v konteksti nastupnosti doshkilnoi ta pochatkovoi osvity : zbirnyk materialiv II Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi Internet-konferentsii (Vinnytsia, VDPU imeni Mykhaila Kotsiubynskoho, 17-18 kvitnia 2019 r.) – Topical Problems of Formation of Teacher’s Creative Personality in the Context of Continuity of Preschool and Primary Education: Collection of Proceedings of the II International Scientific and Practical Internet Conference (Vinnytsya, Mykhailo Kotsyubynskiy State University, April 17-18, 2019) (Ed.).O.A.Holiuk ; Vinnytsia, Vol. 8. pp. 183–185.[in Ukrainian].

Feldshteyn, D. I. (2010). Izmenyayushchiysya rebenok v izmenyayushchemsya mire: Psikhologo-pedagogicheskie problemy Novoy shkoly [A changing child in a changing world: Psychological and pedagogical problems of the New School]. National Psychological Journal. No. 2 (4). pp. 6–11.[in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті